Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg har et speedtouch (540 med 4 utganger) Jeg har prøvd å åpne porter, men dette funker ikke! Har "åpnet" portene i medfølgende routersoftware... Det står at routeren min er en 5x6 modell, noe som er feil. Kan dette være årsaken? Har også vært på portforwarding.com, men det nyttet ikke heller... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 På hvilken måte åpner du porter? Husk at etter hver minste lille endring må du restarte routeren via webgrensesnittet.. Ellers skjer intet. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg prøvde å åpne dem ved å gå til ip adressen til routeren i nettleseren.. Trykket add application og la inn portene som jeg bruker, men ingenting åpner seg... Restarter routeren etter endringer... Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg fant et program som het superscan og søkte etter åpne porter på min maskin og den fant ingen åpne... Hva kan være problmet da? Lenke til kommentar
CybKnight Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg fant et program som het superscan og søkte etter åpne porter på min maskin og den fant ingen åpne...Hva kan være problmet da? 7614452[/snapback] Har du husket å åpne porten i brannmuren på pcen du har forwarda til da? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Det var det aller første jeg gjorde.. Hadde tenkt å prøve telnet, men finner ikke noen veiledninger. Takk for svar Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Normalt må du først åpne portene og så forwarde de til din IP-adresse, har du gjort dette? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Jeg valgte først hvilke porter jeg skulle åpne og deretter trykket jeg på navnet til min pc. Så sto det at port 6880-6887 var åpne, men portet er fortsatt ikke åpen! Operativ systemet mitt er media center 2005 hvis dette kan være noe til hjelp. Kjører også AVG fullversjon Endret 31. desember 2006 av Calvinator Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 http://portforward.com/english/routers/por...nager_03-04.htm Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 har annet grense-snitt på routeren min siden den tror den er en thompson 5x6 og ikke en 540 har "statisk" ip adresse og har åpnet portene på "nesten" samme måte som på linken. eneste forskjell er menyene Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har du muligehetene til å legge ut noen bilder av oppsettet ? Tror kansje jeg kan hjelpe deg hvis du gjør det Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Endret 31. desember 2006 av Calvinator Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Har du sjekka denne siden her? ...http://www.online.no/kundeservice/veiledninger/adsl/adsl-oppsett-modem-index.html Endret 31. desember 2006 av viceroy Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Fulgte linken og fant ut at modemet mitt heter 546 og at firmwaren må være helt på trynet siden routeren kommer opp som en 5x6 Har åpnet porter på denne måten... Kan nettverkskortet være problemet?? Hadde noe klunder med det tidligere men alt ordnet seg med nye drivere.. Kortet heter Nvidia Nforce Networking controller Endret 31. desember 2006 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Kan noen si meg hvordan jeg fikser porter med telnet?? finner ikke noen guider om dette... Eneste alternativet jeg ikke har prøvd Sjekket med "ipconfig/all" og jeg mener noe ikke er riktig med f.eks. ip routing.. Like før jeg setter meg pent og pyntelig ved siden av router-modemet og begynner å TYGGE! det i biter Endret 1. januar 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Set opp portene i virtual server isteden. Pleier å funke bra når ikke annet funker Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Har du guide til dette? Håper dette funker Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Finner wirtual server i web grensesnittet i ruteren som regel. Mulig det er noen rutetere som ikke har denne funksjonen. Egentlig vet jeg ikke helt forskjellen på dette og port forwarding i ruter, gjør jo mye det samme. Men jeg bruker hvertfall wirtual server innstillngene når jeg skal åpne porter hos meg. Men da går alle forespørsler til eventuel port kun til en gitt klient/Ip. Du må og sette opp alle porter du vil ha åpnet, Kan ikke sette opp med bindestrek for å definere en serie porter. Men er beste løsningen om du skal kjøre en server av noe slag. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Regner med 5x6 er operativsystemet routeren kjører. Jeg har selv en 516, som også heter 5x6. Eneste forskjellen på disse to routerne er at du har en innebygget switch, og det har ikke jeg. På http://ngtforum.net kan du finne mye interessant Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Da var det oppklart.... Takker Ps. Har prøvd telnet, fikk til å legge til port, men jeg sjekker porten og den er fortsatt stengt!? Sto ikke noe om virtual-server i web grensesnittet.... Nå begynner jeg å bli mektig irritert på den forbanna routeren! Endret 3. januar 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå