Torrevieja Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 kan ha noe med den: http://www.amazon.com/gp/feature.html/103-...ocId=1000092881 og denne http://www.dvdempire.com/Content/pm/sony_b...39769858&sort=8 å gjøre ;D Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Er dette en kampanje Sony selv står bak? Isåfall vil jo dette gi salgstall som slettes ikke kan anses som representative. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 dette er en ren Sony kampanje ja, hvertfall det jeg har lest rundt omkring.. Kun utvalgte sony titler Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Så sonefrihet, PIP-dokumentarer, nedlastbart innhold og sånt er ikke viktig for deg? 8810697[/snapback] HD-Dvd har samme soner som DVD, Sony prøvde forresten på å få Bluray sonefri, men ble nedstemt i BDA, i.flg ryktene. Nedlastbart innhold er bortkastet dersom det er mulig å ha det på disken fra før. Ingenting i veien for at Bluray-disker kan ha nedlastbart innhold, for den saks skyld. til dere som lurer på hvilken 3dje gratis-tittell dere skal ha, så er Resident Evil: Acopalypse bluray'en er veldig bra kvalitet på iforhold til DVD'en, syntes jeg.. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Så sonefrihet, PIP-dokumentarer, nedlastbart innhold og sånt er ikke viktig for deg? 8810697[/snapback] HD-Dvd har samme soner som DVD, Hvem, hva, hvor? Per i dag finnes det ikke en eneste sonelåst HD DVD. Det finnes heller ingen spillere som ikke er åpne for alle soner. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Så sonefrihet, PIP-dokumentarer, nedlastbart innhold og sånt er ikke viktig for deg? 8810697[/snapback] HD-Dvd har samme soner som DVD, Sony prøvde forresten på å få Bluray sonefri, men ble nedstemt i BDA, i.flg ryktene. Nedlastbart innhold er bortkastet dersom det er mulig å ha det på disken fra før. Ingenting i veien for at Bluray-disker kan ha nedlastbart innhold, for den saks skyld. til dere som lurer på hvilken 3dje gratis-tittell dere skal ha, så er Resident Evil: Acopalypse bluray'en er veldig bra kvalitet på iforhold til DVD'en, syntes jeg.. 8810737[/snapback] HD-DVD har samme soner som DVD? Skriveleif? HD DVD er i alle fall sonefritt. Fra 28. april i år: There is no region coding in HD DVD and the window closed on the last effort to get it into the spec a couple of months ago. Endret 8. juni 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ja, de har det, de aller første Toshiba-spillerene sjekker ikke soner, men de nye gjør det slik jeg har forstått det. Stod ihvertfall optional på region restrictions sist FAQ'en til HD-DVD var oppe på DVD-forumet sine websider. Også snakk om å implementere en ekstra sone bare for Kina, på det 34. styremøtet, usikker på hvor den diskusjonen endte. :-/ Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 jeg støtter: i format krigen grunnet blu rays enorme lagrings potensiale 8809698[/snapback] 50Gb er vel ikke så veldig enormt. Dog, mere enn HD DVD sine 30Gb. Likevel har 30GB vist seg nok for HD filmformat. Men for datalagring til PC vil vi vel se brennere/lesere og plater med flere lag etterhvert. Men når det gjelder film så betyr ikke de 20gb ekstra all verden i mine øyne. Bare at det er dyrere og litt uferdig format ennå. Jeg er forsåvidt nøytral, har dog flest Blu-ray filmer, men liker veldig godt de tekniske løsningene HD DVD har. HD krigen har ikke startet ennå. Men våpnenen lades og pusses, og så braker det vel løs neste år tenker jeg. Det er veldig tidlig ennå tror jeg. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ja, de har det, de aller første Toshiba-spillerene sjekker ikke soner, men de nye gjør det slik jeg har forstått det.Stod ihvertfall optional på region restrictions sist FAQ'en til HD-DVD var oppe på DVD-forumet sine websider. Også snakk om å implementere en ekstra sone bare for Kina, på det 34. styremøtet, usikker på hvor den diskusjonen endte. :-/ 8813705[/snapback] Nei, de nye Toshibaene gjør ikke det. Har en selv. Og det er fordi soner på HD DVD som sagt ikke er innført. Diskusjonen endte vel slik Amirm nevnte i sitatet over - ingen støtte for det. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 jeg støtter: i format krigen grunnet blu rays enorme lagrings potensiale 8809698[/snapback] 50Gb er vel ikke så veldig enormt. Dog, mere enn HD DVD sine 30Gb. Likevel har 30GB vist seg nok for HD filmformat. Men for datalagring til PC vil vi vel se brennere/lesere og plater med flere lag etterhvert. Men når det gjelder film så betyr ikke de 20gb ekstra all verden i mine øyne. Bare at det er dyrere og litt uferdig format ennå. Jeg er forsåvidt nøytral, har dog flest Blu-ray filmer, men liker veldig godt de tekniske løsningene HD DVD har. HD krigen har ikke startet ennå. Men våpnenen lades og pusses, og så braker det vel løs neste år tenker jeg. Det er veldig tidlig ennå tror jeg. 8813723[/snapback] jeg sa potensiale. de kan lage blu-ray discer på opptil 200gb Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Jeg vedder hundre kroner på at vi aldri vil se filmer lagret på 200gb BD-plater for forbrukere. Endret 8. juni 2007 av Alex ws Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 jeg sa potensiale. de kan lage blu-ray discer på opptil 200gb 8814195[/snapback] Og hva slags nytte har du av det som forbruker? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Skal jo huske på det at spillerene må av muligheten til å kunne lese så store disken. PS3 har ve f.eks ei maks grense på 50GB pr.disk? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 jeg sa potensiale. de kan lage blu-ray discer på opptil 200gb 8814195[/snapback] Og hva slags nytte har du av det som forbruker? 8814795[/snapback] Backup? Lagringsmedie? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Backup? Lagringsmedie? 8815237[/snapback] For de formålene vil nok eksterne HDD-er være kongen på haugen. Folk tok jo litt backup og slikt på DVD-er, helt til de fant ut at harddisker hadde større lagringskapasitet, var billigere og mer egnet for formålet. Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Støtter Blu-ray enkelt og greit pga større lagringskapasitet. Er ikke så vanskelig å se de store fordelene større lagringskapasitet gir. Å gå for et medium som har mindre lagringsplass og ikke utmerker seg som bedre på noen andre områder er i mine øyne idioti. Selvsagt vil jeg heller bruke BR-plater til å ta backup enn HD-DVD. Synes til og med 50GB er i minste laget, men når de får igang dual layer begynner det å ligne på noe. Edit: Eksterne harddisker til backup? Hele poenget er jo å få data ut av harddisk og over på sikrere lagringsmedier. Harddisker krasjer....selv om jeg har samme data kopiert på to disker, er jeg aldri trygg. Stol aldri på en harddisk. Dual = to ja Endret 8. juni 2007 av stalker. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Støtter Blu-ray enkelt og greit pga større lagringskapasitet. Er ikke så vanskelig å se de store fordelene større lagringskapasitet gir. Å gå for et medium som har mindre lagringsplass og ikke utmerker seg som bedre på noen andre områder er i mine øyne idioti. Selvsagt vil jeg heller bruke BR-plater til å ta backup enn HD-DVD. Synes til og med 50GB er i minste laget, men når de får igang dual layer begynner det å ligne på noe. 8815404[/snapback] 50GB er dual-layer edit: Tja... stoler mer på en harddisk enn en DVD eller Blu-ray. Men på den annen side så er ingen digital lagringsmedier trygge, så man jo egentlig bare forvente at man mister dataene sine en eller annen gang. Endret 8. juni 2007 av SBS Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Er det egentlig noen her som har klart å ødelegge en Bluray-disk?Tenker ikke på den video'en der folk gikk løs på en plate med kulepenn, pizza-slicer, og kniv, og selvfølgelig klarte å ødelegge den til slutt.. Men er det noen her på forumet som har ødelagt en film eller spill ved et uhell, eller fungerer den der beskyttelsen like bra som det kan virke som den gjør? Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Her er en liste over alle filmene som er eksklusive til et av formatene og blir sluppet iløpet av sommeren: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....t=856401&page=1 HD-DVD har mange flere titler, men det kommer jo selvsagt ann på preferanser. Selv foretrekker jeg klart listen til HD DVD fremfor Blu-Ray, om jeg skal være helt ærlig. Hot Fuzz, Shaun of The Dead, Dawn of the Dead, Darkman, Bourne Identity, What Dreams May Come og sesong 1 av Heroes skal nok alle inn i samlingen. Fra Blu-Ray listen kommer jeg nok til å plukke opp Arlington Road og The Fifth Element. Så det kommer til å bli en dyr sommer for meg. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Wow, der var det mye bra (grufullt design på siden though). Glad jeg har HD DVD-spilleren min nå. Virker som om det er mye bedre titler på vei til HD DVD for min smak i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå