kewell79 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Only a few days ago Blockbuster made the announcement that it was prioritising Blu-ray over HD DVD rentals from its stores, which was widely reported as a major blow to the Toshiba led camp. It was timely then that some of the key supporters of the format came together to give a selected group of journalists an update on the current state-of-play from the HD DVD camp. The key question was naturally enough what its response was to Blockbuster’s move to drop HD DVD rentals from 250 of its US stores. Ken Graffeo, Executive Vice President of High Definition Strategic Marketing for Universal and co-president HD DVD Promotional Group, shrugged off the Blockbuster move, stating that rental counted for less the one per cent of its revenue. He also pointed out that Blockbuster still offered HD DVD on its online stores. Ken then said that the interactive and online features of HD DVD that gave it an edge over Blu-ray, stating that Blu-ray’s BD-J had only just been finally ratified, rendering early players obsolete. By contrast HD DVD was a fixed standard and that any player that didn’t conform could not use the official logo, hence its absence from LG’s new dual format player. Interestingly, Microsoft’s Xavier Bringué revealed that it was only when the Blu-ray camp decided it was going with Java that it decided to stop being format agnostic and go with HD DVD – a tacit admission that the move was purely political, based on Microsoft’s poor relationship with Sun. Bringué also scotched rumours that Microsoft had any plans for a Blu-ray drive for the Xbox in the future. What Ken really said would win the format war was price, with HD DVD’s lower production costs giving it an advantage here over Blu-ray. When asked about when we would see a £100 HD DVD player, Toshiba’s Olivier Van Wynendaele, said it was unlikely to be this year, but that we could soon expect for see decks from Chinese manufactures that would undercut its own entry-level HD-E1 deck, which can currently be picked up for around £260. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 HD DVD posse: "There's room for both formats" We've all got so caught up in the fighting between Blu-ray and HD DVD that we haven't really given any consideration to the possibility that neither high-definition format will actually win. Indeed, it's actually possible that HD DVD and Blu-ray might both be successful in different parts of the world. Most people think that the format war will, for the most part, be decided in the US. But it's entirely possible that if HD DVD doesn't do well in the States it might continue to be popular in the UK and Europe. In a recent meeting with executives from companies backing HD DVD, CNET.co.uk was told that one of the reasons for this is the different way movie studios operate this side of the pond. In mainland Europe, around 50 per cent of movies are produced by studios independent of Hollywood. HD DVD is popular with these companies because of its lower production costs and therefore higher profit margins. The HD DVD backers understand this, and as such have spent a not insignificant amount of time wooing European studios and helping them produce HD DVDs. The Blu-ray camp, on the other hand, has pretty much ignored Europe (according to HD DVD), preferring instead to concentrate its efforts on the more strategically important US market. There were also some surprising stats given. Microsoft was reluctant to tell us how many HD DVD drives for the Xbox 360 it has sold worldwide, but it did tell us that in the US it has shifted 155,000 of them. This is apparently the biggest-selling accessory Microsoft has ever sold for the 360. What was more surprising is that people buying HD DVD players, on the whole, bought more discs than people buying Blu-ray players. So even though Blu-ray has sold more hardware, including the PlayStation 3, the owners are only buying an average of one disc to play on them. On HD DVD this number is an average of four discs. We're quite excited about HD DVD at the moment for one simple reason: Heroes, which is due to be released on the format long before it airs on BBC 2. So if you fancy seeing if the cheerleader -- and, indeed, the world -- gets saved in magnificent high definition, get your pre-order in now. -Ian Morris Oisann noen som legger seg lavt Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Men korleis er det du skriv eksempel på dei konkrete ulempene med Bluray-DRM? Kopibeskyttelser blir brutt ganske fort uansett hvor kompliserte de er, så ekstra kopibeskyttelse argumentet går bort ganske fort kan jeg tenke meg 8914290[/snapback] La meg si det på denne måten.. Om man har ei dør med for mange låser, så kommer døra etterhvert til å sette seg fast. Selv om døra lar seg åpne igjen med litt triks og fiks, så er det jævelig irriterende når det først skjer. Hvorfor ikke bare gå for ei billigere dør uten låser? *snip* Enig! HD DVD posse: "There's room for both formats" Gidder du legge ved en kilde? Er litt vanskelig å se om det bare er en journalist som har skrevet dette eller om det kommer fra HD DVD leiren. Uansett, så er det jo ganske realistisk. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg bryr meg ærlig talt ikke hvem som vinner dette, bare denne 'krigen' stopper snart. Vi som forbrukere vil jo ha det så enkelt som mulig, en spiller, et format, som heller ikke koster skjorta. Vanlige dvd'er utgjør fortsatt 95%, Film er film for meg, jeg ønsker ikke å bruke 6000 kroner på en spiller, eller det dobbelte så jeg kan spille begge formatene. Ellers virker det som at alle her er preget av konsoller, fanboyene som 'tilhører' sony-siden vil ha Blu-Ray, og omvendt, hvorfor? Hvordan vil dette påvirke oss som gamere? Ja, PS3 har Blu-Ray-spiller, men er ikke den hovedsaklig for spill? Uansett så er vel denne tråden feilpostet? Her er det vel snakk om lagringsmedie for film? Også er trådnavnet missvisende, hva har 360 med HD-DVD å gjøre? Det finnes jo ikke spill på HD-DVD. Uansett så er 360-eiere heldige av den grunn, siden MS tidligere har siktet til at de vil gi ut en Blu-Ray addon hvis dette blir nødvendig. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Uansett så er vel denne tråden feilpostet? Her er det vel snakk om lagringsmedie for film? Også er trådnavnet missvisende, hva har 360 med HD-DVD å gjøre? Det finnes jo ikke spill på HD-DVD. Koselig at noen dukker opp etter 48 sider med diskusjon og forteller oss dette Det har vel med at blant oss folka her er det mange early adopters. PS3 har blu-ray som du sier, man kan kjøpe HD DVD addon til 360. For å se film. Altså bruke konsollene som HD filmavspillere, så det var vel der tråden dukket opp kanskje i sin tid. At denne tråden har gått over 48 sider her viser alt det er interesse for dette. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Kom over litt informasjon som var litt interessant. So far in 2007 approximately half of the new releases for Blu-ray movies were released in 25 GB Discs... ...while almost all HD DVD movies are in the 30 GB dual layer format. Jeg var heller ikke klar over at TrueHD er mandatory på HD DVD men kun optional på Blu-ray. Leste også et sted at HD DVD krever VC1 encoding, men det er jeg ikke helt sikker på om stemmer. Endret 23. juni 2007 av lektroluv Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Interestingly, Microsoft’s Xavier Bringué revealed that it was only when the Blu-ray camp decided it was going with Java that it decided to stop being format agnostic and go with HD DVD – a tacit admission that the move was purely political, based on Microsoft’s poor relationship with Sun. Bringué also scotched rumours that Microsoft had any plans for a Blu-ray drive for the Xbox in the future. Det var nok ikke bare java, Sun og politikk i den beslutningen. MS var formatnøytrale og jobbet for å forene partene helt fram til September 2005 faktisk. Men kompleksiteten med i Java utvikling var noe HD DVD gruppen i MS fryktet når artistiske sjeler som til nå hadde jobbet i med DVD og web sider plutselig måtte bli javaprogrammere i tillegg. MS HDi system skulle være lettere å komme inn i på den måten. Men også BD+ kopibeskyttelsen var en årsak til at MS trakk seg. Så to årsaker, Java og BD+. MS hadde tre krav de stilte til BD gruppen, og som de jobbet for å få partene (HD DVD og BD) til å forenes i. Merk at MS selv ikke var del i noen av disse gruppene på den tiden. 1. At VC-1 ble en av kodekene for BD i lik slik den var på HD DVD. Dette med VC-1 kodeken var noe Warner trakk MS inn i etter å fått se en tidlig versjon av VC1 i bruk på Sundance filmfestival. Før de henvendte seg så var ikke MS med i spillet i hele tatt. Uansett, VC-1 gikk igjennom hos BD gruppen. Opprinnelig hadde BD kun Mpeg2! 2. At det ble samme interaktivitetsplattform for begge leire. Dette hadde med kompleksiteten som jeg nevnte, ikke bare det med Java som krevde at kunstneriske sjeler måtte bli programmerere, men også det i hele tatt å ha to plattformer å støtte. For MS var det viktig lærdom at DVD problemer var noe av de største supportkostnadene MS har når det gjelder Windows. Disney jobbet tett med MS i utviklingen av HDi, og Disney, Samsung og tro det eller ei, Sony støttet dette forslaget sammen med flere andre firma. Men i et styremøte i BD gruppen ble det plutselig stemt ned. DVD compatibility issues with titles ranked as one of our top support costs for Windows and we wanted to avoid magnifying that problem times 10. We were thankful for support of Disney, Sony, Samsung and other companies for our proposal, in addition to technical working group of BDA recommending that HDi be adopted. But in a board meeting, BDA overruled its working group, sanctioning BD-J instead. 3. Samme kopibeskyttelse på HD DVD og BD. Initially, BD (writable) format used in Japan used a proprietary copy protection system (and a proprietary file system instead of UDF). To BDA’s credit, they abandoned that adopted AACS (with three of their founders joining AACS as founders). However, in the same meeting BD-J was selected (or one after, I forget), BDA also adopted BD+. This did not sit well with us or Intel as AACS, the joint content access group for both formats, had looked and refused to adopt BD+. As had DVD Forum. Our view was that if BD+ had merit, it should have been selected within common copy protection technology for both. Not have a situation we have today, where if a breech happens, two organizations, with no relationship with each other, have to adjudicate what happens to your machine. Mange tror at MS er med å stå bak HDDVD systemet, men det stemmer nok ikke som sådan. De var formatnøytrale og jobbet for å forene mest mulig av BD og HD DVD. Men valgte å støtte HD DVD pga de to punktene skrevet om her Finally, keep in mind that when unification talks happened, no one invited us. So we had everything to do with bringing the two camps together, and nothing to do with them deciding to not do that. Given the fact that we had clearly outlined these areas as what we cared about, and BDA took decisive action against two of them, Intel and Microsoft decided to back HD DVD about 3 months after the decisions were made (September 2005 I think). Keep in mind that we spent 2+ years negotiating the above. I spent more time on airplane, and ate more Sushi (and a European chocolate), to last me a life time . So none of this was a casual request or decision for us. We didn’t just see Java on a PowerPoint and run to HD DVD. Og BD brukere i dag har en del ting å takke MS og de andre i forsøket på å forene leierne: So you see, the facts are very different than superficial characterization of Microsoft. I should also say that no company did as much we have in unifying the formats. To recap the same information given above, before our involvement, this is what BD format looked like (remember, it had already launched as real products in Japan so you can go and check for yourself): 1. Proprietary file system. Just about everyone else in the world whether it is for flash memory or optical, use UDF. Yet, there was a new system cooked up with no real benefit. To use it, you would have had to install customer file systems on your PC before viewing the files. 2. Proprietary copy protection system not approved by “Hollywood.” They would have a tough time getting any other major studio to adopt BD without AACS. 3. Only MPEG-2 allowed as the video codec because the format was an MPEG-2 stream recorder and they didn’t want to complicate their redesign for ROM format. 4. Drive command set not being the same standard as other optical/hard disks. So you couldn’t just grab a drive and plug it into a PC and have it recognize it. If BDA had allowed the other subsystems to be the same as HD DVD, we would have stayed neutral which I think everyone agrees, would have meant a completely different landscape now. But they didn’t, and so we started to dig into manufacturing issues with BD format and made up our minds that the whole package no longer made sense to us (and Intel agreed just the same). This, despite having our top PC OEMs in BD camp. So you can imagine the level of justification required to make such a decision at both of our companies was pretty high. No company agonized over the decision, and did more research before selecting a camp than Microsoft. None! We often surprised BDA companies with our level of due diligence here. Finally, keep in mind that when unification talks happened, no one invited us. So we had everything to do with bringing the two camps together, and nothing to do with them deciding to not do that. Mer om javaproblematikken: Note that the article got it wrong as to our concern. We had no problem with Java per-se. Yes, rest of the company may have had issues with it. But in my group, we have always worked with Microsoft competitors as long as it serves our customers best. No doubt you know that Toshiba HD DVD player uses Linux, yet you don’t see us shun that. Technology out of my group such as WMA/VC-1 etc. runs on Symbian, Mac, etc. Sony’s PSP and PS3 also support WMA. You name a competitor of ours, and they have licensed and used our technology as if they were our friends. What bothered us about any “virtual machine” implementation, be it Java or our own, was that it was going to be difficult to author to, and implement/support. We have tough enough time getting professional programmers to write bug-free software at Microsoft . We could not imagine asking creative types that authored DVDs and web pages to all of a sudden, become expert Java programmers and create solid code that would not require us a ton of headache, working around their bugs in our software. It took an incredible effort to invent HD DVD interactivity to try to avoid these problems, and enable creative types to quickly author instead of becoming programmers. But the appeal of Java and IP advantage got the better of folks, leading to BD-J being so far behind our HDi system. Link:http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=851221&page=20&pp=30 Endret 23. juni 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Kom over litt informasjon som var litt interessant. So far in 2007 approximately half of the new releases for Blu-ray movies were released in 25 GB Discs... ...while almost all HD DVD movies are in the 30 GB dual layer format. Jeg var heller ikke klar over at TrueHD er mandatory på HD DVD men kun optional på Blu-ray. Leste også et sted at HD DVD krever VC1 encoding, men det er jeg ikke helt sikker på om stemmer. 8925659[/snapback] VC-1 må støttes av alle HD DVD og alle BD spillere også. Det er mandatory for begge format. Det betyr ikke at alle disker er kodet med det da, hverken hos HD DVD eller BD. Mange HD DVD disker er dog i VC-1. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 At noe er obligatorisk på samtlige spillere gjør at de som leverer BD innhold/software trygge og sikre på at det er økonomisk hensiktsmessig å legge det inn i produksjonen. Content is king. Jeg vil se mest mulig av det på plate til plate basis også, ikke bare i antall titler Også de tingene du ikke liker. So, med andre ord, dess meir som står i funksjons-spesifikasjonen, dess betre? Greit nok, om du verkeleg vil ha med t.d. ein lite spel med online-funksjonalitet saman med filmen din, er det di sak. Men å trekke det fram som ein grunn til at filmformatet HD-DVD er overlegent konkurrenten, synest eg er berre dumt. Det er filmavspeling som er viktig, alt anna er ganske sekundært. Film er ikkje eit interaktivt medium, derfor ser eg ikkje "større interaktivitet" som eit vesentleg poeng når ein skal vurdere to filmformat opp mot kvarandre. Skal ikke kalle film interaktivt medium, nei. Men DVD produksjoner har vokst langt utover det bare å vise film. Selv om du ikke bruker de funksjonene så benytter studioene seg av det og mange liker de tingene. Og disse produksjonene koster såpass at det hadde nødig vært er hvis ikke studioene visste at etterspørselen og lønnsomheten er der. Så om du ikke liker det, så må du likevel innse at det er kommet for å bli og at andre benytter seg av det. Det lanseres DVD Spescial Editions, 2, 3 og 4 disk utgaver og gud veit hva i hopetall med massevis av funksjoner og matriale. Og BD har også begynt med det samme, bare at der betaler man for det, men det er ikke sikkert man får brukt det om man så vil hvis man har kjøpt eller kjøper en spiller nå. Derfor stresser jeg litt dette med obligatorisk støtte for ting fra starten av. I dag for eksempel kjøpte jeg 2 Blu-ray filmer. Bak på begge står det med en ekstra påklister sticker: "Extra features may not work on all BD players". Nice. Og dette er de eneste versjonene av disse filmene på BD, så skal jeg ha BD versjonene så måtte jeg betale for de utvidede versjonene selv om jeg ikke kan få brukt alt jeg betaler for. Filmene får jeg nok sett dog. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Synes det nesten blir for dumt slik som Java blir fremstillt som noe negativt, det er jo ett godt brukt, og enkelt, programeringspråk. Bare kjempeflott at det blir muligheter for å legge inn ekstra Java, slik at vi får litt forandring, evt. kuule funksjoner som ikke kan bli gjort i iHD. Java er ikke akkuratt rakettforskning, og det er tross alt mulig å bruke iHD på BD dersom noe skulle være så mye enklere å gjøre der. Tror kilden til MS sitt problem ligger i lisenser. Endret 23. juni 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 I dag for eksempel kjøpte jeg 2 Blu-ray filmer. Bak på begge står det med en ekstra påklister sticker: "Extra features may not work on all BD players". Nice. Og dette er de eneste versjonene av disse filmene på BD, så skal jeg ha BD versjonene så måtte jeg betale for de utvidede versjonene selv om jeg ikke kan få brukt alt jeg betaler for. Filmene får jeg nok sett dog. 8925748[/snapback] Det er rett og slett latterlig. Helt håpløst at de har pushet ut et nytt format før alt slikt er klart. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 HD DVD posse: "There's room for both formats" Gidder du legge ved en kilde? Er litt vanskelig å se om det bare er en journalist som har skrevet dette eller om det kommer fra HD DVD leiren. Uansett, så er det jo ganske realistisk. 8925094[/snapback] Her har du kilden. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Synes det nesten blir for dumt slik som Java blir fremstillt som noe negativt, det er jo ett godt brukt, og enkelt, programeringspråk. Sammenliknet med hva? Personlig syntes jeg Java er forferdelig å jobbe med. Her har du kilden. Er ikke dette bare skrevet av en journalist og hva han selv mener? Er veldig lite i den artikkelen som faktisk tilsier at noen fra HD DVD folka har uttalt seg om noe som helst? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Sammenliknet med hva? Personlig syntes jeg Java er forferdelig å jobbe med. 8926959[/snapback] Vell, nå vet ikke jeg hva du jobber med vanligvis.. Men for de fleste firmaene som trykker Bluray, er det like enkelt som i lage en meny i Macromedia. Men i denne tråden snakker vi om DVD (Som har pre-rendrede MPeg-segmenter, satt i sammen) med text-linker evt. bilder, og HD-DVD's HDi-runtime-engine, som jeg egentlig ikke har testet ut noe særlig selv. Men har mekka noen java-script, selv om jeg ikke har laget noe skikkelig avansert som remaken av Dragons Lair, som er laget i BD-J f.eks. Men det er ikke vanskelig. Endret 23. juni 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Synes det nesten blir for dumt slik som Java blir fremstillt som noe negativt, det er jo ett godt brukt, og enkelt, programeringspråk.Bare kjempeflott at det blir muligheter for å legge inn ekstra Java, slik at vi får litt forandring, evt. kuule funksjoner som ikke kan bli gjort i iHD. Java er ikke akkuratt rakettforskning, og det er tross alt mulig å bruke iHD på BD dersom noe skulle være så mye enklere å gjøre der. Tror kilden til MS sitt problem ligger i lisenser. 8926068[/snapback] Ut fra det jeg har lest så var vel ikke lisenser som var hovedproblemet. Jeg har oppfattet det måten som jeg fortalte over, at Disney, Samsung, Microsoft og Sony + en working group innen blu-ray gikk faktisk for HDi løsningen som allererde var vedtatt av HD DVD gruppen. Microsofts motiver i følge den interne kilden var supportspøkelset - det at DVD per i dag utgjorde blant de største supportkostnadene for Windows for Microsoft - og at de ville at i hvert fall de to ny standardene, BD og HD DVD skulle ha samme for å forenkle den problematikken. Og HD DVD var allerede penset inn på HDi. (Microsoft var ikke i HD DVD gruppen den gang som nå). Men det som skjedde tross disse firmaene innen BD gruppen (bl.a sony, samsung, disney + fler) ønsker (og microsofts ønsker), så ble BD-J framstemt på et styremøte. Nei, ingenting er rakettforskning for de som driver med det - bortsett fra de som faktisk driver med rakettforskining. De driver jo med... eh.. ja. HDi kan visstnok være litt monster selv, ifølge Amir, men det ville jo i hvert fall hjelpe Microsoft i deres PC support å ha kun ett system å forholde seg til, HDi som da var vedtatt av HD DVD. Det samme var BD+ problemet. Det var avskrevet av DVD forum som beskyttelsessystem, og derved også av HD DVD gruppa. Drive support og fikse security problemer på windows PC'er med to forskjellige systemer i omløp på HD formatene bekymret MS. Men hvis BD+ nå faktisk blir satt igang slik det virker - så er det faktisk der vi er da, men to slike systemer. Jeg koser meg med film på begge formatene. Hvis man sier noe i den ene eller andre veien her på forumet så er ganske snart noen som skriker "Fanboy" - så tenkte jeg bare ville understreke det. Jeg lever fint videre hvis BD vinner. Men i blant synes jeg det er greit å forsøke å nyansere bildet litt. Som filmformat synes jeg ikke BD er så overlegent, og jeg blir litt uvel av Sony's "Beyond High Definition" reklame. Det er ikke beyond. Det er HD, slik som HD DVD Men det låter catchy da, og selgerne på Elkjøp Storo hadde allerede kjøpt det som sannhet ved juletider og informerte kunder om det. BD var steget forbi, altså det formatet som var kommet etter og hadde flere megapiksler enn HDDVD. Hehe. Forhåpentligvis har de blitt litt mere opplyste nå da. Og så var det rimelig arrogant å erklære seg som vinnere ved nyttårstider slik Sony gjorde. Det må ha vært rimelig flaut for Sony da Samsung som var BD ekslusive plutselig ble formatnøytrale og annonserte at de skal lage en kombispiller! Dette skjedde etter at Sony erklærte krigen for over. Krigen stopper en dag, og ingen har vunnet tror jeg. Det som skjer er at alle lager DVD spillere. Og på forsiden står det en haug med logoer, det står DVD, Dolby Digital, DTS, DTS HD, True HD, THX, CD Audio, SA CD, DVD Audio, HD DVD og Blu-ray Disc. Og that's it. Kjøp ei plate, DVD, HDDVD eller BD og den speller. Multiformatspillerne er her. Dyre dog. Men gi dette lit tid så... så er vi der hvor folk som kjøper seg en ny DVD spiller og får alle disse greiene uten mere dikkedarer enn vi har i dag angående DVD. Bare to ekstra nye logoer på forsiden+ logoer for all lyden da. Endret 23. juni 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Xbox 360 HD DVD Add-on Sells 155,000 Units in U.S. Even with the combination of standalone HD DVD players and the Xbox 360 add-on, the overall number of HD DVD-capable players is less than the total number of Blu-ray playing machines. The difference between those two, however, is that every HD DVD player or drive is purchased with the intention of playing movies. On the other hand, not every Blu-ray machine is (with the majority of them being PlayStation 3 consoles) purchased for movies. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Er vel solgt ca. 7 mill. X360-er i USA, så det vil si omtrent 2% av de som har X360 har kjøpt HD DVD. Ikke så veldig overbevisende. Ellers er jeg enig i at det blir litt rart å regne PS3 med i total installbase av formatene. Det er selvsagt at man her vil selge mindre filmer per system enn ved en standalone-spiller. Man bør heller telle hvor mange filmer som blir solgt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Xbox 360 HD DVD Add-on Sells 155,000 Units in U.S. Even with the combination of standalone HD DVD players and the Xbox 360 add-on, the overall number of HD DVD-capable players is less than the total number of Blu-ray playing machines. The difference between those two, however, is that every HD DVD player or drive is purchased with the intention of playing movies. On the other hand, not every Blu-ray machine is (with the majority of them being PlayStation 3 consoles) purchased for movies. 8945353[/snapback] Og ennå selger blu-ray 3:1 mot hd dvd Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Synes det nesten blir for dumt slik som Java blir fremstillt som noe negativt, det er jo ett godt brukt, og enkelt, programeringspråk. Sammenliknet med hva? Personlig syntes jeg Java er forferdelig å jobbe med. 8926959[/snapback] Du synest Java er vanskeleg? Kva språk brukar du til vanleg? Eg har sjølv brukt ei mengde forskjellige programmeringsspråk, og Java er definitivt eit av dei enklaste. Det er ryddig, har eit rikt bibliotek av ferdiglaga funksjonalitet, tek seg av alt av minnehandtering for deg, og er veldig godt dokumentert. Kay Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det kan være forferdelig å jobbe med uten å være vanskelig.. For min del er java tregt og "klumpete" selv om koden forsåvidt er som du nevner ryddig. Jeg har også tilgode å se et raskt java program men for menyer på filmer så er dette ikke så viktig. Det som er mere kritisk er at de selger et system som ikke er ferdig. PS3 kan sikkert oppgraderes men hva med alle de andre? Om jeg hadde lagt ut 12 lapper for en spiller som et år senere viser seg å ikke være kompatibel så hadde jeg blitt pissed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå