Dr.Peedee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ser at du skriver at dvd avspillingen på 360 har fått mye pepper på nettet. Mener du da egentlig HD-DVD avspillingen? Lest stort sett positivt om add on når det gjelder avspilling. Noe annet er bråket fra konsollen selvsagt. Vinglet voldsomt i lengre tid iforhold til add on til 360, og hvis jeg hører at flere "entusiaster" begynner å uttrykke misnøye iforhold til bildekvaliteten blir det definitivt lettere å velge på en standalone blue-ray her i gården iallefalll.... 7883343[/snapback] Nei, jeg mente på vanlig DVD. Ikke HD DVD. Det virker som det er veldig mange som er fornøyd med HD DVD kvaliteten på addon spilleren. Lenke til kommentar
Dec Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ser at du skriver at dvd avspillingen på 360 har fått mye pepper på nettet. Mener du da egentlig HD-DVD avspillingen? Lest stort sett positivt om add on når det gjelder avspilling. Noe annet er bråket fra konsollen selvsagt. Vinglet voldsomt i lengre tid iforhold til add on til 360, og hvis jeg hører at flere "entusiaster" begynner å uttrykke misnøye iforhold til bildekvaliteten blir det definitivt lettere å velge på en standalone blue-ray her i gården iallefalll.... 7883343[/snapback] Nei, jeg mente på vanlig DVD. Ikke HD DVD. Det virker som det er veldig mange som er fornøyd med HD DVD kvaliteten på addon spilleren. 7883361[/snapback] Flott!! Det var det jeg håpet at du mente ja. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) ehemm, jeg håper det ikke er den testen der man brukte komponentkabelen(som ikke kan oppskalere) på x360 og sammenlignet med en referanse-dvd-spiller av merket denon i 10-12 000kr klassen du refererer til her, Dr.Peedee?? De som foretok den testen må jo ha iq som en loff... Mitt intrykk av folks erfaringer, min egen erfaring og de fleste review's er at den gjør en god jobb, både til HDDVD og SDDVD...iallefall sett i forhold til ps3, som blir regnet som en god BD-spiller og ræva SDDVD-spiller... Endret 6. februar 2007 av Mo0nH0wL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Morsomt å sett bilder av dvd avspilling på ps3 i forhold til xbox 360. Tror ikke den er så ræva som du skal ha det til. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 ehemm, jeg håper det ikke er den testen der man brukte komponentkabelen(som ikke kan oppskalere) på x360 og sammenlignet med en referanse-dvd-spiller av merket denon i 10-12 000kr klassen du refererer til her, Dr.Peedee??De som foretok den testen må jo ha iq som en loff... Mitt intrykk av folks erfaringer, min egen erfaring og de fleste review's er at den gjør en god jobb, både til HDDVD og SDDVD...iallefall sett i forhold til ps3, som blir regnet som en god BD-spiller og ræva SDDVD-spiller... 7883434[/snapback] Sammenligningen opp mot Denonspilleren var totalt loff. Men ikke selve testen av spilleren. Fasiten til de enkelte må være det de selv ser på skjermen. Fasiten for meg var/er at 360 sd dvd avspilling ikke holder mål. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Den er gammel som du sier. Juni 2006. Den første Blu-ray spilleren var ikke ute på gata ennå en gang. Så nær som alle de 10 punktene hans ikke er gyldige lenger. De løste seg allerede utover høsten/vinteren 2006. Så den artikkelen har ingen relevans nå. Man får finne på andre grunner til at HD vil floppe. 7883278[/snapback] Hvorfor er de ikke gyldige? Det er fremdeles elendig utvalg av titler og det kommer ikke mange ut i år heller (i forhold til DVD og hvor mange titler som allerede er ute der). Hvis det i det hele tatt slår gjennom så tar det opp til 10 år før det skjer og da er nok nedlasting av video i høy kvalitet (lovlig) sikkert billigere og enklere for hvermansen. Men vi får se... Jeg kommer i hvert fall ikke til å skaffe meg noen av de nye formatene. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hvorfor er de ikke gyldige? Det er fremdeles elendig utvalg av titler og det kommer ikke mange ut i år heller (i forhold til DVD og hvor mange titler som allerede er ute der). Hvis det i det hele tatt slår gjennom så tar det opp til 10 år før det skjer og da er nok nedlasting av video i høy kvalitet (lovlig) sikkert billigere og enklere for hvermansen. Men vi får se... Jeg kommer i hvert fall ikke til å skaffe meg noen av de nye formatene. 10 Reasons Why High Definition DVD Formats Have Already FailedWednesday, June 21 2006 1 Nobody likes false starts With the debut of HD DVD at an underwhelming 720p/1080i, coupled with a buggy interface and a transport that makes boiling water seem like a speedy event, the entrance of high definition DVD into the mainstream came out of the starting gate lame and hobbled. For Toshiba to release a player that didn’t support true HD at 1080p (even though the software does), and with no lossless audio format to accompany the video track, the high definition wave was more of a ripple. Add to this the delay of HDMI 1.3, lack of market penetration and supply, and a dearth amount of software titles and you have a very unimpressive product launch. 1080i vs 1080p diskusjonen er lagt død for svært mange av de interesserte for lenge siden. For 1080p må du i hele tatt ha en TV/projektor som kan ta imot signalet og vise det i 1080p for at det skal ha noen hensikt. Det er ikke solgt så mange av dette ennå, og enda færre var det i juni i fjor. I tillegg - forer du filmmatriale (lagret 1080 progresivt på platene) som 1080i signal beholder du all informasjonen i signalet. Alt kommer fram. Dette er ikke interlaced TV produksjoner det er snakk om. Det er film, captured og lagret progresivt. Og det er opp til den enkeltes TV/projektor i flette linjene sammen og vise det opprinnelige bildet, og det har du en 1080p kapabel TV/projektor i hele tatt så er dette oftest ikke problem. Og Toshiba har ute en 1080p HD DVD spiller i tillegg for de som føler de trenger det (i tillegg til de andre fine egenskapene til akkurat den spilleren da). Buggy interface og manglende True HD ble relativt raskt rettet opp i firmware for de første modellene. Men nei, snaue 2 måneder etter lansering var det ikke alt på plass. Alle de nye og begge Europeiske/Japanske spiller støtter dette out of the box i dag. HDMI 1.3 er hypet veldig. Men google og lær "why you don't need HDMI 1.3". I Juni 2006 var det enda mere overtro rundt dette. "TV'n din må kasseres!" osv var de feilinformerende utsagnene.... kjære vene. Det finnes i dag HD DVD spillere og Blu-ray med HDMI 1.3. Hadde vært fint om det kom noen forsterkere og TV'er/projektorer med dette snart og, ikke sant? Og når de kommer - hva skal de forandre? Deep color? Jøss høres fint ut - men så lenge mediene (blu-ray og HD DVD) ikke støtter dette så blir det ikke så mye glede av det. For True HD lyd holder det med den "gamle" HDMI standarden. "Lack og market penetration og software supply" - jada, selvfølgelig skulle det være plenty av spillere i alle butikker og masse, masse, masse HD DVD titler snaue 2 måneder etter at spillerne i hele tatt ble lansert. For slik har det jo alltid være ved nye format eller? 2. Format Wars Don’t Sell PlayersThe only reason Sony’s Playstation, Microsoft’s Xbox and the Nintendo GameCube can sell so well simultaneously is because of the prevalence of excellent software titles. People want to buy the hardware just so they can play the software. This is not a format war – it is choice, just like Chevy and Ford (and just like the gaming systems, some people have one of each). The high definition DVD formats, however are really just the same source material packaged in two different wrappers- not to provide choice, mind you, but because the two camps simply are too greedy to combine forces, and not innovative enough to drive two truly separate products successfully. Take careful note – a format war is NOT competition, it is a hindrance and the bane of high definition DVDs. Vel, her kan jeg være enig. Krigen skader nok. Men med lanseringen av hybrid plater og spillere så tror jeg vi snart kan puste ut. 2. HD DVD and Blu-ray are NOT Quantum Leaps in TechnologyConsumers came over in droves when CDs were released back in 1982. The new format offered not only a new digital media, but also a way to instantly access tracks across an entire “album”. Convenience, not technology, drove this format to almost instant consumer adoption. Fast forward a bit to 1997 when the first DVD player was released. Again, convenience, not technology, drove people to the market en masse. Unlike VHS tapes, the new DVD format was smaller, easily navigated and would not wear down over time like existing tape-based formats. Heck, the concept of a shiny plastic disc was new – and quite frankly, it was the coolest thing to hit the technological shelf since solid state technology. In comparison, the high definition DVD formats, save the color of the business side of the disc, look exactly the same… and consumer confusion will surely follow. What do the new high definition DVD formats offer consumers over DVD? Technology and more storage. Is this enough? Not on your life. Consumers, most of whom rarely know how to properly configure their players or home theater systems, are perfectly content with their current DVD players (and indeed some have just jumped on board to DVD in the last several years). While the potential for more extras and alternate endings exists due to increased storage on the new media, there is no compelling reason for consumers to migrate over to the new high definition DVD formats in large numbers. Med uttstyr som rett nok i juni 2006 ikke var 100% ennå, som beskrevet over, og med begrenset software utvalg da, tror jeg rett og slett ikke artikkelforfatteren hadde sett hva formatene har å tilby! Husk at dette er en langsiktig satsing. Ingen forventer at HD formatene skal erstatte DVD i løpet av ett par år. Og jeg skulle gjerne visst hva forfatteren hadde sett av HD og på hva slags utstyr. Men han fikk sin "fame" da. 4. Studios are Conservative, Greedy and UnmotivatedStudios are so conservative in their practices as to consistently miss out on market advances – even those that can make them money (ie. Why is a computer company running the world’s most successful online music store?) The studios are not jumping on board the high definition DVD bandwagon just yet – and you can see the lack of titles to prove it. If the movie studios decided that HD DVD or Blu-ray (or both) was to be the next dominant format, it need only to flood the market with software titles and present a plan to roll back on DVD production over the next 10 years. Even though this would grant them the secure format that they seem to want (HD DVDs and Blu-ray discs promise to be much harder to rip or duplicate) there is no indication in the industry that this is taking place or even in the works. The studios are making money hand over fist with DVD they cannot seem to bring themselves to seriously initiate a new, unproven technology – even if it saves them from some other copyright headaches. Add to this the fact that new titles are coming out at $30 a pop (and this down from an initial $35/title) and you have a really hard sell for consumers who are used to $15 titles at Wal-mart and the large electronics chains. Prisene på 30 dollar gjelder ikke lenger. Og "studios are not jumping on board the high definition DVD bandwagon just yet – and you can see the lack of titles to prove it". Ja riktig.. kjære vene igjen... JUNI 2006!! Formatet må da for f... ut av døra før filmene kunne komme. Hva forventet artikkelforfatteren?? Og nå er det sånn at nye filmtitler kommer samtidig til DVD og HD formatene. Situasjonen er en svært annen. Jada, de slemme filmstudioene. De er så grådige og gjerrige. De vil ikke lage HD plater nei. Er'e mulig... 5. Playstation3 Cannot Save the WorldWe have consistently heard it said that the Playstation3 will “jump start” the market by flooding it with millions of gaming systems capable of handling Blu-ray Disc software. The problem with this theory is that the PS3 is not being marketed as a home theater component and, if current installations prove the rule, most will not be situated in the average consumer’s living room. The result is that the PS3 will primarily be a *gasp* gaming system. Maybe I have a more traditional group of parents in my association of friends, but, taking into account #4 above, I do not think that Blu-ray will make any major leaps forward in market penetration as a home video format – at least not anytime soon. History is bearing this out, as the HTPC market, though driven hard by such manufacturers as Microsoft, Dell and HP, has struggled to find a place in the living room. Nearly every gaming system of the past: PS2, Xbox, and even the legendary 3DO system have been touted as “set-top boxes” but in reality find themselves situated in more “gaming-centric” environments playing… you guessed it, games. Som kanskje en av de bedre nåværende Blu-ray spillere så er situasjonen ganske så annerledes for Sony med PS3 enn det var i forhold til PS2 og DVD. Dette er Sony's hjertebarn. Og da PS2 kom var allerede DVD etablert som standard. Nå etableres standarden bl.a. ved hjelp av PS3. PS3 markedsføres veldig som home theater og blu-ray spiller. Men i JUNI 2006 (!!) var ikke lanseringen rett om hjørnet en gang. Hvordan i all verden kunne artikkelforfatteren i hele tatt uttale seg om det?? Blu-ray plate salget tok fart da PS3 kom i USA, og snart kommer det hit også. People Want Technology that’s 15 Minutes Ahead of Its TimeFor many people, getting into HDTV is all about the widescreen and being able to see their DVDs with more clarity than ever before. When Billy Bob comes home with his new high definition 720p display, the difference between that and his older SD TV is amazing – at least when he’s watching DVDs. You see, that’s the problem – and it’s two-fold. While most consumers are still getting into the HDTV craze, they’re already impressed. And the difference between SD TV and HDTV is more amazing than the difference between 480p DVDs and 1080i downrezzed high definition discs. The other side of the coin is the lack of HD content available on TV – and this is a biggie. While Billy Bob is impressed by his DVD player, he is dumbfounded by his cable TV – which actually looks worse than it did on his old set (mostly because it’s bigger). You see, nobody told Billy Bob that he’d have to get an antenna or subscribe to HD service from his cable/satellite provider. He was also not told that most of his favorite shows (Billy likes sitcoms and the Sci-Fi Channel) aren’t yet available in HD, regardless of technology or service provider. As a result, many Americans are underwhelmed or feel like they got burned by HDTV. The last thing they’re going to do is rush out and buy the next greatest thing. Jeg mener motsatt, når Billy Bob finner ut at han kan få utnyttet flatskjermen sin og få billedkvaliteten han ønsket ved å kjøpe en HD spiller, så gjør han det. Og de med allerede HD TV sendinger finner det vanskeligere å drive å kjøpe filmer på et medium (DVD) som ser værre ut en det de ser på TV' sendingene sine. "And the difference between SD TV and HDTV is more amazing than the difference between 480p DVDs and 1080i downrezzed high definition discs". High definition discs er 1080p. Og igjen - dette er forfatterens synsing gjort i juni 2006 med få titler, og gud veit hva slags utstyr han så det på. De virkelig imponerende filmtitlene begynte å komme etter dette. I tillegg er trenden er også større og større TV'er og 1080p skjermer/projektorer. Og igjen - HD formatene er inne for en lengre periode enn akkurat å smelle til og erstatte DVD i løpet av en par år. Prisene på spiller (som spiller alle dine gamle DVD titler) og filmene faller raskt allerede. 2600 kroner for en Toshiba HD DVD spiller - hva om ett år? Og når Billy Bob vil ha ny DVD spiller, hvorfor ikke kjøpe en som spiller HD i tillegg? "Neida," tenker Billy Bob "- jeg ville ikke utnytte flatskjermen min. Jeg vil at filmene jeg kjøper skal se betydelig dårligere ut med dårligere lyd enn de jeg ser på TV sendingene... " Nei - tror ikke Billy Bob tenker slik. Men prisene må ned. Og det har allerede startet. 8. Enthusiasts Are Getting Tired (and Smarter) While some home theater audio- and videophiles have the money and inclination to rush out and buy the latest and greatest toys as soon as they are available, many more are becoming more cautious. Burned by 8-track, laserdisc, SACD, and DVD-Audio (and possibly soon non-HDCP HDTV) – these war-weary consumers are going to think long and hard before jumping onto any new technological bandwagons. This leaves a shrunken market of even the bleeding-edge consumers, and that means even less sales to early-adopters. Så feil tok han altså i juni 2006! 9. A Skeptical News Media Doesn’t Help I’ll admit it, we’re part of the “problem” (though I’d like to think we’re saving consumers from making the next big mistake). An increasingly skeptical news media isn’t buying into the hype of HD DVD and Blu-ray, especially not after wasting millions of editorial words on DVD-Audio and SACD, only to watch the software and technology dwindle into obscurity. Even after almost 6 years, most consumers continue to proffer puzzled looks when these audio formats are mentioned. The new DVD formats are getting plenty of press, mind you, but with the Toshiba flop and lack of software, the fact that the Emperor has no clothes (at least not yet) is hard to avoid. I juni 2006 igjen. Media. Jaha? Ikke enig den gang. Og hvert fall ikke enig nå. Han burde lese bransjebladene nå. At han er skeptisk for så være. Det er jo det artikkelen hans handler om. At DVD får mest presse i juni 2006 er en jævla bombe eller ?! Selvfølgelig skulle de ny formatene ta over pressedekningen for et 10 år gammel format i løpet av 2 måneder!! Er'e mulig. Han har røyka noe sterkere enn tobakk! Toshiba flop og manglende software, sier han. Han sier det etter 2 måneder!! For Christs fu..ing sake. Hvor fjern og forhåndsdømmende går det ann på bli. Konkludere detter etter 2 måneder!? Seriøst! Ikke. 10. Broadband and IPTV to Compete?With Verizon, AOL, Time Warner and others jumping to provide HD on-demand services for the consumer it is a very likely event that high definition DVD will be something that isn’t relevant in a service-directed marketplace. Add to this Apple Computer’s recent push for video downloads and we may find that consumers are far more interested in quantity, portability, and ease of use over high quality source material. Even with respect to high definition formats, downloadable files burned to consumer-supplied media may make data high definition DVDs more significant than the retail formats. This consumer model is being readied for testing in South Carolina’s head-end for Time Warner Cable this year. Et vanlig argument. Og nedlastbare filmer kommer. Det er jeg enig i. Men tenk deg hvor mye film som selges over disk per i dag verden over. Tenk hvis dette behovet skal erstattes med online nedlasting i HD i like god kvalitet og med like god lyd som HD DVD/Blu-ray ? Hvor mye båndbredde er det snakk om da?? Dette ligger fremover i tiden. Men godt mulig at HD DVD og Blu-ray er de siste optiske mediaspillere vi kjøper. - Artikkelforfatterens forhåndsømming i juni i fjor ble relativt raskt gjort til skamme. Og han tar mer og mer feil for hver dag som går. Så. Den artikkelen er utdatert. Men han fikk sikkert mange treff en periode med sine "sterke og ikke minst avslørende meninger" som virkelig viste ondskapen til filmstudioene. Endret 6. februar 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Vel... jeg er forsåvidt ikke enig med deg her Dr. Peedee. Foreløpig selger de nye formatene elendig og det er omtrent bare entusiaster som kjøper dette. Hvor mange standalone spillere er solgt på verdensbasis foreløpig? Et par millioner? Når DRM og andre slike ting enten blir mer forbrukervennlig eller fjernet så kommer dette til å bli forbrukerenes valg (tror jeg). Man ser det allerede er i gang på audio, så hvorfor ikke video også? Hvis ikke filmselskapene blir enig om hvilken standard å satse på og i tillegg for lansert _mange_ flere filmer i løpet av året enn det de har planlagt, så kan man vel se frem til en ny DVD-Audio/SCD. De floppet jo i hvert fall totalt og det er ikke lenger noen som snakker om den "nye CD'en" eller slike ting lenger. Det var rett og slett dødfødt. Folk misliker å bytte ut utstyr de har brukt mye penger på og utenom litt bedre billdekvalitet (for hvermansen med 28-37" TV) så tilbyr ikke de nye formatene noe nytt. Men men... bare tiden vil vise hva som skjer. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Du behøver slettes ikke være enig. Men artikkelen hans er utdatert. Han får skrive en ny hvis han vil. Åkke som - HD DVD /Blu-ray har vært ute et drøyt halvår i USA og snaue 2 måneder i Europa. Hvis det er snakk om en par millioner spillere solgte til nå så er det langt flere enn ble solgt hele det første året DVD kom. I tillegg, det tok 2 år før DVD spillerne falt under 300 dollar. I dag koster de nye Toshiba HD DVD som ble lansert i november allerede 350 dollar. I tillegg har vi PS3 faktoren. Personlig har jeg sett lyset og det er ingen vei tilbake. [EDIT mode on] Hallelujha!! [/Edit end] Vi får være enig om å være uenig. Endret 6. februar 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ser ut som om blu-ray tar igjen HD dvd på salg av stand alone spillere. High-def player sales even, says NPD GroupTight supply of Toshiba HD DVD models could be a factor By Susanne Ault 2/2/2007 FEB. 2 | Despite price differences, high-definition stand-alone Blu-ray and HD DVD players are neck-and-neck in sales, according to the NPD Group. Between April and December, 48% of high-def stand-alones sold were Blu-ray and the remaining 52% were HD DVD. Blu-ray stand-alones, including models by Sony, Samsung, Philips and Pioneer, are priced at about $1,000 and up. In contrast, certain Toshiba HD DVD models can be found for about $500. One possible contributing factor to the results is that retailers have noted tight Toshiba inventory relative to the flusher availability of stand-alone Blu-ray players. Also, there are more Blu-ray manufacturers than HD DVD manufacturers releasing stand-alone players. NPD’s data excludes sales of high-def gaming devices, the Blu-ray-compatible PlayStation 3 and Xbox 360’s HD DVD drive. NPD plans to update this information on a quarterly basis. Kilde Ganske bra når blu-ray spillerene er ganske så mye dyrere enn hd dvd spillere. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Disse tallene, disse tallene. Skal ikke si at det ikke stemmer - jeg har ikke tatt meg bryderiet med å sjekke opp akkurat de tallene der. Men det er ikke mere enn en par uker siden HD DVD stand alone spillere solgt 5 ganger mere enn stand alone Blu-ray. Hva enn som er det riktige så viser det i hvert fall at interessen for disse formatene vokser fra uke til uke. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Sammenligningen opp mot Denonspilleren var totalt loff. Men ikke selve testen av spilleren. Siden de er temmelig alene om å få så dårlige resultater, i forhold til andre review's, så stiller jeg meg noe tvilende til hele testen. Banner på en eller annen komponent ikke funket som den skulle, eller noe sånt...sjekker du tråden i deres eget diskusjonforum så ser du også at det er mange som ikke begriper de resultatene... Fasiten til de enkelte må være det de selv ser på skjermen. Fasiten for meg var/er at 360 sd dvd avspilling ikke holder mål. 7884021[/snapback] Men så har du en hd-e1 som alternativ Vi får se når jeg får tak i en, ingenting er bedre enn at filmopplevelsen blir enda mye bedre Lenke til kommentar
Dec Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 360 sin HD-DVD addon har vel release i Norge i slutten av denne måned. Noen som kjenner til om den inkluderer King Kong og fjernkontrollen som i US utgaven man får importert? Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 http://bluray.lindsite.dk/ Veldig få som er region locked da. Når er det Crank kommer på Blu-ray til norge, eller sone 2. Lenke til kommentar
Dec Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Så er plutselig ikke HD-DVD formatet dødt og begravet allikevel....Sto opp igjen fra de døde iløpet av den siste uke. http://www.dvdempire.com/Content/Features/...=99365296792711 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 kan det være dødskramper? Lenke til kommentar
eddie1 Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 ikke glemm at xbox sin hd spiller ikke klarer avspilling av hd lyd så da er vel mya av vitsen borte Lenke til kommentar
ps33sp Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 ikke glemm at xbox sin hd spiller ikke klarer avspilling av hd lyd så da er vel mya av vitsen borte 7899208[/snapback] Det er ikke rart den er så billig da. Når det gjelder Bluray i PS3 så oppfyller vel den alle krav i henhold til standarden. Lenke til kommentar
freke Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) ikke glemm at xbox sin hd spiller ikke klarer avspilling av hd lyd så da er vel mya av vitsen borte 7899208[/snapback] Klarer du avspilling av HD lyd da? Får ikke HD lyd gjennom en gammel Tandberg stereo forsterker vettu. edit: koster vel ikke mer enn rundt 30000-40000 skal man få fullt utbytte av HD lyd. Må jo ha skikkelig utstyr når man først handler. Kjøper ikke logitech z5500 for å spille av full HD lyd vettu hehe Endret 8. februar 2007 av freke Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ikke værst. På min lille referanse butikk, elkjøp i Tromsø er det nå omtrent 3-4 hyllerrekker hver med HD DVD og Blu-ray. Stort sett bare søppeltitler på Blu-ray, utenom "Full metal jacket", mens HD DVD har nyere og "freshere" titler (Superman returns osv). Blir spennende å se hva som skjer mot den 23 mars! PS. Dette er bare min personlige "mann i gata" referanse så ikke begynn å ta dette voldsomt alvorlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå