Gå til innhold

Vista eller XP 64-bit?

Anbefalte innlegg

Når jeg etterhvert bygger meg en ny maskin i januar, trenger jeg naturligvis et operativsystem også (64-bit engelsk versjon). Tenker det blir en C2D-basert maskin. Kommer ikke til å kjøpe skjermkort med DX10-støtte med det første.

Spørsmålet blir om det vil være best å satse på Vista eller XP,

med tanke på hastighet og stabilitet?

Hvordan er prisforskjellen mellom XP-64 og en "tilsvarende" Vista?

(OEM-versjoner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på fremtiden vill jeg valgt vista ultimate 64 bit,får den til 1633 kroner på shg.no

Jeg bruker som standar vista beta 64 bitt og er meget fornøyd med den så langt.

Jeg bruker kun engelske versjoner av os og har det på alle maskiner xp pro og vista ultimate.

Jeg er godt fornøyd med hastigheten på vista en.oppgraderte fra 1 giga ram til 2 på lapp isen for 1 ukes tid siden og de spill jeg har lagt inn fungerer kjempe fint.

Mitt valg ville da vert vista 64 bitt.Kommer til og kjøpe meg 2 dvd er med vista ut på våren en gang.

Lykke til med ny maskin....

Lenke til kommentar
Med tanke på fremtiden vill jeg valgt vista ultimate 64 bit,får den til 1633 kroner på shg.no

Jeg bruker som standar vista beta 64 bitt og er meget fornøyd med den så langt.

Jeg bruker kun engelske versjoner av os og har det på alle maskiner xp pro og vista ultimate.

Jeg er godt fornøyd med hastigheten på vista en.oppgraderte fra 1 giga ram til 2 på lapp isen for 1 ukes tid siden og de spill jeg har lagt inn fungerer kjempe fint.

Mitt valg ville da vert vista 64 bitt.Kommer til og kjøpe meg 2 dvd er med vista ut på våren en gang. 

Lykke til med ny maskin....

7614001[/snapback]

Kan bare istemme dette, jeg ville gått for Vista Home Premium og Vista Ultimate, litt avhengig av bruksområde. Jeg og en del av mine kamerater og kolleger ville havne på Ultimate, mens det meste av familie ville fått Home Premium som (i OEM) er ca 700 kroner billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...