Gå til innhold

Overklokker du? Tihi

Herr Brun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KAN føre med seg dårligere ytelse, sorry. :)

7970622[/snapback]

Du får verken dårligere ytelse eller en ustabil pc hvis du gjør det skikkelig. Dårligere ytelse vet jeg ikke hvor du henter fra, men det er ganske logisk at du vil få høyere ytelse ved overklokking. :) Hvis du tester cpu skikkelig og klokker skikkelig så er det null problemer med å få den like stabil som med fabrikkinnstillinger. Selv har min cpu kjørt i flere måneder nå med overklokk uten at det har skjedd noe som helst. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
KAN føre med seg dårligere ytelse, sorry. :)

7970622[/snapback]

Du får verken dårligere ytelse eller en ustabil pc hvis du gjør det skikkelig. Dårligere ytelse vet jeg ikke hvor du henter fra, men det er ganske logisk at du vil få høyere ytelse ved overklokking. :) Hvis du tester cpu skikkelig og klokker skikkelig så er det null problemer med å få den like stabil som med fabrikkinnstillinger. Selv har min cpu kjørt i flere måneder nå med overklokk uten at det har skjedd noe som helst. :)

7970922[/snapback]

Beklager, jeg mente såklart stabilitet. Det var et svar til Herr Bruns innlegg rett over mitt, der han kommenterte at det ikke trenger å føre til ustabilitet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Har det noe med å utnytte PCen til det maksimale?

7967283[/snapback]

Det har å gjøre med å få komponentene i PCen til å kjøre på bedre spesifikasjoner enn de egentlig er ment for. Hvis du har en prossessor på 2 GHz, så kan du overklokke den til, la oss si, 2,5 GHz. Da får du bedre ytelse, men dette fører også med seg dårligere stabilitet og kan i verste fall føre til ødelagte komponenter.

7967350[/snapback]

OG redusert ytelse på komponentene

Lenke til kommentar

Det har å gjøre med å få komponentene i PCen til å kjøre på bedre spesifikasjoner enn de egentlig er ment for. Hvis du har en prossessor på 2 GHz, så kan du overklokke den til, la oss si, 2,5 GHz. Da får du bedre ytelse, men dette fører også med seg dårligere stabilitet og kan i verste fall føre til ødelagte komponenter.

Klokking er jo for å få BEDRE ytelse emineminomino... :ermm:

Lenke til kommentar
Har det noe med å utnytte PCen til det maksimale?

7967283[/snapback]

7967350[/snapback]

8524764[/snapback]

skreev feil.. jeg mente redusert levetid...

jeg er noob og owned :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...