Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

jeg støtter:Blu-ray%20logo%20from%20Artmosfera.jpg

i format krigen grunnet blu rays enorme lagrings potensiale

8809698[/snapback]

50Gb er vel ikke så veldig enormt. Dog, mere enn HD DVD sine 30Gb. Likevel har 30GB vist seg nok for HD filmformat.

Men for datalagring til PC vil vi vel se brennere/lesere og plater med flere lag etterhvert.

Men når det gjelder film så betyr ikke de 20gb ekstra all verden i mine øyne. Bare at det er dyrere og litt uferdig format ennå.

Jeg er forsåvidt nøytral, har dog flest Blu-ray filmer, men liker veldig godt de tekniske løsningene HD DVD har.

HD krigen har ikke startet ennå. Men våpnenen lades og pusses, og så braker det vel løs neste år tenker jeg. Det er veldig tidlig ennå tror jeg.

8813723[/snapback]

jeg sa potensiale. de kan lage blu-ray discer på opptil 200gb

8814195[/snapback]

Potensialet er fint for datalagring og backup i fremtiden selvsagt. Men det har jo ikke noe med HD filmkrigen å gjøre - det var den jeg tenkte på. Vi snakket kanskje forbi hverandre :)

De kan jo ikke forandre spesifikasjonene for filmavspillere flere ganger innen samme generasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det egentlig noen her som har klart å ødelegge en Bluray-disk?Tenker ikke på den video'en der folk gikk løs på en plate med kulepenn, pizza-slicer, og kniv, og selvfølgelig klarte å ødelegge den til slutt..

Men er det noen her på forumet som har ødelagt en film eller spill ved et uhell, eller fungerer den der beskyttelsen like bra som det kan virke som den gjør?

8816077[/snapback]

Dataene ligger såpass tett på disse platene og nært oppunder ytterste laget at det skal ikke så mye til før det blir feillesing i hvert fall. Noen fettflekker holder har jeg erfart. Men de kan man jo forsiktig tørke bort.

Beskyttelseslaget skal jo være vesentlig hardere enn DVD. Og jeg har ingen direkte riper i BD platene mine, men jeg har heller ingen i DVD platene mine heller som jeg har hatt i 10 år snart, så hvor mye sterkere BD platene er, har jeg ikke laget meg inntrykk av ennå. For dyrt å prøve ennå. Hehe.

Kanskje noen med barn i huset kan svare bedre. :)

Lenke til kommentar

Flott at spillerne blir billigere, men for at den berømte mannen i gata skal gå over til Blu-ray/HD-DVD må det skje noe med prisen på filmene. 250kr for en HD utgave når DVD versjonen kanskje koster halvparten så mye blir bare latterlig. Ingen av formatene vil bli mainstream før filmene faller betraktelig i pris.

Lenke til kommentar

Flere dårlige nyheter for HD DVD i USA.

Toshiba has taken an axe to its HD DVD player sales forecast, despite claims from the HD DVD Promotion Group (PG) that the company's "latest promotional efforts are clearly resonating with consumers and showing that price is king when it comes to hardware".

Toshiba yesterday said it new expects to sell 1m HD DVD devices in the US by the end of the year, Reuters reports. That's a drop of 44 per cent on the 1.8m the company previously forecast. Before, it said it would ship 3m HD DVD players and drives by the end of March 2008, and while it didn't provide a revised estimate for global sales, it admitted it was going to have to come up with a new, lower figure.

Contrast that with the HD DVD PG's bullish claim that its favoured format accounts for 60 per cent of all HD "set-top players" sold in the US to date. "With the successive price drops by Toshiba, weekly player sales doubled in April when the price dropped from $499 to $399, doubled again during the first week of the latest promotion in late May, and increased again last week," it said on Monday.

Toshiba HD-A20 HD DVD player

Toshiba's HD-A20: lower price for higher sales

To date, US consumers have bought 150,000 "dedicated" HD DVD players, the PG said, almost all of them sold by Toshiba, though it's unclear whether the group is including sales of Microsoft's HD DVD add-on for the Xbox 360 or not.

Probably not, because that might invite comparisons with PlayStation 3 sales which, limited though they are, are nonetheless driving adoption of the Blu-ray Disc format. Sony has sold a lot more than 150,000 PS3s in the US since the consoles late November 2006 introduction there.

And if 150,000 HD DVD players represents 60 per cent of HD player shipments, that means some 100,000 Blu-ray Disc players have also shipped in the US. Now since, HD DVD has been on the US market for over a year - Toshiba shipped its first player there in May 2006 after an April 2006 launch - and BD players have been available for less than that, HD DVD's 50,000-unit lead is not impressive, and certainly not a sign that it's winning the war.

And maybe the prognosis for the format is even less attractive, given Toshiba's new, significantly lower sales forecast, one that covers a period in which the company has already said it plans to equip more of its laptops with HD DVD drives.

Kilde

Lenke til kommentar

Det du drar fram Urgegol kan jo umulig stemme!! For:

Flere gode nyheter for HD DVD i USA:

"Toshiba's latest promotional efforts are clearly resonating with consumers and showing that price is king when it comes to hardware," said Craig Kornblau, chairman of the North American HD DVD Promotional Group. "Behind the increase in sales for hardware and movies, you're seeing fundamentally lower manufacturing costs and ease of authoring for HD DVD. That's the type of model that can scale."

HD DVD Promotional Group today announced HD DVD is significantly ahead in the dedicated consumer electronics player market with 60% of all high definition set-top players sold.

With the successive price drops by Toshiba, weekly player sales doubled in April when the price dropped from $499 to $399, doubled again during the first week of the latest promotion in late

The Toshiba HD-A2 model has also reached the top-seller mark among all DVD players on Amazon.com, and is officially the best-selling next-gen DVD player model to date.

Så.... den som leter han finner. Alle disse quotene er fra den siste uka.

HD DVD kjører sterkt - hvis man vil se det fra den andre siden ;)

Vel vel. Kommer vel sitater i løpet av noen dager igjen om et eller annet. Personlig er jeg litt lei de. De kan vrenges og vris på, siteres, feiltolkes i pluss eller minus, motbevises av andre statistikker.

Det som er synd er at hvis folk hadde blit "utdannet" så hadde vi kanskje sluppet billigere unna.... (dvs BD hadde aldri fått fotfeste som hjemmekino format, men som PC lagring evt). For BD er ikke Beyond High Definition slik Sony og BD group påstår, dessverre.

Vel vel - keep'em coming! (sitatene om hvem som leder altså) :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig, å frivillig støtte en gjeng som tviholder på de idiotiske regions-sonene og deres produkt. Her har man en gylden mulighet for å få vekk denne forbrukerfiendlige toskenskapen og så er det mange av de som har gått over til neste-generasjon, som heller vil beholde de :cry: Greit nok at de fleste filmstudioene gjerne fortsatt vil ha driten, men at kundene villig lar seg lede som sauer, er en gåte :roll:

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig, å frivillig støtte en gjeng som tviholder på de idiotiske regions-sonene og deres produkt. Her har man en gylden mulighet for å få vekk denne forbrukerfiendlige toskenskapen og så er det mange av de som har gått over til neste-generasjon, som heller vil beholde de :cry:  Greit nok at de fleste filmstudioene gjerne fortsatt vil ha driten, men at kundene villig lar seg lede som sauer, er en gåte :roll:

8857161[/snapback]

Så du mener at HD-DVD bør vinne fordi dem har sonefrie filmer?

Da mener jeg PS3 bør vinne fordi dem har sonefrie spill.

Lenke til kommentar

Sa ikke du at hvorfor frivillig støtte et format som har sone inndeling?

Så u mente liksom at HD-DVD var mer praktisk og bedre fordi dem hadde sonefrihet ?

Var det ikke sånn a?

Edit: Men viss det ikke var det u mente så har jeg nok misforstått, Sry for alt :)

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar

Uten at jeg helt forstår hvor du vil hen, så kan ps3 gjerne vinne den kampen for meg, flott at de har sonefrie spill. De to andre har sine spill på dvd og som kjent har det formatet soner, såvidt jeg vet er det ingen som gir ut spill på hd dvd, så i spillverdenen kan gjerne blu-ray vinne over hd dvd.

Innen film er det blu-ray som fortsatt tviholder på sonene, mens hd dvd har gått vekk ifra det, dermed er hd dvd mest praktisk og forbrukervennlig,ja..

Lenke til kommentar

Er det spillkonsollkrig eller neste HD filmformat krig som man vil diskutere? Tror man snakker litt forbi hverandre i innleggene over her...

En spillkonsollkrig blir for dumt og unødvendig fordi begge kan eksistere sammen - og da blir det sånn mere "jeg er ps fanboy og har bedre konsoll enn deg"--- "Neida, for det har du ikke så, fordi jeg har 360 og elsker Gears of War som er ekslusivt for 360..."... Hva slags krig er nå det da?? Selvfølgelig er det en økonomisk krig om å kapre flest mulig kunder spillselskapene mellom. Men: Det ER plass til begge i spillverdenen og noen krig går ikke utover forbrukere på noe vis - det er til glede å kunne velge det spillsystemet som passer en selv og presse spillprodusentene og hardware selskapene til å yte maks.

HD filmformatkrigen er noe annet - og den er mye, mye større og involverer langt flere selskaper, både elektronikk og filmproduserende selskaper, og utgivere osv... Og den er viktig for (i det lang løp i hvert fall) for langt, langt flere folk enn oss spillfriker her inne på forumet som ønsker å importere noen spill billig i ny og ne.

DVD. Hvem skal ta over etter DVD?? Hvis man ser på det slik - litt forskjell det der enn hvem som har de tøffeste spillene - eller hva slags spill man liker å spille - enten soppspisende rørleggere med bart som kan importeres eller tøffe actionshootere ala Gears of War som ikke kan importeres. (har ikke peiling på soneinndeling på spillene, så sorry for dårlig eksempel da).

HD DVD er klart mere forbrukervennelig pga manglende soner. Og da si at man driter i det fordi man vil spille sonefrie spill på en eller annen konsoll blir litt på siden av HD filmkrigen mellom BD og HD DVD. Synes jeg. Men ære være. Det er moro å kjegle litt.

Er spent på Onkyo HD DVD spilleren som kommer til høsten. På tide at flere enn Toshiba kommer med spillere.

Lenke til kommentar

Jeg støtter primært hd dvd på grunn av at de slemmeste guttene i drm klassen støtter blu-ray. Fox og Disney er forbrukerfiendtlige til tusen og har alltid vært det. Hvem vet hva som kan bli normen om blu-ray blir enerådene.

Regionsperre klarer jeg ikke å bli så oppkavet for. Nesten alle blu-ray filmer er jo regionsfri uansett. Selv disney har begynt å moderere seg litt ved å gjøre pirates filmene sonefri.

Lenke til kommentar
Flott at spillerne blir billigere, men for at den berømte mannen i gata skal gå over til Blu-ray/HD-DVD må det skje noe med prisen på filmene. 250kr for en HD utgave når DVD versjonen kanskje koster halvparten så mye blir bare latterlig. Ingen av formatene vil bli mainstream før filmene faller betraktelig i pris.

8836430[/snapback]

250kr?

HD DVD

Batman Begins 168 NOK

40 Year Old Virgin 146 NOK

Shaun Of The Dead 148 NOK

Bruce Almighty 148 NOK

Bourne Identity 148 NOK

Blu-ray

Pirates Of The Caribbean - Dead Man's 189 NOK

Hellboy 148 NOK

Patriot 148 NOK

Crank 122 NOK

Terminator 2 - Judgment Day 127 NOK

Apocalypto 182 NOK

osv

Skjønner ikke helt hvor du får 250kr fra. I forhold til forrige generasjonskifte så er HD DVD og blu-ray veldig godt priset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...