Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er som sagt at HD ikke er noe massene egentlig ønsker eller trenger. DVD var et stort sprang i kvalitet og ikke minst brukervennlighet. DVD er bra nok for folk flest. HD-DVD og BR er kun forbedringer i kvalitet, og til en mye dyrere penge. Det er ikke noe der å hente for vanlige folk som anser DVD for å ha bra nok kvalitet.

7867795[/snapback]

Arrogant av deg å uttale at DVD er bra nok for folk flest. Hvordan kan du bestemme det da? Eller hvordan kan du vite det? HD formatene er helt i starten og du kan uttale deg så skråsikkert?

HDTV'er for bra for de også da eller? Synd du ikke rakk å poste det før salget av HDTV'er begynte å ta av så hadde de nok hørt på deg. :)

Jeg dra'n litt ut nå, ikke personlig ment. Men jeg skjelver hver gang noen uttaler seg så skråsikkert på vegne av "folk flest".

Jeg kan ikke lese tankene til folk bedre enn deg. Men se som har skjedd innen elektronikkbransjen og salget og utviklingen... Det går i taket innen alle produktgrupper. DVD spillere i bilen, ny mobil en gang i året (selv om den gjør akkurat det samme som forrige), GPS til folket (noe bare ambulanser trengte for kort tid siden). Ny PC selv om den gamle gir deg akkurat like rask ytelse i Word og internett explorer (for de som ikke spiller altså). Større Ipod - nå kan du ha hele CD samlinga di + naboens også på Ipod 80gb...

Bare vent - Elkjøp pusher HDTV sendinger via satellit i alle reklameblekker som kommer om dagen. Jula 2007 blir det PS3 + blu-ray filmer og HD DVD. Noe må folk ha for å få utnytta HDTV'ene sine for vanlig TV sendinger ser jo oftest dårligere ut på HDTV enn gammel CRT TV...

"Trenger du DVD spiller? Eller vil bytte ut din gamle og sette den på barnerommet/hytta - Kjøp ny Toshiba HD DVD som spiller alle dine gamle DVD filmer, oppskalerer de til nesten HD kvalitet (i følge reklamen - men det er jo ikke helt sant) og gir deg i tillegg de nye HD formatet som utnytter HDTV'n din 100%. Kun kroner 2990,-..". Julereklamen for 2007? Vent å se... (og prisen ... HD DVD fra toshiba koster ca 2300-2500 kroner i USA nå. Prisen vil falle her også).

Nope - vi er ikke så sirumpa lenger..

Lenke til kommentar
Det var da litt av en furtekommentar..  :D

7869069[/snapback]

Furter ikke i det heletatt. Jeg gir egentlig blanke f*** hvem som vinner eller om det blir likt mellom HD-DVD og Blu Ray

Det jeg bryr meg mere om er filmene og ikke om spillerene

Vil ha filmene på et format, samme om det er HD-DVD eller Blu Ray

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Åja, for eg kommenterte nemleg dette:
Bra at PS3 duger til noe da

Nedskalert spill til PS3 er det nok av

Nå du då sa "men ikkje film", så tenkte eg logisk nok at du ikkje skifta format. ;)

7871917[/snapback]

åja, ja ,skifta format ? javel ja......Akkurat

Lenke til kommentar

Nå er skaleringschippen til PS3 nylig offentliggjort, den har vært deaktivert til nå og det har vært lite publisitet rundt den.

Hvem vet, kanskje den kan benyttes til oppskalering av DVD'er også? Jeg har ikke sett noe som tilsier at den ikke kan benyttes til det. Det er heller ikke slik at Cell prosessoren blir nyttet til det ytterste når man kjører DVD. Maaaange muligheter ennå i den svarte lirekassen.. :D

Lenke til kommentar
Åja, for eg kommenterte nemleg dette:
Bra at PS3 duger til noe da

Nedskalert spill til PS3 er det nok av

Nå du då sa "men ikkje film", så tenkte eg logisk nok at du ikkje skifta format. ;)

7871917[/snapback]

har vel ikke skiftet det ene eller andre

bare skrev : For spill, ikke filmer

slik at folk ikke skulle bli forvirret...topicen heter jo Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD

Lenke til kommentar

Går meget bra for blu-ray i Japan.

He added, "In Japan, about 96% of the hardware being sold for high-definition format are coming from the Blu-ray family. It's a format with over 100 different CE manufacturers. Obviously we have the launch coming up in Europe for PS3. So we are feeling very good about that.”

Sony points out that the top five films of last year - as well as the top 11 of 15 - were all released exclusively on Blu-ray.

Kilde

Lenke til kommentar
Støtte for 1080p24 skal komme. Ryktes at den kommer i mars oppdateringen.

7872350[/snapback]

Om det er få som har ekte 1080p skjermer så er det enda færre som har 1080 skjermer som kan imot 1080p24.

Men hyggelig for entusiastene som har utstyret i orden. Men blir vel flere av de (skjermene/projektorene) etterhvert også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...