Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Unøyaktig og misvisende artikkel synes jeg også. Så lenge PS3'n kan dekode True HD til multikanals PCM og sende det til forsterkeren via HDMI, så er det da ett fett om den ikke kan sende det udekodet. Og for de som tror det er jevere å ha en forsterker til å dekode True HD signalene så tenk på følgende:

Pakker du ut True HD så har tilbake ukomprimert og tapsfri gjengivelse av lydsporet. Forenklet samenligning - det er ett fett om du sender avårde en fil som Zip-fil eller pakker den ut først. Altså - jeg mener det er ett fett om True HD signalet blir pakket ut/dekodet i PS3'n og sendt avgårde eller om det sendes kodet/pakket for så å bli pakket ut.

De som har lest han filmlydmikserens "insider" postinger på avsforum veit hva jeg mener. Han mente at HDMI v.1.3 var unødvendig på lydsiden så lenge BD spillerne (og HD DVD) kunne dekode signalene alikevel. Ble ikke noe bedre av å gjøre de i andre enden av ledningen. Nå er det svært få BD titler med True HD spor foreløpig. Men en del med DTS-MA finnes, og mange med ukomprimerte PCM 5.1 spor.

DTS-MA er det ikke kjeft som kan dekode i dag, og gud veit hvorfor Fox bruker det så tidlig i livsløpet til Blu-ray. Og det er ikke helt sikkert at PS3'n kommer til å kunne dekode det heller, men å si her det er vel værre å banne i kjerka. :-) Men tiden vil vise uansett. Men må får jo et fint DTS core spor på 1.5mbits da som låter veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stadige rykter ja. Siste var det Blu-ray spiller til 360 - som var tullball. Vi får se. Trodde avtalen mellom Universal og Toshiba var ut 2007 i hvert fall. Med tanke på alle andre rykter som har vært tull - så gjør jeg som de i eventyret med "ulv ulv" ropingen til stadig - jeg tror dette er like bullshit som alt annet.

Nå, skulle det stemme så får vi bare håpe og be at gutta i Universal fortsetter med fantastiske titler i VC-1 både HD DVD og på BD slik som de har gjort på HD DVD alene - og ikke bare tenker volum og begynner å pumpe ut halv-dårlige titler billedmessig sett.

Men ser ikke helt grunnen til å juble uhemmet hvis HD DVD forsvinner ut til fordel for et dyrere og mindre forbrukervennlig format skal få regjere alene så tidlig. Dog - man kunne ønske seg en avklaring også.

Lenke til kommentar

Oh hd-dvd henger fortsatt med skal dere se. Verste Matrix HD-dvd adden før Spiderman 3 filmen begynner på kino i usa da ! Reklamerer for både add-on og thosiba spiller starting at 199$. OG med tanke på hvor mange som faktisk har sett spiderman 3 til nå så er det ganske store tall vi snakker om..

Warner bros lener seg mer og mer mot hd-dvd. Var jo først ment som HD-dvd exlusive men storebror Time Warner eiern sa dem skulle lansere på blu-ray også

Her er HD-adden for matrix by the way.. Gleder meg stort til denne.

http://www.thelookandsoundofperfect.com/

Lenke til kommentar

Tipper Pioneer går nøytrale før Universal gjør det, bare for å få selge noe de også....sånn som det er nå så er det stort sett kun Sony som får solgt BD-spillere :)

Endret av Mo0nH0wL
Lenke til kommentar
Warner Brings 'Blood Diamond' to Blu-ray, HD DVD

Though both versions will share identical tech specs, including matching 1080p transfers, supplemental content will be far from identical. The basic suite of extras are the same, including a filmmaker's commentary, four featurettes and a music video; however, the HD DVD will include a raft of exclusive cutting-edge features omitted from the Blu-ray release.

The HD DVD of 'Blood Diamond' will be the first next-gen title to include web-enabled extras, including allowing viewers to use their players to offer opinions in Warner's online polls, as well as view other exciting special features such as maps of conflict pertaining to war-torn areas in Africa.

Furthermore, the HD DVD boasts an In-Movie Experience (IME) video commentary with additional behind-the-scenes and interview footage. And for the first time on 'Blood Diamond,' Warner will include the new Focus Points feature that takes the viewer to exciting in-depth featurettes and production diaries.

Håper det vil fungere på 360 HD DVD spilleren

8420423[/snapback]

Ja, den nye oppdateringen idag skal visstnok fikse dette.

Lenke til kommentar
'300' to Conquer Blu-ray, HD DVD This July

Warner Home Video has announced it will bring the blockbuster '300' to Blu-ray and HD DVD this July in feature-laden special edition sets.

Fueled by a domestic gross of over $200 million, the ultra-violent, CGI-fueled extravaganza was the surprise hit of the winter season.

Warner will bow both a Blu-ray and HD DVD version of the spectacle on July 31, each boasting impressive tech specs and copious bonus features.

Both the BD-50 Blu-ray and HD DVD/DVD combo versions will feature identical 1080p/VC-1 transfers and, in a welcome move from Warner, matching Dolby TrueHD (48kHz/16-bit) 5.1 surround tracks.

Also comparable on each will be "over 90 minutes of bonus features," including audio commentary with director Zack Snyder and the filmmakers, multiple featurettes and more.

Things become a bit more lopsided as we move into the high-def exclusive features, with only the HD DVD edition (not the Blu-ray) also boasting a picture-in-picture video commentary, plus the exclusive "Vengeance & Valor" interactive game.

Linky.

Lenke til kommentar

Satt og leste over HD DVD updaterings notatene som hadde kommet til X360 (Her....).

Da jeg kom over følgende kommentarer :

There are two New Feature areas: the first is improved Network support. Soon you will see titles appearing that will start to show what is possible when your HD DVD player has access to additional content via its mandatory ethernet connection. Blood Diamond has been announced with networking features, something that the Blu-Ray version lacks (because of course Blu-Ray players cannot do networking, or picture-in-picture, or a bunch of other things). If you want to try these new features out, be sure to enable Network Support in the player first (and you'll need an Xbox Live connection) via the new button in the on-screen UI. The other new feature is asynchronous video playback. Hard to explain succinctly what this is (and even harder to implement!) but it will allow content authors to make even better content on HD DVD.

Jeg var klar over at Blu-ray manglet en del av funksjonaliteten som allerede er implementert i HD DVD, men er dette noe som kan bli innført senere?

Eller har Blu-ray en issue her?

Lenke til kommentar

Blu-ray bruker en helt annen teknologi, Java. Mens HD DVD bruker iHD, som er en ny teknologi utviklet for formålet. Hvilken som er "best" skal jeg ikke uttale meg om. Jeg har lest at Blu-ray før eller senere skal få mer eller mindre den samme funksjonaliteten, men aner ikke når.

Lenke til kommentar
300 på HD DVD er ein film er ser så sinnsykt frem til. Har enda ikkje sett den heller, så det skal bli salig :)

8623172[/snapback]

Vet du hva? Jeg også! Det blir så jævlig bra! Jeg har sett den da, på kino. Utrolig bra film ! Det er faktisk 300 som får meg til å kjøpe HD DVD-spilleren. :D

Lenke til kommentar
Blu-ray bruker en helt annen teknologi, Java. Mens HD DVD bruker iHD, som er en ny teknologi utviklet for formålet. Hvilken som er "best" skal jeg ikke uttale meg om. Jeg har lest at Blu-ray før eller senere skal få mer eller mindre den samme funksjonaliteten, men aner ikke når.

8623491[/snapback]

iHD eller HDi som det heter nå, er mest menystyring..

Mens Bluray bruker java-menyer, bruker HD DVD Microsoft og Toshibas XML/Emacs-baserte HDi-system..

Har ikke giddet å laste ned HDi for å prøve selv ennå, men det beste med det er at de kan lage det slik at menyene vises under video-playback.

Slik som det er på Resident Evil II-bluray'en tror jeg, det var ihvertfall stilig.

Lenke til kommentar

8623491[/snapback]

iHD eller HDi som det heter nå, er mest menystyring..

Mens Bluray bruker java-menyer, bruker HD DVD Microsoft og Toshibas XML/Emacs-baserte HDi-system..

Har ikke giddet å laste ned HDi for å prøve selv ennå, men det beste med det er at de kan lage det slik at menyene vises under video-playback.

Slik som det er på Resident Evil II-bluray'en tror jeg, det var ihvertfall stilig.

8630302[/snapback]

Det at menyene kan vises under video-playback er på alle HD DVD'ene jeg har så langt. Det virker på meg som om at Blu-ray har det meste tekniske på plass med tanke på kapasitet og dataoverføring, men når det gjelder standarder og funksjonalitet så ligger de bak HD DVD.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Sjølv ser eg ikkje det heilt store poenget med slik funksjonalitet...når eg ser film, vil eg berre sjå filmen. Å kunne få opp menyane samstundes verkar meir som ein gimmick.

8631032[/snapback]

Det er faktisk ganske praktisk. Deilig å slippe å stoppe filmen bare for å skru på teksting f.eks. Og PiP virker lovende, spesielt etter å ha lest HD DVD reviewet av The Ultimate Matrix Collection.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...