delling81 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Kjøpte meg noen deler her om dagen, og satte dem inn i mitt allerede eksisterende kabinett. Alt ble koblet til, og jeg skrudde på maskina, og kom inn i den gamle installen. Det gikk dog veldig tregt, og jeg trodde det skyltes at hw var drastisk endret. La så inn på nytt, men kommer ikke lenger enn til den grafiske delen av win-install, før jeg får feilmeldinger. Det er mulig det er min windows cd som er dårlig, men det samme skjedde med en cd jeg hadde lånt av en kammerat. I oppstarten teller maskinen opp minnet mitt, og da kommer det frem at det mangler ca 500kb minne per brikke, det som listes opp som godkjent er mindre enn hele minnemengden. Jeg tolker det dithen at det er noe galt med minnet / evt hk og minne liker hverandre ikke. Jeg har oppdatert bios, uten at det hjalp. Er det minne som sannsynligvis er galt? Eller kan det være noe annet? Det jeg har kjøpt er: Asus m2n-e Amd 4600 Ocz DDR2 2048MB Gold GX XTC 6400 med timing 5-5-5-15 Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Er det 2 stk 1GB sticks du har? Hvis du har det, så prøv å bare bruk en under installeringen. Se om det hjelper. Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Har prøvd med en stick, også prøvd med sticks i forskjellige sockets. Hjalp ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå