Lil-H Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Norse360: Hvis du kobler DVI fra pc inn til forsterkern (med en DVI til HDMI konverter) og kobler denne inn i HDMI input på forsterker tar dette av seg bilde delen hvertfall. Alt er fortsatt heldigitalt! Hvis du tenker på coax/spdif fra pc skal det også gå greit, er bare til å koble den inn i coax/spdif(toslink/optisk) input og så én hdmi-output til f.eks TV'en din. Forsterkern din vil nå motta lyd- og bilde-signalene samtidig Men, du må nok spesifisere på forsterkern hvilke signaler HDMI-output skal ha, om den f.eks skal bruke coax1,2,3, eller s-video, 1,2,3 til å bli ett og samme "system" (det som inneholder lyd og bilde fra pc) Vet ikke om noen forstod dette, verdt et forsøk hvertfall Eg gledar meg ihjel til HD DVD addonen. Men, kor kan eg -- idag, få kjøpt nokre HD DVD filmar? Prøv: www.play.com, www.play-asia.com, www.cdon.no (personlig hater jeg denne butikken, Elendig service og lang leveringtid), www.dvdboxoffice.com, www.cd-wow.fm (har ikke HD ennå, men kommer sikkert om ikke så lenge ) Tror dette bør holde for en liten stund EDIT: la til quote + leif Endret 12. februar 2007 av Lil-H Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Eller vente 12 dager og no worries? 7917072[/snapback] Eg gledar meg ihjel til HD DVD addonen. Men, kor kan eg -- idag, få kjøpt nokre HD DVD filmar? 7924593[/snapback] Hvis du har Lefdal/Elkjøp i nærheten så er det en mulighet. Så noen HD DVD filmer på Lefdal på Strømmen (Akershus). Ellers så selges det vel på Play.com. Lil-H, Takker for svar. Tror jeg forstod Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Takkar for tips av butikkar. Er forresten HD DVD delt inn i sonar? Lenke til kommentar
sageman Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Sjekk også ut playx.no Nei, det er ikke soner på HD DVD. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Sjekk også ut playx.noNei, det er ikke soner på HD DVD. 7924672[/snapback] pass på at du skriver.no og ikke .com hehe visste ikke at HDDVD ikke hadde soner forresten (noe som BD burde vurdere også!!) Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 http://www.playx.no/index.php?SCREEN=item&item=59874 haha, den er fin! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Dark By Design: Free Record Shop i Oslo har noen titler i hyllene sine. Ellers bestiller jeg en del fra http://axelmusic.com i danmark. 5-7 dager levering. Lagerstatus vises. Billig. Og bare 10 kroner i frakt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Blu-Ray skiver er vist ikke så dyrt å produsere som mange HD DVD fans ønsker å tro. Kilde Cost comparison conclusionsFrom these figures taken from 3 different replication sources, we can see that Blu-ray media replication does not cost significantly more than HD DVD. In fact, we found that Blu-ray is actually cheaper per GB in many situations! It is also interesting to note that at this point, most HD DVD-ROM movies are DL, while most BD-ROM movies are SL, which would make HD DVD more expensive to replicate in most situations. I did not include fees associated with authoring, setup, AACS protection, packaging and other costs in the quotes above, so keep in mind that the final cost of replicating an HD DVD or Blu-ray disc will definitely be a bit higher than the per disc pricing noted above. Also, according to our sources, the Blu-ray setup fee is only slightly more than the HD DVD setup fee, but it depends on the specific manufacturing plant. Looking at these numbers and pricing information, we can now dispell the myth that Blu-ray replication is significantly more costly than HD DVD. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva enn som kan få prisene ned er fint det! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kanskje litt feil sted å spørre, men blir bilde noe bedre på en HD DVD enn på en DVD på en vanlig TV skjerm uten HD støtte? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det må i såfall være minimalt. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kanskje litt feil sted å spørre, men blir bilde noe bedre på en HD DVD enn på en DVD på en vanlig TV skjerm uten HD støtte? 7932904[/snapback] Har aldri hørt om noen som har prøvd en gang. Det tror neppe har noe for seg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 JB Hi-Fi to Stock Blu-ray OnlyAussie retailer backs Sony's format of choice. by Patrick Kolan, IGN AU Australia, February 13, 2007 - In a sign that HD DVD might well be dead on arrival when it is released in Australia within the next couple of months, major Australian entertainment retailer, JB Hi-Fi has commented that they will only be stocking Blu-ray format HD movies and entertainment. According to iTWire, the company has backed the PS3's format of choice, simply due to the number of film companies who have committed to the format. "Blu-ray is the only format that has the ability to tell the whole story, with the most comprehensive offering on the market. With seven of Hollywood's leading studios accounting for the vast majority of 2006's home video sales, among the 170 plus companies globally that support Blu-ray Disc, it makes sense that content will be king when it comes to Blu-ray," commented JB Hi-Fi Marketing Director Scott Browning. We are curious as to whether this will affect their decision to sell the Xbox 360's HD DVD drive add-on, which is scheduled to be released in Australia in late March. We are currently seeking comment from the company, so check back soon for any developments. Kilde Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 støtter BR.. film nr. 2 og 3 på vei nu Lenke til kommentar
Dec Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Axelmusic.com var ett godt tips. Bestilte meg Terminator 3 på HD-DVD til totalt 150 kr Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ser ut som salgstrenden på amazon har snudd kraftig. Link også kan vi BR'arna vente oss 19 filmer i februar.. i motsetning til hd-dvd's 6 i februar. Kilde upcoming BR Kilde HD-dvd Er allerede in love med min ps3 4000 for denne var et kupp mener jeg i hvertfall. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ja, det er litt mange BD på gang nå for øyeblikket, men de skal visst gi ut 300 filmer på HD DVD i 2007, så det blir sikkert nok å ta av... Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Sist uke var det nesten 70-30 i Blu-rays favør: http://www.dvdempire.com/Content/Features/...=99365296792711 I tillegg har Canal Digital tydeligvis gått nøytral og skal gi ut filmer på Blu-ray også, noe som er en stor endring i formatkrigen. Det kan ikke være altfor lenge igjen til Universal pictures gir opp og går nøytral de også. Som sagt: Peng e peng og skit e skit http://www.worldinhd.com/movabletype/archi...o_canal_la.html Endret 16. februar 2007 av Bubba-S Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 HD DVD er vekke fra Universal sine hjemmesider. http://homevideo.universalstudios.com/home_ent_content.html Er det noe på gang der mon tro? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Hos axelmusic.com topp 20 HD filmer finner vi bare 2 Blu-Ray filmer på listen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå