Gå til innhold

Hvordan får jeg avinstalert xp?

timber

Anbefalte innlegg

windows xp pro

har prøvd gjennom kontrolpanel/legg til fjern programmer men finner ikke noe alternativ der.

har også prøvd med en oppstart disket/safe mode med cmd men får bare feil melding om at osunist.exe ikke finnes eller at c:windowssystem32 er feil medie biblotek og til slutt har jeg prøvd fdisk men xp godtar jo ikke format c:

så hvis det er noen her på forumet som har peil på detta please hjelp en stakkar.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det du mener er å formatere maskina og legge inn et annet oprativsystem, kan du gjøre følgende::

-Bruk en annen maskin og lag en oppstartsdiskett for win98. Du kan også laste ned et program på winxp som gjør dette (vet ikke nøyaktig hvor du finner det, men prøv å søk på f.eks. google eller download.com)

-Sett i disketten og restart maskina.

-Du får nå fram en meny der du kan velge:

-Start maskinen uten cd-rom

-Start maskinen med cd-rom

-hjelp

(eller noe sånt)

-Hvis du IKKE får fram en slik meny må du gå inn i BIOS'en og kontrollere at stasjon A blir startet før stasjon C. Hvis det likevel ikke funker da, vet jeg ikke og du har trolig en IBM. :wink:

-Velg 'start maskinen med cd-rom' og vent til den har jobba seg ferdig. Hvis du ser litt oppover, står det hvilken bokstav cd-rommen din har (trolig e,f,g eller h). I dette tilfellet sier vi at det er e.

-sett i cden med det operativsystemet du skal installere. vi kontrollerer at cd-rommen funker: skriv e: (eller bytt ut e med bokstaven for cd-rommen din)

-skriv dir. hvis du da får frem en liste med filer, er det bra og du kan fortsette. hvis du ikke får fram noen filer eller datt ut på forige steg, anbefaler jeg deg IKKE å fortsette.

-skriv c: . skriv så format c: . på spørsmål om du virkelig vil slette alle data på den ikkeflyttbare stasjon c, svarer du ja (j) og trykker enter.

-vent til maskina di er ferdigformatert og skriv inn navn på stasjonen (valgfritt).

-skriv e:install eller hvis ikke det funker e:setup.

-følg installasjonen

JEG FRASKRIVER MEG ALT ANSVAR FOR BRUK AV DENNE GUIDEN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...