fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) I går spilte jeg wow i noen timer og når jeg var midt i RFD å tanket kom det svart skjer (som skylles at skjermkortet ble får varmt) og jeg skrudde på pc'en igjen og det samme skjedde etter 10 sekunder. Av og til skrur pc'en seg av og det skylles får varm prosessor. Og når jeg skrur på pc'en viser av og til ikke skjermen og av og alltid kommer det opp en blå skjerm som blinker. Så må jeg skru av og vente 10 sekunder før jeg skrur den på. Jeg hadde tengt å spare komf pengene... Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre får å få en problem fri oppstart osv...? Endret 31. desember 2006 av fjeddiu Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Bedre kjøling, kjøp felere vifter. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg har allerede 2 kabinettvifter og har ikke plass til flere Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ta av kabinettdøra, og sett ei bordvifte inn mot HK/CPU. Hvor varm blir CPU/GPU? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Gi meg en lister over komponentene dine ! Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Mine komponenter: Jeg kan ingen annen måte å finne komponentene mine enn å kjøre dxdiag Og der står det bare skjermkortet og lydkortet Endret 31. desember 2006 av fjeddiu Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 I går spilte jeg wow i noen timer og når jeg var midt i RFD å tanket kom det svart skjer (som skylles at skjermkortet ble får varmt) og jeg skrudde på pc'en igjen og det samme skjedde etter 10 sekunder. Av og til skrur pc'en seg av og det skylles får varm prosessor. Og når jeg skrur på pc'en viser av og til ikke skjermen og av og alltid kommer det opp en blå skjerm som blinker. Så må jeg skru av og vente 10 sekunder før jeg skrur den på. Jeg hadde tengt å spare komf pengene... Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre får å få en problem fri oppstart osv...? 7612835[/snapback] Hvis du overklokker så skru ned til standard, hvis skjermkort eller CPU likevel blir for varmt så er det noe feil med kjølinga på det. Skaff en bedre kjøler m/vifte som passer til skjermkortet og CPU. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Stemmer dette tror du: HDD: 120 GB og 140 GB RAM: 1.5 GB Ram Skjermkort: GForce 6600GT 126 MB CPU: 3.06 GHz Pentium 4 Strømforsyning: 350W Lys: Noen lys Strømforsyning: 350W fra profilen din. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 I går spilte jeg wow i noen timer og når jeg var midt i RFD å tanket kom det svart skjer (som skylles at skjermkortet ble får varmt) og jeg skrudde på pc'en igjen og det samme skjedde etter 10 sekunder. Av og til skrur pc'en seg av og det skylles får varm prosessor. Og når jeg skrur på pc'en viser av og til ikke skjermen og av og alltid kommer det opp en blå skjerm som blinker. Så må jeg skru av og vente 10 sekunder før jeg skrur den på. Jeg hadde tengt å spare komf pengene... Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre får å få en problem fri oppstart osv...? 7612835[/snapback] Hvis du overklokker så skru ned til standard, hvis skjermkort eller CPU likevel blir for varmt så er det noe feil med kjølinga på det. Skaff en bedre kjøler m/vifte som passer til skjermkortet og CPU. 7613090[/snapback] Jeg overklokker ingenting Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 I går spilte jeg wow i noen timer og når jeg var midt i RFD å tanket kom det svart skjer (som skylles at skjermkortet ble får varmt) og jeg skrudde på pc'en igjen og det samme skjedde etter 10 sekunder. Av og til skrur pc'en seg av og det skylles får varm prosessor. Og når jeg skrur på pc'en viser av og til ikke skjermen og av og alltid kommer det opp en blå skjerm som blinker. Så må jeg skru av og vente 10 sekunder før jeg skrur den på. Jeg hadde tengt å spare komf pengene... Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre får å få en problem fri oppstart osv...? 7612835[/snapback] Hvis du overklokker så skru ned til standard, hvis skjermkort eller CPU likevel blir for varmt så er det noe feil med kjølinga på det. Skaff en bedre kjøler m/vifte som passer til skjermkortet og CPU. 7613090[/snapback] Ja, men du ville vel kansje vite vilke merker...? Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg overklokker ingenting 7613100[/snapback] Da er det 90% sikkert at enten så står PCen så det ikke kommer luft til eller så er kjølerne på cpu og/eller skjermkort dårlige eller feil montert. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 hvilket merke er det på psu'n din? noen merker er VELDIG godt kjent for å lage USTABILE psu'er Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Pc'en står under skriveborted mitt (der er føttene mine også...) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 åpne kabinettet og se hva det står på psu'en. Kanskje det er qtek. Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Kansje er det på tide å ta en liten rengjøring ..fjerne støv som har samla seg under cpu/skjermkort vifta ..kansje også bytte ut kjølepastaen. Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Det gjorde jeg i går Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Byttet du kjølepasta i går? Gjorde du det på CPU og/eller GPU? Har skjermkortet originalkjøler? Hva med CPU? Original/boxed, eller ekstern produsent? Du sier at systemet stopper opp, fordi skjermkortet blir for varmt - hvor varmt? Siden du vet du har et varmeproblem, har du forsøkt å sette maskina på et mer åpent sted? Evt. kjøre den uten kabinettdeksel? Hjelper det? Lenke til kommentar
L.. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Prøvd å fjerne litt støv? Om luften ikke kommer frem pga lodotter, så vil det bli varmt. Pluss at støv isolerer. PS Ikke bruk støvsuger. Om du spinner viftene fortere enn de går til vanlig, vil de kunne produsere mer strøm enn hovedkortet ditt tåler. Pluss du lager statisk elektrisitet som kan være ennå mer skadelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå