Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et eller annet sier meg at KayAU ikke har prøvd HD-Dvd i praksis.

Ja, det er bare å trykke på subtitles, eller audio-knappen.

Men test systemet, og du vil forstå hvor genialt det er.

Å si at tilgang til menyen mens filmen ruller er en gimmick er langt fra sannheten.

Det er faktisk mege brukervennlig og lettfattelig.

8631529[/snapback]

Akkurat tilgang til menyen er det jo på Blu-Ray også.

For de som har Ps3 er det bare trykke firkant knappen da kommer menyen nederst.

Der kan man velge det som går ann og velge i begynnelsen før filmen.

Dette testa jeg på The Departed. skal teste på flere filmer om det går

Lenke til kommentar

Ser ut som ps3 begynner å hjelpe i Europa også nu..

PlayStation 3 Gives Blu-ray Disc Sales A Boost

Before the launch of the PlayStation 3 in Europe, HD DVD was comfortably outselling Blu-ray discs. The very next week after the PS3 was launched, Blu-ray discs accounted for almost 87% of all HD disc sales. Coincidence? Well, newly gathered industry data for the period from 1 January until the end of April indicates a swift change in market dynamics in the European HD software market. Many beleive that the PS3 is definitely helping the Blu-ray market surge past HD DVD.

In the period since 23 March, Blu-ray discs have consistently out sold HD DVD's rival product by a significant margin.

In the latest week that the figures report, Blu-ray discs outsold HD DVDs by a factor of more than three to one.

This means that despite the PS3 being available for only one month of this four-month period, Blu-ray software sales account for over 64% of the total volume since the start of the year.

For the good of the overall Blu-ray cause, it looks like these figures justify Sony's inclusion of a Blu-ray disc drive in their next-gen console, despite the delays this caused to the launch of the product and partly accounting for its high price.

Kilde

Kilde

Gledelig om dette fortsetter, så kan vi bli ferdig med krig :)

Lenke til kommentar

Det som er er at HD DVD folka kjøper filmer fra usa og andre steder utenom Europa og da føles det ut som Blu-Ray har overtaket, men det hjelper ikke viss bare Europa selger bra med Blu-Ray når Usa selger sikkert 10 ganger så mye mer HD Dvder

Lenke til kommentar
Ser ut som ps3 begynner å hjelpe i Europa også nu..

PlayStation 3 Gives Blu-ray Disc Sales A Boost

Before the launch of the PlayStation 3 in Europe, HD DVD was comfortably outselling Blu-ray discs. The very next week after the PS3 was launched, Blu-ray discs accounted for almost 87% of all HD disc sales. Coincidence? Well, newly gathered industry data for the period from 1 January until the end of April indicates a swift change in market dynamics in the European HD software market. Many beleive that the PS3 is definitely helping the Blu-ray market surge past HD DVD.

In the period since 23 March, Blu-ray discs have consistently out sold HD DVD's rival product by a significant margin.

In the latest week that the figures report, Blu-ray discs outsold HD DVDs by a factor of more than three to one.

This means that despite the PS3 being available for only one month of this four-month period, Blu-ray software sales account for over 64% of the total volume since the start of the year.

For the good of the overall Blu-ray cause, it looks like these figures justify Sony's inclusion of a Blu-ray disc drive in their next-gen console, despite the delays this caused to the launch of the product and partly accounting for its high price.

Kilde

Kilde

Gledelig om dette fortsetter, så kan vi bli ferdig med krig :)

8666311[/snapback]

Les forrige side din slowpoke. :p

Lenke til kommentar
Det som er er at HD DVD folka kjøper filmer fra usa og andre steder utenom Europa og da føles det ut som Blu-Ray har overtaket, men det hjelper ikke viss bare Europa selger bra med Blu-Ray når Usa selger sikkert 10 ganger så mye mer HD Dvder

Vel.. jeg kjøper mine blu-ray filmer fra USA og det gjør mange andre også.. og vel hvis alle HD-DVD folka i Europa kjøper sine filmer fra USA så hjelper det lite når blu-ray utselger dem med 3-1 margin der også.

Eller? Salget worldwide blir det samme uansett.. og om Blu-ray vinner med 3-1 i usa.. og med 3-1 i europa.. så hjelper det vel lite av HD-DVD hungrige europeere kjøper filmene sine fra usa?

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Akkurat tilgang til menyen er det jo på Blu-Ray også.

For de som har Ps3 er det bare trykke firkant knappen da kommer menyen nederst.

Der kan man velge det som går ann og velge i begynnelsen før filmen.

Dette testa jeg på The Departed. skal teste på flere filmer om det går

8652185[/snapback]

Har testa det med Superman: The Movie, og det fungerar fint. Eg får fram menyen nede dersom eg trykker på firkant eller "Pop up menu"-knappen. Kjente ikkje til denne funksjonen. :)

Men eg trur fortsatt vil bruke "Subtitle"-knappen for å skru på tekst. På filmane med norsk tekst vil vel dette bli skrudd på automatisk, sidan eg har valgt det i oppsettet på PS3-en. På dei utan norsk tekst, er der stort sett berre tre språk, der engelsk er det første. Eg slepp med andre ord unna med eit enkelt trykk på "Subtitle"-knappen.

Angåande soner på Bluray, er veldig mange filmar sonefrie, og dei fleste av mine har eg importert frå USA. Det hadde absolutt vore å foretrekke om alt var sonefritt, men det er langt ifrå slik at ein er tvungen til å kjøpe alt frå Europa.

Ei oversikt over kva filmar som er sonefrie kan finnast på http://bluray.lindsite.dk/. Merk det som står øverst: Alt frå Warner og Paramount er sonefritt...det dekker ganske mange titlar. :)

Kay

Lenke til kommentar

Ja det er no kav, godt at ihvertfall spillene til PS3 er sonefrie. her har Nintendo og MS no å bite seg merke i :p Jaja noen titler finner man jo på 360.

Er uaktualelt å betale halleluja summer for BR film her til lands ihvertfall.

Lenke til kommentar

Tok vel sin tid før DVD spillerne ble sonefri, så blir nok ikke med det første med Blu-ray heller. Når/hvis det blir det så tror jeg det blir det på dedikerte spillere, og ikke på spillkonsollene. Alle spillkonsoller har vært streng på soneinndeling når det gjelder film.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

salgs tall fra DVD Empire den siste uken.

Week of Jun. 05th - HD DVD 26.11% -- Blu-Ray 73.89%

Mer tall her

Oppdaterer med tall fra Axel Music som HD DVD laget liker å ta fram.

Forrige uke

Weekly Blu-ray 62.2% -- 37.8% HD DVD

Kilde

Får håpe at Universal snart starter å gi ut filmene sine på Blu-Ray så vi får slutt på denne krigen.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...