Beatnut Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg sitter her ved pc'n til en kompis som kjører Ubuntu 6.10. Det vi lurer på er om det har noe hensikt å installere Automatix2? Jeg får inntrykk av at allerede eksisterende Synaptic gjør akkurat det samme. Er det riktig eller er det flere fordeler med Automatix? Jeg har også problemer med å få tilgang på en ntfs-disk. Jeg fik laget en ny mappe i /mnt og mountet harddisken til den mappen, men jeg gjorde dette som root og får nå ikke gitt andre lese-tilgang da det står at det kun er en readonly-disk. Har prøvd å gjøre dette innlogget som root. Noen tips? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 1. Automatix2 inneholder ein del pakker som ikkje kjem med "som standard" i synaptics + litt anna 2.https://wiki.ubuntu.com/ntfs-3g for rw til ntfs. man mount for informasjon angåande rettigheter for andre brukere en root Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Automatix gir deg også tilgang til ting som de ikke legger i repo, ting som mp3 codecs etc |edit| oi , 00:00 godt nyttår Endret 31. desember 2006 av Allfather Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Takk takk. Automatix2 skal i nstalleres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå