Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Her er grunne til at HD dvd gikk forbi blu-ray en liten stund på Amazon.com

Via et av de mest populære diskusjonsforumene på nett, AVSforum.com, avtalte en rekke tilhengere av HD-DVD å koordinere et digert innkjøp av filmer til spillerne sine. Grunnen til dette var å presse opp HD-DVD på salgslistene hos nettbutikken Amazon. På den avtalte dagen skjøt salgskurven til HD-DVD forbi Blu-ray for en liten stund.

Kilde

8420645[/snapback]

Kan være sant det, men det viser nå uansett at HD DVD segmentet er ganske stort når de klarer å sette salgsrekorder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vg er vg og har ingen andre kilder om det de skriver faktisk stemmer. Det kan være denne aksjonen har hatt en effekt men mer trolig er det på grunn av endel slipp av nye filmer på hd-dvd.

Det ser ut som om denne krigen kommer til å drøye lenge og kanskje blir det to formater eller kanskje de begge taper. Uansett, Blu-ray må få opp farten og bli enige med seg selv om hva formatet egentlig er. Å kjøpe en blu-ray spiller nå (utenom PS3 kanskje) er å gamble da endelig specs ikke er ferdig.

Lenke til kommentar

Tror ganske bestemt det blir to (tre) formater. Om en par år så går man inn på Elkjøp og kjøper seg ganske enkelt en dvd spiller uten å tenke noe mere på det. Og den spiller av vanlig DVD, BD, HD DVD og Total HD (fra Warner) uten noe mere om og men... Så får de enda to-tre logoer på forsiden av maskina sammen med DVD, CD, HD CD, DTS, Dolby Digital, SACD, DVD-Audio, THX og LSD + NSB og hva det heter alt sammen - slik at det ser enda mere imponerende ut. Men viktigere - stapp ei plate inn og den spiller.

Lenke til kommentar
Tror ganske bestemt det blir to (tre) formater. Om en par år så går man inn på Elkjøp og kjøper seg ganske enkelt en dvd spiller uten å tenke noe mere på det. Og den spiller av vanlig DVD, BD, HD DVD og Total HD (fra Warner) uten noe mere om og men... Så får de enda to-tre logoer på forsiden av maskina sammen med DVD, CD, HD CD, DTS, Dolby Digital, SACD, DVD-Audio, THX og LSD + NSB og hva det heter alt sammen - slik at det ser enda mere imponerende ut. Men viktigere - stapp ei plate inn og den spiller.

8422926[/snapback]

Det kommer til å bli forjævlig mye lydsystemer. Det er vel noe som heter HD-DTS og HD-Dolby også?

Lenke til kommentar
Blu-ray Trounces HD DVD Again

HD DVD backers say sales will improve this summer.

By Phillip Swann

Washington, D.C. (April 20, 2007) -- Sales of Blu-ray HDTV DVDs once again trounced rival HD DVD in March and the Sony-backed format now has a 69-31 percent sales lead in the first three months of 2007.

That's according to Nielsen Video Scan, which tracks the sale of the new high-def DVDs.

Blu-ray supporters say the widening lead is evidence that the format is pulling away from HD DVD in the high-def DVD format war. The two formats are competing for the new high-def DVD audience.

Kilde

Lenke til kommentar
Blu-ray Trounces HD DVD Again

HD DVD backers say sales will improve this summer.

By Phillip Swann

Washington, D.C. (April 20, 2007) -- Sales of Blu-ray HDTV DVDs once again trounced rival HD DVD in March and the Sony-backed format now has a 69-31 percent sales lead in the first three months of 2007.

That's according to Nielsen Video Scan, which tracks the sale of the new high-def DVDs.

Blu-ray supporters say the widening lead is evidence that the format is pulling away from HD DVD in the high-def DVD format war. The two formats are competing for the new high-def DVD audience.

Kilde

8434570[/snapback]

Og det at denne HD DVD "rekorden" ble gjort i april viser bare hvor lite margin det egentlig er.

I Europa er det forresten omvendt (HD dvd 65% / Blu-ray 35%)

Skal man se tall som faktisk betyr noe, så skal man se på tall av antall spillere solgt, og der er HD DVD overlegen. Jada, det har blitt solgt ca 3millioner potensielle Blu-ray spillere (PS3), men det er sikkert like mange av de 3millionene som faktisk bruker den til å spille av Blu-ray som det har blitt solgt HD DVD addon til 360'en. Men siden de tallene er ganske umulig å finne ut av, så er det like greit at de holdes utenfor.

Lenke til kommentar
Det er vanvittig usannsynleg å anta at folk med HD TV og Ps3 ikkje brukar den til å sjå Blu-Ray. Det gjer dei jo, alle i hop, noko anna ville berre vore dumt. :)

8443545[/snapback]

Jeg sa aldri at folk med HDTV og PS3 ikke bruker den til film, men at ikke alle med PS3 bruker den til å se film. Tror du alle som har PS3 har HDTV..?

Lenke til kommentar

Okay, eg veit det sjølvsagt ikkje sikkert, og eg har iallefall ikkje til hensikt i å prøve å leite etter ei oversikt over TV-typane til over 3 millionar Ps3-eigarar. :p

Men at majoriteten av Ps3-eigarar har HDTV`ar vil eg påstå er veldig sannsynleg.

Og salet av Blu-ray indikerar jo at etterspørselen er større. Akkurat dette skjøner eg ikkje kvifor me kranglar om. :hmm:

Lenke til kommentar

Salget av HD DVD spiller viser at salget på HD DVD er større. Og i europa selges det flere HD DVD'er enn Blu-ray. Og at noen folk på et forum kan få et format til å lage ny salgsrekord viser jo bare hvor lite HD materiale som blir solgt og hvor lett en av partene kan gå forbi den andre.

Poenget er at INGEN vinner, uansett hva Sony vil ha deg til å tro.

Lenke til kommentar

Kvifor nemner du Sony? Har då aldri vist til dei nokon stader her. :dontgetit:

Salget av HD DVD spiller viser at salget på HD DVD er større.

Kva for noko?!? Her ekskluderar du jo Ps3, som er Blu Ray-spelarar.

Blu Ray leder salget med god margin, at du kan seie at salget på HD DVD er større er jo fullstendig feil.

According to a market research company Nielsen VideoScan, as of February 2007, Blu-ray disk sales are ahead of HD DVD with more than 60% of the market. The company says "on the week ended Feb. 18, the latest figures available, Blu-ray accounted for 65% of the market, compared with HD DVD's 35%".[5] 2007 sales data are in contrast with much of 2006 before the release of the PS3, when HD DVD had the lead. For the week ending on April 8, 2007, Blu-ray had 62% of sales while HD DVD had 38%. [6]

WIKIPEDIA

Og forskjellen har berre auka sidan då, med få unntak. ;)

Lenke til kommentar
Kvifor nemner du Sony? Har då aldri vist til dei nokon stader her. :dontgetit:

Nei, ok. Er kanskje noen andre som lager PS3 da. Jeg følger ikke så godt med på det greiene der.

Uansett, så var det Sony som sa "vi har vunnet, nå kan du trygt velge format".

Salget av HD DVD spiller viser at salget på HD DVD er større.

Kva for noko?!? Her ekskluderar du jo Ps3, som er Blu Ray-spelarar.

Jeg snakker om folk som kjøper spillere BARE for å se film (standalone spillere, altså). Du tror kanskje at alle som kjøper PS3 kjøper den for Blu-ray filmer, men jeg stiller meg skeptisk til den konklusjonen der.

Blu Ray leder salget med god margin, at du kan seie at salget på HD DVD er større er jo fullstendig feil.

According to a market research company Nielsen VideoScan, as of February 2007, Blu-ray disk sales are ahead of HD DVD with more than 60% of the market. The company says "on the week ended Feb. 18, the latest figures available, Blu-ray accounted for 65% of the market, compared with HD DVD's 35%".[5] 2007 sales data are in contrast with much of 2006 before the release of the PS3, when HD DVD had the lead. For the week ending on April 8, 2007, Blu-ray had 62% of sales while HD DVD had 38%. [6]

WIKIPEDIA

Og forskjellen har berre auka sidan då, med få unntak. ;)

i EUROPA, altså, der vi bor, er HD DVD salget bedre.

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070...ean-market.html

Axelmusic.com salg:

BLU-RAY HD-DVD

Weekly 36.2% 63.8%

Monthly 35.0% 65.0%

Yearly 32.7% 67.3%

Releases 301 256

Lenke til kommentar
Nei, ok. Er kanskje noen andre som lager PS3 da. Jeg følger ikke så godt med på det greiene der.

Uansett, så var det Sony som sa "vi har vunnet, nå kan du trygt velge format".

Det er ikkje det eg snakkar om. Du får det til å framstå som at eg trur blindt på noko Sony har fortalt meg, sjølv om eg ikkje har nevnt dei med ord i denne diskusjonen. Slutt å finn opp ting.

Jeg snakker om folk som kjøper spillere BARE for å se film (standalone spillere, altså). Du tror kanskje at alle som kjøper PS3 kjøper den for Blu-ray filmer, men jeg stiller meg skeptisk til den konklusjonen der.

Det der er ein utruleg irriterande måte å argumentera på. Du finn nok ein gong på noko eg ikkje har sagt. Eg har aldri på nokon måte ytra at folk kjøper Ps3 fordi konsollen har ein Blu-rayspelar. Men folk kjøper sjølvsagt filmer til den når konsollen kan spele av dei. Det er ein ekstra bonus. Folk som har ein Ps3 vil og sjølvsagt (viss dei har vettet i behold) avstå frå å kjøpe ein stand-alone Blu ray-spelar. Tungvint.

i EUROPA, altså, der vi bor, er HD DVD salget bedre.

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070...ean-market.html

Axelmusic.com salg:

BLU-RAY HD-DVD

Weekly 36.2% 63.8%

Monthly  35.0%  65.0%

Yearly   32.7%   67.3%

Releases 301    256

Og dette betyr kva?

Du sa at HD DVD selger meir enn Blu ray. På verdsbasis sel Blu Ray-langt meir enn HD DVD, inkludert Europa. Heilt greitt at Blu ray-sel mindre i europa, men ikkje få det til å sjå ut som det gjer slik generelt.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Nå er det slik at Nielsen VideoScan har tall for USA og Canada, ikke hele verden, slik noen ser ut til å anta her. Dermed er det ganske meningsløst å bruke deres tall, feks som gjengitt på formatkrigsidene på Wikipedia, for å slå fast at et format selger bedre enn det andre på verdensbasis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...