Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler jeg blir en smule oppgitt over formatene egentlig. Var på randen av å velge enten xbox 360 eller ps3, med en tanke på noen kule spill og muligheten til å se film. Da enten hd-dvd eller Blu-ray. Men valgte tilsutt ingen av dem og endte opp med wii. Guitar hero og bowling i festlige lag slår ingen av de andre konsollene den på, syns jeg da :!:

Men hvordan blir det med en som ikke finner alle filmene man ønsker seg på ett enkelt format da? Finnes det spillere som tar begge formater?

Lenke til kommentar
Føler jeg blir en smule oppgitt over formatene egentlig. Var på randen av å velge enten xbox 360 eller ps3, med en tanke på noen kule spill og muligheten til å se film. Da enten hd-dvd eller Blu-ray. Men valgte tilsutt ingen av dem og endte opp med wii. Guitar hero og bowling i festlige lag slår ingen av de andre konsollene den på, syns jeg da :!:

Men hvordan blir det med en som ikke finner alle filmene man ønsker seg på ett enkelt format da? Finnes det spillere som tar begge formater?

Ja, både LG og Samsung har slike spillere ute.

Lenke til kommentar

CES-messen åpner i natt med de første pressekonferansene. Ryktene sier at Universal og Paramount er rimelig forbanna på Warner for å ødelagt hele opplegget deres bare noen dager før messa. Spent på hva de viser fram til HD DVD, om noe i det hele tatt...

Lenke til kommentar
HD-DVD er nok død nå ja. Hvorfor i det heletatt går for ett dårligere medium?

La Blu-Ray sette seg på tronen, og nyte seieren...! :)

Hva som er bedre av HD DVD og Blu-ray har blitt diskutert i det uendelige, men BEDRE er Blu-ray ikke.

La meg spørre deg: Hvorfor gå for et dyrer medium med mer kopibeskyttelse, soner og generell kundefiendlighet?

Lenke til kommentar

- Dyrere blir det ikke lenger, så det kan du utelukke.

- Kopibeskyttelsen er uansett knekt, om man skal se dette på en positiv ting.

- Det er hele 10g mer på plata.

- Og beskyttelseslag er vel ikke dårlig? Hvor bra dette fungerer i praksis er vel noe annet.

Lenke til kommentar
- Dyrere blir det ikke lenger, så det kan du utelukke.

Jeg snakker om prisene NÅ. Blu-ray er dyrere enn HD DVD og vil være det i laaaang tid.

- Kopibeskyttelsen er uansett knekt, om man skal se dette på en positiv ting.

Nei, BD+ er ikke knekt.

Og siden du nevner det, så finnes avspillere (t.o.m Sony sine) som sliter med å spille av nye filmer pga BD+. Spillerne trenger da en firmware oppgraderinger. Siden Blu-ray ikke krever ethernet port (noe HD DVD gjør), så må folk finne firmware på nettet selv og brenne ut osv osv..

Det høres ikke vanskelig ut for oss kanskje, men om mamma og pappa Nordmann greier dette er noe helt annet.

?

- Og beskyttelseslag er vel ikke dårlig? Hvor bra dette fungerer i praksis er vel noe annet.

Snakker du om beskyttelse som i et fysisk lag som skal hindre riper osv? Kanskje litt tidlig å vite hvem som har den beste.

De eneste som har hatt problemer med diskene sine er i alle fall Blu-ray.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om prisene NÅ. Blu-ray er dyrere enn HD DVD og vil være det i laaaang tid.

Det er vel ingen som veit når de senker prisene, men blir nok ikke så lenge til?

Nei, BD+ er ikke knekt.

Og siden du nevner det, så finnes avspillere (t.o.m Sony sine) som sliter med å spille av nye filmer pga BD+. Spillerne trenger da en firmware oppgraderinger. Siden Blu-ray ikke krever ethernet port (noe HD DVD gjør), så må folk finne firmware på nettet selv og brenne ut osv osv..

Det høres ikke vanskelig ut for oss kanskje, men om mamma og pappa Nordmann greier dette er noe helt annet.

Stod i siste Komputer for alle at BD+ var knekt. Mulig dette er dårlige kilder.

?

HD-DVD= 15g

Blu-ray=25g

Snakker du om beskyttelse som i et fysisk lag som skal hindre riper osv? Kanskje litt tidlig å vite hvem som har den beste.

De eneste som har hatt problemer med diskene sine er i alle fall Blu-ray.

Leste at Blu-ray hadde beskyttelseslag, og så ingenting om at HD-DVD hadde det. Beklageligvis husker jeg ikke hvor jeg leste det..

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

1. BD filmene er billigere enn HD DVD filmene og HD DVD spillerne er billigere enn BD spillerene. Fair enough. Det viser kun hvor man har valgt å sponse. Det BD har hatt tydelig suksess med er å sponse mediumet. Derfor de selger langt mer antageligvis. Dobbelt så mye på verdensbasis visstnok.

2. Det med BD+ inkompatiblitet er tull. BD+ har vært en del av standarden siden dag 1 og det har ikke vært noen oppdateringer på den. Inkompatibliteten var på javasiden, og de to filmene det var snakk om (JA 2 STK) var ikke skikkelig testet før de ble gitt ut. Derfor fungerte de ikke på enkelte førstegenerasjons spillere som måtte oppdateres på firmware. BD+ hadde ingenting med saken og gjøre.

:)

EDIT: Og så en siste ting;

3. BD har hatt problemer med platene sine ja. -Platene men ikke beskyttelseslaget.

Skjønner at det kan være underholdende å vri på fakta, men det får da være måte på.. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...