sageman Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Target har ikke valgt noe som helst, Sony har rett og slett kjøpt seg ekslusiv hylleplass for sin(og kun sin) spiller i en begrenset periode...ikke så veldig dramatisk akkurat... Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Har faktisk veldig tiltro til Blu-ray, selv om jeg ikke er fanboy. Klinte til på Lefdals PS3 pakke på nett. Dog er filmene så dyre at jeg blir kvalm med tanken :S Salget av PS3 kommer til å stige og for mange er dette en inngangsbilett til HD verden, og da er det lett å holde seg til Blu-ray videre fremover. For meg er det derimot viktigere å se HD filmer til hundrelappen, da jeg er mest opptatt av et godt bilde. 9157092[/snapback] Først og fremst - håper du koser deg med HD film! Vil du se HD fillmer til hundrelappen så anbefaler jeg deg å sjekke ut hidefdvd.com. Hvis det HD film er det viktigste for deg så er HD DVD en billigere inngangsbillett med sine 2990 kroner for en stand alone HD DVD Toshiba spiller. PS3 koster "litt" mere så vidt jeg veit. Det er i ingen grunn til å ha tiltro til Blu-ray egentlig slik jeg leser ditt innlegg. 1. Blu-ray har langt dyrere spillere 2. Blu-ray har type kopibeskyttelse som mange stiller spørsrmålstegn ved. Er det bra for DEG ?? 3. Blu-ray har soneinndeling slik gamle DVD har. JA JEG KAN ALLE SIDENE MED UNNTAK, MEN DET FORANDRER IKKE DET FAKTUM AT STANDARDEN BRUKER SONER! 4. Blu-ray er ekslusiv JA: Eklusiv på følgende punkt: De har ikke utvikelt ferdig sin standard. INGEN av dagens spillere søtter fullt ut morgendagens innhold. 5. Etter høstens oppdatering av BD avspiller standard, så er de fortsatt ikke oppe der ved hva en HD DVD spiller har kunnet gjøre sine lansering i 2005. Når kommer neste BD standard etter 1.1 igjen? Og hva kan så den gjøre?? Og de avspillere som ikke var lansert som 1.1 i utgangspunktet har ingen forkpliktelse til å bli oppgradert heller. At noen i hele tatt foruten gamer med PS3 har invistert i ett så UFERDIG format som Blu-ray er en gåte! Og at folk her eller skryter det opp i skyene her på forumet er en enda større gåte. Det vitner litt om at de ikke veit hvor uferdig BD formatget her. Hadde det litt lansert fiks feridg så la gå. men slik er det bare ikke!! 6. Han derre lauken som sa at HD DVD spilleren var mangelfulle i forhold til hva som kunne avspilles, veit ikke hva slags format han selv holder med. HVA GJØR JEG MED MIN PANASONIC SOM JEG BETALTE 13000 KRONER FOR for et halvt år siden? Den Kan faen ikke spille av alt matriale på de nye BD skivene fordi BD har nå forandret standard!! Mens derimot HD DVD Toshibaen - hvis den ikke virker får jeg ny eller får reparert fordi den ikke virker. Der kan jeg IKKE klage på feil standrard osv slik det der med BD! For ordens skyld: Jeg har to BD spillere og en Hd DVD spiller. noen og seksti BD filmer og noen og tretti HD DVd filmer. Men venner - ikke lur dere selv. Ingenting tyder på at BD er bedre hverken bliled eller lydmessig så langt. Og - med HD DVD så er standarden ihvert fall ferdig bestemt! Ønsker dere virkelig et såpass dyre og mere kunde unvennelig format?? Dette skjønner jeg ikke! Hvordan greier er å juble fra BD seierene hvis dere er vanlige forbrukere?? Jeg er sjokkka over enkeltes tiltro til Sony og BD camp'n Veit dere foresten hvorfor Sony hele tiden erklærer hvorfor de allerede NÅ har vunnet?? Fordi de har ikke råd til dette i det lange løp med en oppgående kokurrent. HD DVD derimot har selv sagt at de fint kan eksistere som en av to eksisterende formateri i 7-8 år framover uten problemer . Dette pga laangt lavere kostander. Nå--- BD greier ikke leve sammen med HD DVD mere enn i år og evt litt ut i 2008 fordi de er for dyre. Derfor ekrklærer seier hele tiden. Pressen ellers har begynt å le av det litt nå... Jeg trodde gamer genrelt var for frihet osv.. mens her heier der fram et uferdig BD format. Lykke til. La oss håpe nest sommers spillere greier alt det HD DVD har greid siden launc og ikke koster for mye heller! Og ja. jeg er bæsj amøbe. men KJØP HD filmer uanset format!! Endret 28. juli 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Dette med at nye disker kanskje ikke fungerer på gamle spillere, er vel bare et problem med de aller tidligste BD-spillerne uten Ethernet-port? For alle som spiller av sine BD-filmer på PS3, skal ikke dette være noe problem, da PS3 har Ethernet-port og fôres jevnlig med oppdateringer. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Og ja. jeg er bæsj amøbe. 9158522[/snapback] Kunne du ikkje heller skrive det i toppen av innlegget, so slapp eg å lese masse tekst før eg fann ut at forfattaren var "bæsj amøbe"? Uansett, eg har vel forklart kvifor eg vil Bluray skal vinne eit par gongar før, so eg gidd ikkje gjenta det. Det er tydleg at du ser ei masse problem med formatet. Sjølv ser eg først og fremst filmar på det. Og det fungerar faktisk ganske bra. Veit dere foresten hvorfor Sony hele tiden erklærer hvorfor de allerede NÅ har vunnet?? Der er vel fleire som har kåra vinnarar av formatkrigen enn Sony, men det får so vere. Det eg lurar på, er kor du har denne "innside-informasjonen" om Bluray-leiren frå? Du kjem med ein del ganske sterke påstandar her, reknar med du kan underbygge dei? Trudde forresten du hadde pensjonert deg frå forumet. Er du attende no? Kay Endret 28. juli 2007 av KayAU Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Han har pensjonert seg, men det klør i fingra hans når han ser så mye posetivt om BR og negativt som HD-DVD. Det mener han er helt feil, han mener at BR er uferdig og "dyrere" mens HD-DVD er et bedre valg for folk som vill i HD verden for en billig peng. Viss blu-ray virkelig er så uferdig som du skulle ha det til, hvorfor satser studioene på dem da? universal var vell hd-dvd ekslusive og har vell nå gått over til multi? Rett meg viss jeg tar feil da ,men mener at det var universal Det med bonusmaterial sier seg selv viss BR får bonus så for dem jo mer stash når dem har nesten dobbelt så mye lagrinskapasitet, så bare dem "gidder" og gi bonusen til BR så er vell det alt. Endret 28. juli 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Dersom BD+ fungerer tilfredstillende, kommer med all sannsynlighet Universal til å enten A: skifte side eller B: støtte begge format. Det sier seg selv, med tanke på at filmindustrien er mer opptatt av piratkopiering enn noe annet. Uansett er det spikern i kista for HD-DVD om det skjer. Universal er mer eller mindre "alt" HD-DVD lever på. Og glem billige avspillere. Greit at HD-DVD fortsatt har et fortrinn der, men det innskrenkes stadig, og i løpet av 2008 sannsynligvis kommer priskrigen og alle asiatiske produsentene til å gjøre at BD spillere står i hylla på Elkjøp til en billig penge. Det er normal utvikling på alle slike ting, og helt uungåelig. Hva skjer med HD-DVD da, når deres største fordel er borte? En ting til, og dette er ganske vesentlig: Så lenge filmbransjen har gitt uttrykk for at BD er best for dem, så spiller det ingen rolle hva enkelte HD-DVD entusiaster måtte mene om regionsperre og "søplefirmaet Sony". De bestemmer til slutt hva som skal tres ned over hodet til oss forbrukere. Filmselskapene ser følgende: 1. Bedre regionsperre på BD 2. Langt bredere støtte fra andre filmselskaper på BD, noe som gjør at det er større sjangse for at det formatet også blir mer distrubuert/tilgjengelig for sluttkunde. 3. Mer lagringsplass. Selvfølgelig diskutabelt hvor mye dette har for seg, men fortsatt en fordel. 4. Universal er det eneste selskapet som støtter HD-DVD eksklusivt. Des flere som velger BD eksklusivt, des større sjangs er det for å få slutt på "krigen" som INGEN vil ha. 5. BD/Sony vil ALDRI kaste inn håndklet, uansett hva synsere og HD-DVD fanboys måtte "vite" om Sony sin økonomi. BD har alt for mye støtte til det, og er kommet for langt til å bare "gi opp". Toshiba vil selfølgelig ha det til at de tjener masse penger og at deres økonomi selvølgelig er sikker som banken, men det er vel liten tvil om at denne krigen koster også de vanvittig med penger. 6. Det er dyrt å støtte begge format, og om de gjør det så er de kun med på å "dra" ut krigen. 7. Formatkrigen skader filmselskapene mer enn noen, og ved å ta et standpunkt kan de være med på å avslutte den. Hvor mange tror dere "plutselig" går over broen der Universal står helt alene? 8. Bredere støtte til BD fra hardware-produsenter. 9. Entusiastene og "fanboys" utgjør INGENTING av salget når HD når massene som fortsatt handler DVD. IMHO det eneste HD-DVD kan håpe på, er å få lov til å leve side om side med Blu-Ray. Og trenger vi som forbrukere egentlig 2-TO formater å forholde oss til? Selv om det ikke høres slik ut, er jeg faktisk ganske nøytral (var faktisk mest positiv til HD-DVD i starten), men har fulgt med "krigen" ganske nøye, og slik jeg ser det begynner det å se ganske mørkt ut for HD-DVD. Endret 28. juli 2007 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Et par små spark fra den blå campen: Denon Announces Flagship Blu-ray Player Target to sell only Blu-ray DVD players BJ's Wholesale goes Blu-ray Denon var vel ikke noen stor overraskelse (men dette er et avgjørende punkt for i hvert fall to av mine venner), og at et par butikkkjeder i USA går for blu-ray er vel ikke noe vanvittig i seg selv, men det har vært mange slike småsaker i det siste. Endret 28. juli 2007 av Jimmith Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Bra innlegg JohnnyKnoxwille!! Selv er jeg ikke så aktiv i denne verden ennå, men jeg har og følelsen av at Blu-ray tar mer og mer over markedet. Til og med venner av meg som er totalt blanke på området skal ha Blu-ray og ikke HD-DVD Selv håper jeg bare prisen på filmene starter å synke for det er for dyrt ennå å kjøpe filmer. De som har 30 filmer + på HD er i mine øyne gale Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Selv er jeg ikke så aktiv i denne verden ennå, men jeg har og følelsen av at Blu-ray tar mer og mer over markedet. Til og med venner av meg som er totalt blanke på området skal ha Blu-ray og ikke HD-DVD Selv håper jeg bare prisen på filmene starter å synke for det er for dyrt ennå å kjøpe filmer. De som har 30 filmer + på HD er i mine øyne gale 9159377[/snapback] De som kjøper så mange filmer bestiller stort sett fra US/Canada etc. Der kan man få nye filmer levert til postkassa for 160-170kr. Ulempen er selvsagt at slike filmer mangler norsk tekst. Desverre er det alt for dyrt her hjemme enda. Prisene MÅ ned på et nivå folk er villig til å betale. Jeg tror smertegrensen ligger på maks 20% over DVD. Ikke bare det, men tilgjengeligheten må bli langt bedre. Ikke bare for at folk skal handle HD, men også for at de faktisk skal skjønne at HD er arvtageren for DVD. Når HD og DVD står side om side på elkjøp med like stort utvalg, og nesten like priser, mens HD/DVD avspillere ligger i tilbudskurven til 1795,- tror jeg markedet følger skikkelig etter. Personlig håper jeg vi begynner å nærme oss dette i løpet av 2. halvdel 2008, men når dette skjer er selvfølgelig bare spekulasjoner. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Skal ha Planet Earth serien til BBC. For meg er ikke norsk tekst så viktig, så jeg får få noen til å kjøpe den i england for meg. Den tror jeg er spetakulær på HD formatet. Har lyst på det meste av David Attenborough (?) på HD. Tror nemmelig naturfilmer er helt ubeskrivelig. Så en HD VHS hos en kompis på et Cine9 anlegg for noen år siden med sommerfugler. Det var sykt bra. Regner med at det blir like bra hos meg Ellers kommer jeg til å knaskje kjøpe en og annen film, maks en i mnden tenker jeg. Men det må være filmer jeg virkelig har lyst til å se. Intil det får jeg satse på at min Marantz DV-6001 klarer å spy ut DVD filmene i bra 1080p kvalitet Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har heldigvis berre eit 20-tals Bluray-filmar, so eg er fortsatt under galning-grensa. Prisane i Noreg er temmeleg fæle, men det alle meste blir kjøpt anten frå axelmusic.com (USA) eller frå playx.no (Danmark), til under 200-lappen. Planet Earth er forøvrig knallbra. Kay Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Litt OT her, men såg Apocalypto BR på PS3 her om dagen. For eit utrolig rikt og herlig bilde det var på den filmen :wub: Filmen i seg sjøl syns eg var veldig stilig! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Litt OT her, men såg Apocalypto BR på PS3 her om dagen. For eit utrolig rikt og herlig bilde det var på den filmen :wub: Filmen i seg sjøl syns eg var veldig stilig! 9159619[/snapback] Der sa du det, BR er best, neida just kiiiiding Lenke til kommentar
sageman Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 En ting til, og dette er ganske vesentlig: Så lenge filmbransjen har gitt uttrykk for at BD er best for dem, så spiller det ingen rolle hva enkelte HD-DVD entusiaster måtte mene om regionsperre og "søplefirmaet Sony". De bestemmer til slutt hva som skal tres ned over hodet til oss forbrukere. Det er akkurat dette som er så synd med BD-fanboys, de nikker stille og går lydig den veien filmselskapene peker, selv om de innerst inne vet at de beveger seg i en mer forbrukerfiendlig retning... Fins det i det hele tatt noen fordeler med BD kontra HD DVD? Antall filmselskap teller ikke, det faktum at de fleste filmselskap velger BD er et sikkert tegn på at det ikke er valgt til fordel for forbrukeren.... Filmselskapene burde bli tvunget til å følge kundens valg, ikke omvendt, slik som BD-fanboys er tilhengere av. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Fordelene er vell god lagringsplass, og flere som produserer blu-ray spillere enn hd-dvd som nesten bare har toshiba som teller. annen fordel er jo at dem veit at ps3 selger helt ok, og ganske mange kjøper BR filmer i tillegg til spill. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Lagringsplassen har jo ikkje no å si til enkeltfilmer enda ihvertfall. Men eg ser derimot for meg fordelene ved litt meir plass når det kommer til TV-serier etc. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Det er akkurat dette som er så synd med BD-fanboys, de nikker stille og går lydig den veien filmselskapene peker, selv om de innerst inne vet at de beveger seg i en mer forbrukerfiendlig retning... BD+ er aller mest forbrukerfiendlig for de som driver med piratkopiering, og det har selvfølgelig filmbransjen skjønt. Regionsperre er en ulempe, det er jeg enig i. Men nå har vel ikke det akkurat vært det største problemet på DVD heller. Fins det i det hele tatt noen fordeler med BD kontra HD DVD? Antall filmselskap teller ikke, det faktum at de fleste filmselskap velger BD er et sikkert tegn på at det ikke er valgt til fordel for forbrukeren.... Profile 2.0 innfører et par greie ting med Blu-Ray. Profile 1.1 innfører PiP i HD som kan brukes tid mye eye-candy og snedige funksjoner. I tillegg til det, så har Blu-Ray 50gb vs 30gb på HD-DVD. Ikke vesentlig, det er jeg enig i. Men for en storfilm på mange timer, med ekstramatriale kan manglende plass gå på bekostning av kvalitet på for eksempel lyd. Flere vanlige HD-DVD filmer ligger på 25gb uten ekstramatriale, og med kun et lossy lydspor. Forbedrede codec kan gjøre det bedre, men det er en begrensning for hvor langt de kan gå før det begynner å bli synelig på større bildeflater som for eksempel 100" prosjektor. Plass er aldri en ulempe. Teknisk er det ingen store fordeler hverken den ene eller andre veien. Grunnen til at jeg nå håper at Blu-Ray vinner, er fordi HD-DVD er sjangseløs....uansett hvor forbrukervennelig det måtte være. Og jeg er mer opptatt av å forholde meg til 1 format, enn å dra den krigen lengre ut enn den trenger..... Filmselskapene burde bli tvunget til å følge kundens valg, ikke omvendt, slik som BD-fanboys er tilhengere av. 9159662[/snapback] Nå lever vi i en verden der "burde" er flott å snakke om, men det greieste er vel å forholde oss til virkligheten. Alle har jo sett resultatet av "kundens" valg de siste årene. Piratkopiering på film og musikk har eksplodert. Endret 28. juli 2007 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det er nesten litt komisk hvor bekymra folk her er for filmselskapene. Hvorfor i all verden er dere mer opptatte av hva DE vil og ikke hva DU vil? Det dere egentlig sier er at DERE er vllige til å betale mere penger så DE skal ha det bra. Hvorfor vil filmselskapene ha Blu-ray? Som sagt tidligere, kopibeskyttelse og soner. Jeg skjønner godt at dere her har en PS3 og vil ha Blu-ray pga det, men for folk som ikke har PS3, så er Blu-ray DYRT. Og ja, Blu-ray kommer sikkert til å bli billigere etterhvert, men tror dere HD DVD holder de samme prisene evig? De kommer alltid til å være billigere. Er også endel som drar frem lagringskapasitet her og det er bare BS. HD DVD kommer etterhvert ut med ei plate som er STØRRE enn den nåværende Blu-ray plata, og den vil fortsatt fungere i gamle spillere (Deilig med standarder, eller hva?). Når da Blu-ray vil oppgradere, så må mange folk kjøpe nye spillere. Og det at det er "mange" andre steder som utpeker Blu-ray som vinner.. tja, som regel er det bare masse tulleting som kommer RETT fra Blu-ray leiren og som aviser bruker som sjokkoverskrift. Feks det med at Target har gått Blu-ray ekslusivt er jo bare piss. Tok jo ikke lang tid før litt mer seriøse steder skrev "eeeh, nei?" Og at Universal føler seg tvunget til å gå over til Blu-ray er bare FUD. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg trudde Dual-Layer HD-DVD plater var maxiiiiii jeg, men ser ut som jeg tok veeeldig feil siden lektroluv mente at blu-ray for grisejuling når det gjelder lagrinskapasitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå