Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The DVD Forum, the international DVD standards authority, has approved a 51 GB single-sided triple-layer HD DVD disc for production. Extension to the HD DVD standard, which was submitted by Toshiba in April, received approval on 31 August 2007. Other recent developments include:

* A single-sided triple-layer HD DVD/DVD hybrid (combi) disc, the DVD layer of which would be playable by legacy DVD players, is expected to be approved before the year end.

* The Forum has signed a Memorandum of Understanding with China's Optical Memory National Engineering Research Centre (OMNERC) regarding licensing of the HD DVD-ROM China (formerly HD DVD-ROM China-only) format, specification for which was approved earlier this year. The only difference between the latter and the standard HD DVD format is the modulation scheme: the optical pickup in HD DVD China player will be able to play standard HD DVD discs, although Chinese discs will not be playable in standard HD DVD drives. According to the Forum, the Chinese government is keen to introduce the format domestically before the Olympic Games in August 2008. Large-scale integrates (LSIs) are already under development by manufacturers and use of AACS for the format is currently under negotiation.

Our take...

The approval of Toshiba's 51 GB disc is good news for the HD DVD camp, allowing it to compete directly with rival Blu-ray Disc's (BD) dual-layer 50 GB disc. As with the BD50, it is likely to take some time for production yields to reach a commercially viable level. However, once this has been achieved it will arguably eliminate one of the principle reasons behind some studios' support of Blu-ray over HD DVD, thus potentially making it easier for Disney or Fox to adopt a format-agnostic position without losing face. Meanwhile, the development of a triple-layer single-sided hybrid HD DVD/DVD disc will also be welcomed by HD DVD supporters. Both Warner and Universal have been releasing double-sided hybrids in the US for some time but they have yet to use this approach in Europe. Single-sided hybrids (sometimes called 'twin format' discs) offer the same space for promotional printing as traditional optical discs and do not require the consumer to think about which way to put them into the player. Anime title Freedom was released in the US as a single-sided hybrid in June but its capacity (15 GB HD DVD and 4.7 GB DVD) was not sufficient for a major studio release. The approval by the Forum of a triple-layer hybrid might arguably encourage some studios to release certain titles only on HD DVD/DVD hybrids, which could in turn lead to some DVD buyers building up a library of HD DVD titles by default, before making the decision to upgrade to a hi-def video player. So far there have been no indications that the BD camp plans to support hybrid discs.

Kilde

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da har jo du egentlig diskreditert den forrige artikkelen du selv postet..  :w00t:  Bra jobbet.. :)

9616125[/snapback]

Diskreditert? Så du tror ikke at Toshiba fikk godkjent en 51GB disk..? :w00t::)

9616179[/snapback]

Nei, det kan umulig stemme når DVD forumet er involvert.. Det er baaare markedshype.. /ironi :thumbup:

Lenke til kommentar
Det lektroluv kom med,var en pressemelding med informasjon om de nye HD DVD diskene ifra HD Forum, samt deres synsvinkel på saken. Helt åpent. Litt annerledes enn svadaspammingen ifra BDA som FHJ kom med.

9621326[/snapback]

DVD Forum er en kommersiell interesseorganisasjon som når det gjelder HD video er motstykket til Blu Ray Assosiation..

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_Forum

Det var satt på spissen ja, men å diskreditere det ene produsenten -i dette tilfellet, kommersielle interesseorganisasjonen sine utsagn fremfor en annens er temmelig transparent og smaker mye av fanboy holdninger. For all del, uten å anklage noen her inne. Men det er slik det fremstår.

Synes man kan holde seg for god til slikt, og heller fremprodusere nyheter fremfor å diskreditere andres. Skjønner det karer, en nyhet er like mye legitim som en annen selv om dere ikke liker substansen av nyheten.. :)

Lenke til kommentar
Panasonic: Blu-ray will win the war by New Year's Day

CHIBA, Japan--The decisive battle between Blu-ray and HD DVD is at hand, says a prominent Panasonic exec.

Blu-ray manufacturers are going to start cutting prices and go out on a promotional binge this holiday season, Matsushita Electric Industrial's Kazuhiro Tsuga said during a briefing with reporters at Ceatec, a large tech trade show that started here Tuesday. At Matsushita, which is best known for its Panasonic brand name, Tsuga is an executive officer who oversees networking efforts, some home electronics technologies and overseas labs, and other areas.

By the end of the Christmas season or the end of the first quarter, the writing will be on the wall. The format war in earnest may last only another year, he predicted.

"The BD (Blu-ray disc) companies will try to do our best to promote Blu-ray," he said. "The studios want us to put money in to promote it."

He added: "By the end of the year, you will see good products with very good promotion."

G

The Blu-ray coalition is also working on ways to cut the price of slim Blu-ray drives and recorders to allow the technology to infiltrate notebooks and PCs.

And wouldn't you know it--Matsushita has new Blu-ray players on the way. The three models will handle 18 hours of full-HD programs on a dual-layer disc and will go on sale November 1 in Japan, according to Reuters.

Tsuga's no fan of combo players that conjoin Blu-ray and HD DVD features. Last year, he called the idea "stupid, stupid." He pretty much repeated the comment this year and said that Matsushita still has no plans for such a device.

He downplayed Paramount Pictures' commitment to release movies on HD DVD exclusively, saying it only lasts for 18 months, and argues that studios are going with HD DVD "because big money came" to them. (Microsoft, Toshiba and Intel are the main backers of HD DVD.)

http://www.news.com/8301-10784_3-9789392-7.html

Giganten Matsushita har jaggu commitment... :)

Lenke til kommentar
hehe ;) someone got pwned :p

9621197[/snapback]

...riktig.

Det lektroluv kom med,var en pressemelding med informasjon om de nye HD DVD diskene ifra HD Forum, samt deres synsvinkel på saken. Helt åpent. Litt annerledes enn svadaspammingen ifra BDA som FHJ kom med.

*Ding ding ding* bingo! Tell him what he's won, Johnny! :thumbup:

Lenke til kommentar

Næh! Bare fjerde gangen, eller så, dette året at BDA gruppen uttaler at de har vunnet krigen. NÅ må det vil bli sant snart, eller? De er jo så sikre. Like sikre som de var sist gang, og sist gang der og sist...osv.. Puh...

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Næh! Bare fjerde gangen, eller så, dette året at BDA gruppen uttaler at de har vunnet krigen. NÅ må det vil bli sant snart, eller? De er jo så sikre. Like sikre som de var sist gang, og sist gang der og sist...osv.. Puh...

9624419[/snapback]

Nåh,

Jeg vil ikke kalle en toppsjef i Matsushita talsmann for BDA.

:)

Lenke til kommentar

9624419[/snapback]

Nåh,

Jeg vil ikke kalle en toppsjef i Matsushita talsmann for BDA.

:)

9626587[/snapback]

Nei, man kan godt pirke sånn. Men det er slike uttalelser som Sony og vennene deres har kommet med i hele år. Det har du sikkert fått med deg.

Det siteres her i hytt og pine, og strengt tatt ville det ikke vært mye å poste hvis man bare skulle ta offisielle uttalelser med i tråden. Da ville det blitt langt mindre å kjegle om - og det vil vi vel ikke - vil vi vel? :D

Lenke til kommentar

Jeg begynner egentlig bare å bli oppgitt over hele greia, og håper bare at én av dem vinner snart. Er bare latterlig at det er to formater, og ingen av dem har alle filmene.. Hvorfor klarte de ikke å bli enige om ett format, slik det er med DVD? Eller var Laserdisc en konkurrent til DVD som tapte?

Lenke til kommentar

VHS og Betamax, Laserdisc og DVD... HD DVD og Blu-Ray. Jeg er litt enig med Thomas_H. Begynner å bli litt lei av denne striden nå. Uansett så har jeg kjøpt meg en HD DVD spiller til under 3 ekornskinn og fikk med HD filmer på kjøpet. Veldig fornøyd så langt. :) Om BR så skulle vinne, så får jeg kjøpe meg en slik spiller også. Uansett ikke noe stort tap, da jeg fortsatt får spillt av mine HD DVD filmer, og mine DVD filmer i oppskalert utgave med min HD DVD spiller.

Lenke til kommentar
Jeg begynner egentlig bare å bli oppgitt over hele greia, og håper bare at én av dem vinner snart. Er bare latterlig at det er to formater, og ingen av dem har alle filmene.. Hvorfor klarte de ikke å bli enige om ett format, slik det er med DVD? Eller var Laserdisc en konkurrent til DVD som tapte?

9628725[/snapback]

Skjønner godt at man kan bli lei - spesielt hvis man forventer at et av formatene skal forsvinne snarlig. Det er vel omtrent det eneste jeg er sikker på - nemlig at dette blir en vedvarende situasjon en god stund til.

Ellers - Laserdisc var vel i forkant av DVD med sine svære plater og fikk en brå død da DVD kom. En liten stund fantes kombispillere. Vurderte en slik en faktisk, men ente om med en svært tidlig DVD modell fra Panasonic importert fra Asia. hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...