Gå til innhold

Maskinen ødelgt, mye er ødelagt

Anbefalte innlegg

I går spilte jeg wow i noen timer og når jeg var midt i RFD å tanket kom det svart skjer (som skylles at skjermkortet ble får varmt) og jeg skrudde på pc'en igjen og det samme skjedde etter 10 sekunder.

Av og til skrur pc'en seg av og det skylles får varm prosessor. Og når jeg skrur på pc'en viser av og til ikke skjermen og av og alltid kommer det opp en blå skjerm som blinker. Så må jeg skru av og vente 10 sekunder før jeg skrur den på.

Jeg hadde tengt å spare komf pengene... :cry:

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre får å få en problem fri oppstart osv...? :ermm:

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går spilte jeg wow i noen timer og når jeg var midt i RFD å tanket kom det svart skjer (som skylles at skjermkortet ble får varmt) og jeg skrudde på pc'en igjen og det samme skjedde etter 10 sekunder.

Av og til skrur pc'en seg av og det skylles får varm prosessor. Og når jeg skrur på pc'en viser av og til ikke skjermen og av og alltid kommer det opp en blå skjerm som blinker. Så må jeg skru av og vente 10 sekunder før jeg skrur den på.

Jeg hadde tengt å spare komf pengene...  :cry:

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre får å få en problem fri oppstart osv...? :ermm:

7612835[/snapback]

Hvis du overklokker så skru ned til standard, hvis skjermkort eller CPU likevel blir for varmt så er det noe feil med kjølinga på det. Skaff en bedre kjøler m/vifte som passer til skjermkortet og CPU.

Lenke til kommentar

7612835[/snapback]

Hvis du overklokker så skru ned til standard, hvis skjermkort eller CPU likevel blir for varmt så er det noe feil med kjølinga på det. Skaff en bedre kjøler m/vifte som passer til skjermkortet og CPU.

7613090[/snapback]

Jeg overklokker ingenting

Lenke til kommentar

7612835[/snapback]

7613090[/snapback]

Ja, men du ville vel kansje vite vilke merker...?

Lenke til kommentar

Byttet du kjølepasta i går?

Gjorde du det på CPU og/eller GPU?

Har skjermkortet originalkjøler? Hva med CPU? Original/boxed, eller ekstern produsent?

Du sier at systemet stopper opp, fordi skjermkortet blir for varmt - hvor varmt?

Siden du vet du har et varmeproblem, har du forsøkt å sette maskina på et mer åpent sted? Evt. kjøre den uten kabinettdeksel?

Hjelper det?

Lenke til kommentar

Prøvd å fjerne litt støv? Om luften ikke kommer frem pga lodotter, så vil det bli varmt. Pluss at støv isolerer.

PS Ikke bruk støvsuger. Om du spinner viftene fortere enn de går til vanlig, vil de kunne produsere mer strøm enn hovedkortet ditt tåler. Pluss du lager statisk elektrisitet som kan være ennå mer skadelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...