Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, SIXAXIS kan brukes den, og jeg syns den fungerer veldig kurant. Du kan spille av de aller fleste filmene fra sone A i en sone B-spiller.

sjekk http://Blu-ray.lindsite.dk/ for mere info

Wildbill:

Blu-Ray filmer ifra USA og Canada er sone 1 og kan ikke spilles på norsk PS3.
Det du sier er TULL.

ser at linken min ikke funker så flott, hmm. Er ikke hjemme, så har den ikke på bookmark på denne dataen, så får heller finne den på søndagen når jeg kommer hjem. Eller så vil jeg tippe du finner det hvis du søker litt rundt.

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Okay, da har jeg nok misforstått. Kan du utdype nærmere?

Det er 3 soner på BD, A, B og C.

Jeg vet ikke helt hvilke selskaper som gir ut sonefrie utgivelser, men mye av det Sony slapp ut før var sonefritt, altså det kan spilles i sone A, B og C. Men i nyere tid tror jeg de har satt litt mere sonesperring.

Vet at Disney kun forholder seg etter sone..

Men dette blir alt for rotete når jeg ikke har kilder og forholde meg til. Kommer med et utdypende svar i morgen skal du se =)

Du kan med stor sikkerhet kjøpe filmer i utlandet, det er hvertfall sikkert, de aller aller fleste er sonefrie!

Lenke til kommentar
Godt poeng, er nok langt flere PS3-eiere som bruker den til å spille av DVD enn Blu-ray.

Vel ingen undersøkelse er bedre enn en annen, og honnør for at dere klarte å finne en link. Det gjorde ikke jeg. Men det andre argumentet mitt som appellerer til generell fornuft forsøker dere ikke en gang å motbevise. Artig.. :)

Jeg siterer det nok en gang:

Kanskje man kan se på BD salget vs. HD DVD salget? Der er historien en annen. Dersom BD standalone spillere selger mye dårligere enn HD DVD spillere, og BD selger dobbelt så mange plater enn HD DVD, vil ikke det gi en viss indikasjon på at folk med PS3 faktisk kjøper film?

Lenke til kommentar
MÅ man kjøpe PS3 fjernkontrollen i tillegg hvis man skal spille av blu-ray filmer?

Nei, det skal fungere å bruke sixaxis'en.

Vil blu-ray filmer kjøpt fra USA og Canada kunne avspilles på en PS3 kjøpt i Norge?

Nei, de er soneinndelte og PS3 er ikke sonefri (i alle fall ikke Blu-ray filmene).

*edit*

Ser jeg var litt treg her. Glemte visst å kikke på neste side :p

*edit*

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
Kanskje man kan se på BD salget vs. HD DVD salget? Der er historien en annen. Dersom BD standalone spillere selger mye dårligere enn HD DVD spillere, og BD selger dobbelt så mange plater enn HD DVD, vil ikke det gi en viss indikasjon på at folk med PS3 faktisk kjøper film?
Joda, men hvor mange av dem er en annen sak. Når PS3-brukere ble spurt om de hadde hørt om Blu-ray var det kun 40% som hadde det, og halvparten av det igjen hadde faktisk sett en Blu-ray-film. Når kun èn av fem med PS3 har sett en BD-film kan det jo diskuteres hvorvidt man skal kalle PS3 en BD-spiller på lik linje med standalone-spillere. BD-filmer selger meget godt da, og PS3 skal vel ha mye av æren for det. :)
Lenke til kommentar

Majoriteten av BD-disker fra USA kan spilles på europeisk PS3/BD-spiller, men for all del sjekk det før du kjøper. Alt fra Warner og Paramount er hvert fall sonefritt til nå (selv om det ikke alltid står det på disken). Du kan blant annet bruke denne oversikten til å se hva som er sonefritt. De det står "No" på funker ikke på europeisk spiller, de det står "Yes" på gjør det og de det står blankt på er ikke sikkert/ikke oppdatert. På de diskene som er blanke eller som ikke er oppført på lista enda, kan du jo bare ta et kjapt Google-søk på, for eksempel "[Filmtittel] Blu-Ray region free" så finner du som regel noen forum hvor noen har testet ut og så får du svaret. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Transformers Transform HD-DVD Sales Figures

It's official! Transformers is now the biggest HD Disc seller so far. In other words, despite all of the aggressive Blu-ray Disc sales promotions this past week, Transformers sold 190,000 HD-DVD discs, which is the highest and quickest number of sales for a single title so far in either the Blu-ray or HD-DVD format. Although this is a small number of sales when compared to the standard DVD sales of Transformers, it does represent growth in HD-DVD sales. For comparison, the standard DVD version of Transformers is also the biggest seller in the month of October for that format, which is 8.3 million in sales so far.

Kilde

Setter ting greit i perspektiv. :lol:

Lenke til kommentar
Blu-ray outsells HD-DVD in U.S. for first 9 months

LOS ANGELES (Reuters) - Blu-ray DVD titles outsold rival HD-DVD titles by almost 2-to-1 in the first nine months of the year, but analysts expect additional HD-DVD support and new hit releases to "transform" the high-definition DVD battle score in the fourth quarter.

Home Media Research, a division of Home Media Magazine, said on Tuesday total U.S. sales of Blu-ray discs, using a Sony Corp (6758.T: Quote, Profile, Research)-backed technology, totaled 2.6 million units from January 1 through Sept 30, versus 1.4 million HD-DVD discs sold.

HD-DVD was developed by Toshiba Corp (6502.T: Quote, Profile, Research). It is backed by Microsoft Corp (MSFT.O: Quote, Profile, Research) as well as film studios like Time Warner Inc's TWX.N Warner Bros.

The division in Hollywood grew deeper in August when Paramount Pictures (VIAb.N: Quote, Profile, Research) and DreamWorks Animation SKG Inc (DWA.N: Quote, Profile, Research) signed exclusivity deals to distribute their next-generation discs on HD-DVD format for the next 18 months.

Gerry Kaufhold, analyst with In-Stat research firm, believes newly released HD-DVD titles with new advanced Web-enabled features, such as Paramount's "Transformers", will help the HD-DVD camp in the fourth quarter.

Paramount Home Video said that "Transformers" had the biggest debut of any high-definition titles, selling over 100,000 HD-DVDs on Oct 16, its first day of release.

Tom Adams, president of Adams Media Research, also said the 18-month period of exclusivity for HD-DVDs by Paramount and DreamWorks should strengthen HD-DVD's hand this quarter.

"This definitely smooths out the edge that Blu-ray had in exclusive titles and it very much strengthens HD-DVD's hand in the fourth quarter," he said, but still expects Blu-ray will lead for the year overall.

Adams predicts that for 2007 overall, consumers will spend $186 million purchasing Blu-ray discs, versus $91 million for HD-DVD.

Walt Disney Co (DIS.N: Quote, Profile, Research), Sony, News Corp's (NWSa.N: Quote, Profile, Research) 20th Century Fox, and Lions Gate Entertainment (LGF.N: Quote, Profile, Research) are exclusively in the Blu-ray camp.

Hollywood and electronics manufacturers had hoped new high-definition DVDs, with better picture quality and more capacity would revive the slowing $24 billion home DVD market.

But like the Betamax-VHS battle in the 1980s, the DVD standards war has slowed adoption and created customer confusion. It has also raised the likelihood it will be years before next-generation players become standard equipment.

Since both formats launched in the spring of 2006, an estimated 4.98 million high-definition discs have been sold, including 3.01 million in Blu-ray and 1.97 million in HD-DVD through the end of September, according to Home Media.

One big factor giving Blu-ray an edge has been the popularity of Sony's PlayStation 3 game consoles, which also include a Blu-ray disc drive.

"It's going to be 2008 before the dust will really starts to settle. For now, its like watching a yacht race," said Kaufhold, who expects the standards battle will lead more consumers to dual DVD players such as those made by South Korea's LG Electronics Inc (066570.KS: Quote, Profile, Research), which supports both Blu-ray and HD-DVD.

Samsung Electronics Co Ltd (005930.KS: Quote, Profile, Research) is expected to market a dual format player later this year, ahead of the holiday shopping season.

http://www.reuters.com/article/technologyN...352882020071024

Ikke 3:1 lenger i BD's favør, men de gjør det stort for det. Til tross for at det visstnok selges dobbelt til så mange HD DVD spillere, og det skal være svært få PS3 eiere som kjøper BD filmer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...