Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

http://bluray.lindsite.dk/

Veldig få som er region locked da.  Når er det Crank kommer på Blu-ray til norge, eller sone 2.

7896395[/snapback]

Den listen er min venn i nøden :) Men det er jo overhodet ikke en komplett liste over alle Blu-ray titler - det finnes jo mange flere - og mange av de titlene jeg lurer på om jeg skal bestille er dessverre ikke med på listen - og derfor veit jeg ikke om de er kodet eller ikke. Listen lages etter hva brukere på avsforum.com rapporterer virker. Så det er litt sånn dugnadsånd over det. Jeg bestilte en Region A (USA/Asia) tittel tidligere i vinter og håpet det beste. Da den virket rapporterte jeg det inn på forumet og det ble lagt til listen. Fint tiltak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke glemm at xbox sin hd spiller ikke klarer avspilling av hd lyd så da er vel mya av vitsen borte

7899208[/snapback]

Det er ikke rart den er så billig da.

Når det gjelder Bluray i PS3 så oppfyller vel den alle krav i henhold til standarden.

7899219[/snapback]

Det er ikke selve HD DVD drevet til 360'n som er problemet. Det at selve drevet er billig har nok derfor ikke noe med saken å gjøre. Det er vel heller det at 360'n i seg selv ikke har 5.1/7.1 analoge utganger eller HDMI utgang for True HD lyden. Drevet kobles til 360'n med USB 2.0 og 360 gjør all behandling i software av det som ligger på plata.

Lenke til kommentar
ikke glemm at xbox sin hd spiller ikke klarer avspilling av hd lyd så da er vel mya av vitsen borte

7899208[/snapback]

Klarer du avspilling av HD lyd da? Får ikke HD lyd gjennom en gammel Tandberg stereo forsterker vettu.

edit: koster vel ikke mer enn rundt 30000-40000 skal man få fullt utbytte av HD lyd. Må jo ha skikkelig utstyr når man først handler. Kjøper ikke logitech z5500 for å spille av full HD lyd vettu hehe

7899240[/snapback]

anlegget mitt http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/eddie
Lenke til kommentar
Og Marantz SR 9600 har f.eks HD DTS? Og disse nymotens HD lyd formatene? Trodde den kjørte gode gamle formater jeg...

7899744[/snapback]

stemmer det hdmi på marantzen tar dvdaudio og dermed thrue hd og dolby+,trenger ikke hdmi 1.3 hvis du har en version 1.1 som tar dvdaudio.
Lenke til kommentar

Og prisen på den er? Ikke gratis den der vel. Eller for å si det på en annen måte: prisen på heile sulamitten din? For det er vel noe slikt man bør ha for å få utnyttet HD lyden fra Blu Ray. Prisen på ca ditt anlegg pluss 7000 for ps3 =?

Endret av freke
Lenke til kommentar

Marantz SR 9600

Prosessorfunksjoner

Dolby Pro Logic dekoding Ja

Dolby Pro Logic II dekoding Ja

Dolby Pro Logic IIx dekoding Ja

Dolby Digital dekoding Ja

Dolby Digital EX dekoding Ja

DTS dekoding Ja

DTS ES dekoding Ja

DTS Neo: 6 Ja

MPEG Multichannel dekoding Nei

Windows Media 9 Pro dekoding Nei

THX Godkjent THX Ultra2

THX Moduser ukjent

DSP Moduser ukjent

Ikke på langt nær i stand til å håndtere Dolby True HD / DTS HD. Sorry borry. :)

Det er ingen av dere som har utstyr til å håndtere de nye lydformatene, så slutt å syt hele gjengen. Dere får vanlig DTS / Dolby Digital.

Lenke til kommentar
kan det være dødskramper?

7898948[/snapback]

Kan godt være det...selv fått mere tro på BR formatet iforhold til hva som blir det dominerende formatet noen år frem i tid.

Fra min side mere ett hint iforhold til at det kanskje er vel tidlig å bruke all mulig slags salgsstatistikk til å begrave det ene formatet fra en uke til den andre så tidlig markedskonkurransen.

Angående BR; er det tilfelle at man ikke har den fiffige muligheten til å hente frem menyen i filmen under avspilling?

Lenke til kommentar
Ikke på langt nær i stand til å håndtere Dolby True HD / DTS HD. Sorry borry. :)

Det er ingen av dere som har utstyr til å håndtere de nye lydformatene, så slutt å syt hele gjengen. Dere får vanlig DTS / Dolby Digital.

7899862[/snapback]

Joda, joda. Det får vi/har vi. Den (Marantzen og andre i den klassen over/under) trenger ikke dekode signalene (slik som den fine listen din oppsummerte) så lenge den mottar ferdig dekodet signal fra avspilleren - være seg PS3, Toshiba HD DVD spiller.

Så True HD kan man høre.

Lenke til kommentar
kan det være dødskramper?

7898948[/snapback]

Kan godt være det...selv fått mere tro på BR formatet iforhold til hva som blir det dominerende formatet noen år frem i tid.

Fra min side mere ett hint iforhold til at det kanskje er vel tidlig å bruke all mulig slags salgsstatistikk til å begrave det ene formatet fra en uke til den andre så tidlig markedskonkurransen.

Angående BR; er det tilfelle at man ikke har den fiffige muligheten til å hente frem menyen i filmen under avspilling?

7899876[/snapback]

Nei, nå må dere slutte å bulle her da :) Formatet er akkurat lansert i Europa og dere snakker om dødskramper. Greit å være arrogant, men det får da være grenser. Dere for drøye gleden en stund ennå.

Ta heller å les denne testen av Toshiba HD E1 HD DVD fra http://www.forbruker.no fra tirsdagen 6/2. Highlights under:

Enten det er Charlies besøk på sjokoladefabrikken, Harry Potter på nye eventyr, eller Tom Cruise som kaster seg ut på nok en umulig oppdrag, er opplevelsen og bildekvaliteten i stand til å ta pusten fra de fleste

..........

Så hvor godt hevder seg så Toshibas HD DVD-spiller mot Blu-ray-rivalene til Samsung og Panasonic? Ved hjelp av vår HDMI-svitsjer har vi hatt muligheten til raskt å skifte mellom signalkildene da vi så oss igjennom "The Phantom of the Opera", "Mission Imposible III", og "Good night, and good luck", som vi har på begge formater.

Og for å si det sånn, forskjellene er ikke store på de tre nevnte titlene, men en liten fordel i favør HD DVD. Hva som skyldes hendholdsvis film og spillere er vanskelig å si, men det er ikke noen tvil om at den under halvparten så dyre Toshiba-spilleren står ikke noe tilbake for Panasonic DMP-BD10, verken når det gjelder bildeskarphet, fargegjengivelse eller kontrast.

..................

Det er på mange måter påfallende hvordan HD DVD-filmene vi har sett holder en gjennomgående høyere kvalitet enn stabelen med Blu-ray-filmer vi har vært igjennom.

............

Toshibas minste HD DVD-spiller er ikke bare betydelig rimeligere enn sine Blu-ray-konkurrenter, den makter også å gi oss den gåsehuden HD-kvalitet på sitt beste kan gi.

Link:

http://forbruker.no/digital/tester/dvd/article1625146.ece

Synd at det dyreste formatet har den største studiosupporten.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

DTS og Dolby digital 5.1 er mere enn nok for meg og hvermannsen!

"Vi" som vil utgjøre salgsstatistikken de nærmeste årende på de nye formatene. Slik sett tror jeg ikke add on til 360 vil selge dårlig med bakgrunn for manglende støtte for HD lyd.

Noe annet for entusiastene selvfølgelig, spørsmål om de vil utgjøre noe stort antall på salgsstatistikkene på HD-DVD og Blue-ray da...

Lenke til kommentar

"Vi" som vil utgjøre salgsstatistikken de nærmeste årende på de nye formatene. Slik sett tror jeg ikke add on til 360 vil selge dårlig med bakgrunn for manglende støtte for HD lyd.

Noe annet for entusiastene selvfølgelig, spørsmål om de vil utgjøre noe stort antall på salgsstatistikkene på HD-DVD og Blue-ray da...

7900177[/snapback]

Entusiastene kjøper nok helst standalone spiller i stedet for 360 add on. Og hvor stort antall de utgjør på salgsstatistikken... tja.

Det ble solgt 350.000 DVD spillere på det første året da de kom i 1997. Og nå på godt under ett år er det solgt nesten 800.000 HD avspillere i USA alene. Så. Ingen dårlig start.

Lenke til kommentar

7900177[/snapback]

Entusiastene kjøper nok helst standalone spiller i stedet for 360 add on. Og hvor stort antall de utgjør på salgsstatistikken... tja.

Det ble solgt 350.000 DVD spillere på det første året da de kom i 1997. Og nå på godt under ett år er det solgt nesten 800.000 HD avspillere i USA alene. Så. Ingen dårlig start.

7900239[/snapback]

Sier oss iallefall at HD formatet er kommet for å bli :thumbup:

Finnes de som mener at formatet vil tape ovenfor dvd og dø ut.

Lenke til kommentar
Marantz SR 9600

Prosessorfunksjoner

Dolby Pro Logic dekoding  Ja

Dolby Pro Logic II dekoding  Ja

Dolby Pro Logic IIx dekoding  Ja

Dolby Digital dekoding  Ja

Dolby Digital EX dekoding  Ja

DTS dekoding  Ja

DTS ES dekoding  Ja

DTS Neo: 6  Ja

MPEG Multichannel dekoding  Nei

Windows Media 9 Pro dekoding  Nei

THX Godkjent  THX Ultra2

THX Moduser  ukjent

DSP Moduser  ukjent

7899862[/snapback]

er det mulig skal vi vedde? ellers så kan du komme hjem til meg i sarp eller gå inn på et lite søk på Avforum.no
Lenke til kommentar

7899862[/snapback]

Joda, joda. Det får vi/har vi. Den (Marantzen og andre i den klassen over/under) trenger ikke dekode signalene (slik som den fine listen din oppsummerte) så lenge den mottar ferdig dekodet signal fra avspilleren - være seg PS3, Toshiba HD DVD spiller.

Så True HD kan man høre.

7900075[/snapback]

Endelig en med litt snøring.

Lenke til kommentar
Og prisen på den er? Ikke gratis den der vel. Eller for å si det på en annen måte: prisen på heile sulamitten din? For det er vel noe slikt man bør ha for å få utnyttet HD lyden fra Blu Ray. Prisen på ca ditt anlegg pluss 7000 for ps3 =?

7899774[/snapback]

+-200000.-
Lenke til kommentar
Angående interaktiviteten på HD-DVD formatet; hva innebærer dette utover at man kan hente frem menyen under avspilling?

Kanskje Dr. Peedee kan svare på dette....

7900276[/snapback]

du får frem menyen mens filmen går

7900378[/snapback]

Okej...kult nok det!

Da har man på HD-DVD interaktiviteten, mulighet for å spille av dvd/HD på samme disc, kvaliteten på bildet er bedre enn BR(så langt i 07) samt at det er det billigste formatet. Hadde formatet hatt de fleste studiorettighetene hadde jo saken vært grei.

Tragisk at BR da sitter med det tross alt viktigste, rettighetene på utgivelse av de fleste filmene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...