Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

My bad...eg trudde ikkje der stod nokon beklagelse, men nettsida krevde plutseleg registrering for at eg skulle få sjå på artikkelen igjen, so eg fekk ikkje dobbeltsjekka det. Eg skal stille fjerne dei feilaktige linjene frå kommentaren min. :p

Kay

8398437[/snapback]

Den beklagelsen ligger ikke ute i artikkelen. Man må ned til bunnen, trykke Comments, og scrolle ned til bunnen av dem igjen, for å se den. Dårlig opplyst syns jeg. Nå har jo svært mange allerede lest nevnte artikkel i sin opprinnelige form, og selv om noe tekst er fjernet, har de ikke fått avkreftet noe som helst. Mange har nå et varig, negativt inntrykk av BD+ nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker ikke som om de har sluppet så mye informasjon om konkret hvordan BD+ vil virke. Jeg fant ikke noe mer foreløpig i alle fall, hvis noen har noe mer info så kom med det.

Men synes dette begynner å høres rimelig forbrukerfiendligt ut.

Jeg kommer for min del til å holde meg langt unna formatet hvis det viser seg at de skal implementere noe så ekstremt.

8398491[/snapback]

En litt personlig teori det her, men jeg tror alt hadde vært bedre UTEN all kopibeskyttelsen. DRM koster utrolig mye per disc å implentere, og resulterer til slutt i dyrere filmer for forbrukeren. Når filmene faktisk er så dyre, er det jo en større del som blir motivert til å heller laste ned filmene, fremfor å kjøpe dem. Jeg tror snarere det hadde vært sunnere for bransjen å droppe dette anti-kopi-jaget (som koster stadig mer penger, etter hvert som hver ny gimmick blir cracket) og heller gi forbrukerne 25% billigere filmer. Særlig i disse tider hvor båndbredden til folk og harddiskene er som de er. Ønsker de filmer i full, ukomprimert HD-kvalitet, vil det jo ta både veldig lang tid å laste ned, samt spise opp harddisken deres (filmene tar jo 15 til 50 GB, og det har allerede blitt annonsert filmer som skal ta plass på mer enn én disc). Da tror jeg filmer til en billig penge ville vært et fristende alternativ for de fleste.
Lenke til kommentar
Hvem skulle tro at MS skulle ende opp med å backe det som ser ut til å bli det "åpne" formatet ...

:!:

8397438[/snapback]

Microsoft har ikke en bra track record når det gjelder DRM, men det er vel ingen ved sine fulle fem som tror Sony er bedre? De gir jo ut vanlige DVD'er som ikke engang fungerer på Sony spillere:

http://slashdot.org/article.pl?sid=07/04/15/1914248&from=rss

Helt vanvittig!

Lenke til kommentar
Hvem skulle tro at MS skulle ende opp med å backe det som ser ut til å bli det "åpne" formatet ...

:!:

8397438[/snapback]

Microsoft har ikke en bra track record når det gjelder DRM, men det er vel ingen ved sine fulle fem som tror Sony er bedre? De gir jo ut vanlige DVD'er som ikke engang fungerer på Sony spillere:

http://slashdot.org/article.pl?sid=07/04/15/1914248&from=rss

Helt vanvittig!

8398576[/snapback]

Det der hørtes helt forferdelig ut. Håper for Sony sin del at de klare å løse dette problemet før det blir massemediahysteri utav det. De trenger ikke enda en skandale etter batteriproblemene sine.

Lenke til kommentar
Den beklagelsen ligger ikke ute i artikkelen. Man må ned til bunnen, trykke Comments, og scrolle ned til bunnen av dem igjen, for å se den. Dårlig opplyst syns jeg. Nå har jo svært mange allerede lest nevnte artikkel i sin opprinnelige form, og selv om noe tekst er fjernet, har de ikke fått avkreftet noe som helst. Mange har nå et varig, negativt inntrykk av BD+ nå.

8398492[/snapback]

Aha. Vel, i sofall trekk eg attende unnskuldninga. :nei:

Slike påstandar vil gi folk eit dårleg inntrykk om dei er sanne eller ikkje. Det er slik FUD virkar.

Kay

Lenke til kommentar

Må selv si at jeg syns blått er mer sexy enn rødt på filmcoveret.

Men må si at filmhylla vil bli støggere med tiden:

Rødt, blått, høyt, lavt, bredt, smalt...

Liker aller best de vanlige DVD-coverne :D

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Når det skal gå ned på et nivå hvor man skal vurdere hvem som burde vinne på grunn av coverene så får begge formatene stryk karakter, de ser helt forjævlige ut begge to. Snakker utifra en ganske respektabel filmsamling som jeg har opparbeidet meg over årene og vet hvordan et cover burde se ut etterhvert, og det er grusomt å se HD-DVD filmene som står i hylla og skriker. Det er greit de vil la publikumet lett se hvilket som er hvilket format lett bare ved å se på fargen eller toppen på coveret, men det går virkelig ut over det estetiske. Virkelig stygge covre.

Lenke til kommentar
Coverfargen er nok bare en midlertidig greie. Designen kommer nok til å bli værende, og der synes jeg BluRay er å foretrekke, med sine tynne cover.

8410480[/snapback]

Morsomt at du skulle bruke akkurat dét som argument. De "tykke" (samme bredde som DVD-cover) coverene du referer til gjelder kun de europeiske utgavene av Universal sine filmer. På verdensbasis utgjør dette en veldig liten del av coverene. Jeg er dog enig. Disse tykkere utgavene ser mindre attraktive ut enn de vanlige, tynne HD DVD-coverene. Spesielt plagsomt er den inngraverte logoen i toppen. Disse er helt forferdelig, og sølvmalingen på HD DVD-skrifta preller av etter et par dager. På Blu-ray har majoriteten av discene en slik inngravert logo, og prellingen oppstår like fort der og. Sånn sett foretrekker jeg HD DVD sine cover. Fargen er også litt mer tidløs, og ikke fullt så schpaa som Blu-fargen til BD.

Edit:

Om man - som meg - vil unngå de tykke coverene til Universal man finner i Europa, er det bare til å kjøpe Universal sine filmer fra f.eks. USA. Da får man fine cover med normale logoer som varer. :)

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Warner Brings 'Blood Diamond' to Blu-ray, HD DVD

Though both versions will share identical tech specs, including matching 1080p transfers, supplemental content will be far from identical. The basic suite of extras are the same, including a filmmaker's commentary, four featurettes and a music video; however, the HD DVD will include a raft of exclusive cutting-edge features omitted from the Blu-ray release.

The HD DVD of 'Blood Diamond' will be the first next-gen title to include web-enabled extras, including allowing viewers to use their players to offer opinions in Warner's online polls, as well as view other exciting special features such as maps of conflict pertaining to war-torn areas in Africa.

Furthermore, the HD DVD boasts an In-Movie Experience (IME) video commentary with additional behind-the-scenes and interview footage. And for the first time on 'Blood Diamond,' Warner will include the new Focus Points feature that takes the viewer to exciting in-depth featurettes and production diaries.

Håper det vil fungere på 360 HD DVD spilleren

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Her er grunne til at HD dvd gikk forbi blu-ray en liten stund på Amazon.com

Via et av de mest populære diskusjonsforumene på nett, AVSforum.com, avtalte en rekke tilhengere av HD-DVD å koordinere et digert innkjøp av filmer til spillerne sine. Grunnen til dette var å presse opp HD-DVD på salgslistene hos nettbutikken Amazon. På den avtalte dagen skjøt salgskurven til HD-DVD forbi Blu-ray for en liten stund.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...