sageman Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Er en del, deriblandt meg, som ikke liker combo-diskene, jeg har ikke kjøpt en eneste av de enda...men heldigvis ser det nå ut som de blir droppet og man heller satser på rene HD DVD-utgivelser Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har prøvd å google litt, men har ikke funnet noe interessant. Er det mulig å koble X360 HD-DVD addon til PS3? Jeg vet det går an til PC Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har prøvd å google litt, men har ikke funnet noe interessant. Er det mulig å koble X360 HD-DVD addon til PS3? Jeg vet det går an til PC 9345804[/snapback] Tror det skal godt gjøres å få driverne/programvaren til å gå overens. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Kom nettopp hjem fra Barcelona. Kikket litt rundt på forskjellige butikker om utvalget av HD DVD og Blu-Ray. Av de 4 butikkene jeg fant med slike plater, hadde 4 av 4 Blu-Ray inne med greit utvalg. Kun 2 av 4 butikker hadde HD DVD plater, og da mange færre titler enn BR. Hvorfor er det slik? Prisene var omtrent likt som i Norge, eller en liten smule billigere.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Var på platekompaniet på Byporten shopping i Oslo i dag. Hadde endelig fått inn noen få blu-rays og HD-DVD. Dog var det kun en tittel på sistnevnte. I følge ekspeditøren var det mer trykk på Blu-ray... Min ide er at folk som kjøper dette enten har ps3 eller xbox 360 Siden PS3 er integrert med BR og xbob ikke er det med HD-DVD (ekstrautstyr med mindre du har elite modell) så tror jeg svært få har andre muligheter enn med BR Toshiba bør få litt fart i HD-DVD salget skal de henge med Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jepp, det virker som om BR selger en del i Europa. Men så billige HD DVD spillerne har blitt, er det uansett ikke et bomkjøp. Har du ikke HD spiller, blir det ingen HD film, uansett type. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Min ide er at folk som kjøper dette enten har ps3 eller xbox 360Siden PS3 er integrert med BR og xbob ikke er det med HD-DVD (ekstrautstyr med mindre du har elite modell) så tror jeg svært få har andre muligheter enn med BR 9359902[/snapback] feil, du får ikke med HD-DVD på elite heller, må kjøpe ekstern... :-( Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det virker som om Sony gjorde et sjakktrekk i å integrere BR spiller i PS3 maskinen, selv om det gjorde maskinen vesentlig dyrere. På den annen side er det overaskende få som er klar over at PS3 maskinen deres klarer å kjøre BR filmer. Fikk heldigvis stoppet noen bekjente i å kjøpe ekstern BR spiller til 10,000 kr da de hadde PS3 fra før... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Trykke-kostnadene er ikke lenger en stor forskjellsfaktor tør jeg påstå. Vet ikke hvordan det er med Sony og andre større aktører, men iogmed at de mindre aktørene som Pacificdisc (nevnt på forige side), og proaction-media har oppgitt såpass like priser, så bør det vell egentlig være en forskjell.. her er forøvrig proactionmedia.com prisene... http://www.proactionmedia.com/hd_dvd_replication.htm http://www.proactionmedia.com/blu-ray_replication.htm Endret 26. august 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Vet ikke om denne har blitt posta her, men det har vært en poll på Facebook. Bare 1000 stk. som fikk svare, så det er jo en lite troverdig poll: http://www.facebook.com/polls.php?poll_id=...9830413&ref=pns Endret 27. august 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Xbox 360 HD DVD Addon and 9 HD DVD Movies for < 185.00 SHIPPED! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Xbox 360 HD DVD Addon and 9 HD DVD Movies for < 185.00 SHIPPED! 9383863[/snapback] 5 stk. HD-DVD tilbudet gjelder kun for U.S. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Total Value:HD DVD, King Kong, 3 HD DVD's of your choice and 5 Via rebate Dvs, 9stk Er klar over at det bare gjelder USA. Kan jo håpe det skjer noe slikt i Europa etterhvert og. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ser ut som en billig stand-alone HD DVD spiller er på vei... http://www.highdefdigest.com/news/show/905 http://www.dvdtown.com/news/hd-dvd-player-srp-199/4707 Announced today as the cheapest entry-level HD DVD player Venturer's SHD7000 HD DVD player gets a price. We just talked with a representative from the company who said the suggested retail price will be $199. Normal sellers of Venturer products include Wall-mart, so a price around $150 in stores should not be impossible. We will see. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Elkjøp selger Toshiba stand-alone HD-DVD (HD1E) spiller for rundt 2700kr inkl. 5 filmer. Det er billig.... Selv mener jeg prisen på selve filmene må ned. Svært få som kjøper en avspiller når de ser prisene på media (filmer) er på mellom 250-300kr. Ikke bare det, men tilgangen på filmer er meget begrenset. Få prisen ned til 170-180kr og fyll opp hyllene på de største varehusene. Stand alone spillerne bør ikke være dyrere enn 2-3 tusen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 En grunn til at man ikke fyller opp butikkene med filmene er rett og slett at det er ganske få som har skaffet seg en avspiller eller som i det hele tatt kjøper Blu-ray eller HD-DVD. Nå som etterhvert spillerne blir rimeligere og kombispillere blir tilgjengelig (utenom LG'en som ikke støtter HD-DVD fullt ut) kan det kanskje skje noe... det kjøres jo mange kampanjer i USA for tiden. Hvis Warner eller Universal hadde f.eks. kjørt kjøp 4 betal for 3 eller noe slikt så hadde nok flere butikker og forbrukere hoppet på. Filmene er jo nedi 15$ på tilbud i USA, så 199 kr. er nok ikke en utenkelig pris om noen måneder. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 DVD filmer var også svinedyre helt i startfasten. Priser på 300 kr var ikke uvanlig. Jeg tror dette kommer til å ordne seg. Problemet med HD DVD og Blu-ray, kontra da vanlig DVD kom på markedet, er at nå er det to konkurrerende formater, og folk er veldig skeptiske til å satse på en av de. Dessuten er 90% av befolkningen helt blanke når det gjelder kunnskap om dette. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 DVD filmer var også svinedyre helt i startfasten. Priser på 300 kr var ikke uvanlig. Jeg tror dette kommer til å ordne seg. Problemet med HD DVD og Blu-ray, kontra da vanlig DVD kom på markedet, er at nå er det to konkurrerende formater, og folk er veldig skeptiske til å satse på en av de. Dessuten er 90% av befolkningen helt blanke når det gjelder kunnskap om dette. 9397586[/snapback] Helt korrekt. I tillegg så var DVD et stort hopp fra VHS kvalitetsmessig og innholdsmessig. Mange ser ikke noe grunn til å investere i et nytt format når forskjellen ikke er så stor. Jeg tror majoriteten av HD DVD/Blu-ray spillerene kjøpes av spesielt interesserte, slik som meg Det må skje noe drastisk hvis noen av disse formatene skal bli like populært som DVD. Det vil ta en del år, og da er kanskje streaming/nettløsninger mer aktuellt. Men jeg koser meg med HD formatene likevel jeg. Jeg liker å eie noe fysisk Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg er helt enig med deg, jeg liker også å ha filmene i hylla så jeg kan se på dem når jeg vil. Ikke på en server i California eller no sånt. Uansett så synes jeg personlig overgangen fra DVD til HD DVD kvalitet var enorm, minst like store som fra VHS til DVD. Bare synd at "vanlige folk" ikke har sett dette selv.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg er helt enig med deg, jeg liker også å ha filmene i hylla så jeg kan se på dem når jeg vil. Ikke på en server i California eller no sånt. Uansett så synes jeg personlig overgangen fra DVD til HD DVD kvalitet var enorm, minst like store som fra VHS til DVD. Bare synd at "vanlige folk" ikke har sett dette selv.. 9398391[/snapback] "Vanlige folk" har ikke store HDTVer eller prosjektorer. Det er først da man kan nyte HD Som du sier, "vanlige folk" har ikke sett dette ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå