DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 HAr nå satt to 80 GB disker i raid 0 men ender opp med lusne 13000 i sisoft sandra. Før jeg satte de i raid hadde jeg 26000 og 28000 på diskene mine. Hva i all verden kan være gale og hva bør jeg gjøre? Har en ide kabel på hver av diskene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Si hvilket hk du ha hadde vært fint. Kan hende du ikke har satt opp raid0... men er ikke sikker kanskje du har satt opp i raid1, Husk at diskene må partisjoneres og win legges inn etter du har lagt opp i et array. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Er de ulike, vil ytelsen på RAIDet begrenses av den svakeste harddisken. Og ikke alle harddisker egner seg like godt i RAID 0. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Har et msi k7266 pro2-ru hovedkort med en seagate IV og en seagate V hd. Begge på 80 GB. En med jumper setting master og en som slave. Er helt sikker på at de er satt opp i raid 0 siden hd min er på riktig størrelse nå. Når jeg skulle formatere disken så stoppet den på 100% hver eneste gang og ikke noe mer skjedde. PRøvde så hurtig formatering og da kom jeg igang. Fikk beskjed om at raid driveren ikke er win sertifisert, men har den nyeste driveren og den skal fungere i win xp. I pcmark får jeg opp at det er interference type scsi. Hvorfor det? Har jo ikke noe som helst scsi i maskinen min. Takker for alle svar som kan hjelpe meg så jeg får dette til. [ Denne Melding var redigert av: svortevik på 2002-11-23 21:32 ] Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Ingen som kan dette og vet hva jeg må gjøre? HAr sett i manualen og gjort alt som står der uten at dette hjelper. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Er ikke dette kjent da? Seagate sine cudaer yter svært dårlig i RAID 0, faktisk dårligere med RAID enn uten. Herlige HD'er men de er ubrukelige til RAID 0. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 21:52, skrev norrick:Er ikke dette kjent da?Seagate sine cudaer yter svært dårlig i RAID 0, faktisk dårligere med RAID enn uten.Herlige HD'er men de er ubrukelige til RAID 0. Er helt sikker på å ha lest om folk her på forumet som kjører to seagate disker i raid 0 uten problemer. Gjelder dette i så fall alle seagate disker eller bare IV diskene? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Barracuda IV yter dårlig i RAID, V er jeg usikker på. Men som sagt, den dårligste disken legger begrensinger på RAIDet, så hos deg er det som å ha to IV i RAID. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Så det eneste jeg kan gjøre om jeg skal ha noen lunde raske disker er å fjerne raid 0 oppsettet? Ett spørsmål til. Jeg har tre hd med bare en ledig ide kabel, kan jeg bruke raid uttaket på hovedkortet og sette en hd på den uten å sette noe raid? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 22:03, skrev LarsC:Barracuda IV yter dårlig i RAID, V er jeg usikker på. Men som sagt, den dårligste disken legger begrensinger på RAIDet, så hos deg er det som å ha to IV i RAID. Dette burde de jo opplyst om i butikken når jeg kjøpte disken. Har jeg rett på å få byttet disken? Kjøpte den for under to uker siden, og stilte en del spørsmål om raid også til selgeren, så de burde jo seriøst gitt beskjed om at jeg burde kjøpt en annen disk om jeg skulle sette den opp i raid 0. Lenke til kommentar
Yoopey Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 La merke til at du hadde satt diskene opp som master og slave.. Tror dette er feil, begge skal stå på master på hver sin kabel. Det står i allefall i manualen til mitt hovedkort, Asus P4b533-E. Kjører med raid 0 uten problemer. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Ellers så er jo ikke Sisfot Sandra sine Disktester så veldig stabile da.. En kompis av meg kjører med 1x IBM 60GXP 60GB han fikk nesten 3 dobblet så høy "score" i sandra enn 4x WD 120GB SE disker i raid 0.... Selv om diskene mine parkerer jo den "praktiske" ytelsen hans.. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Sorry dobbelt post.. :razz: [ Denne Melding var redigert av: [urban] på 2002-11-23 22:44 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 22:14, skrev svortevik:Så det eneste jeg kan gjøre om jeg skal ha noen lunde raske disker er å fjerne raid 0 oppsettet? Eller kjøpe råere disker. Quote: Ett spørsmål til. Jeg har tre hd med bare en ledig ide kabel, kan jeg bruke raid uttaket på hovedkortet og sette en hd på den uten å sette noe raid? Ja. RAID-kontrolleren kan vanligvis brukes til å kontrollere harddisker (4stk). Du må allikevel opprette arrays på dem, RTFM. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 22:37, skrev Yoopey:La merke til at du hadde satt diskene opp som master og slave.. Tror dette er feil, begge skal stå på master på hver sin kabel. Det er faktisk essensielt. Du får ikke RAID 0 uten at diskene står på hver sin kontroller (ergo, hver sin kabel). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 22:19, skrev svortevik:Dette burde de jo opplyst om i butikken når jeg kjøpte disken. Har jeg rett på å få byttet disken? Nei, det synes jeg ikke. Jeg tviler sterkt på at du får byttet den, du har iallefall ikke rett til det. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Får spare til ny disk da:( Har satt begge som master nå og ytelsen gikk opp til 28000. Hvilket program er det beste til å teste hd ytelsen da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Eller drit i å bruke striping. Det er det enkleste, IMO. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 HDtach er ganske bra men trenger du mere avanserte så kan du ta en titt på hva storagereview bruker i sine tester. Se http://storagereview.com/comparison.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå