lektroluv Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Første review av LG's nye hybridspiller. Ser ikke direkte lovende ut. Endret 25. januar 2007 av lektroluv Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Første review av LG's nye hybridspiller. Ser ikke direkte lovende ut. 7794724[/snapback] Men det er kanskje starten på noe. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Som jeg nevnte tidligere i tråden, så koster denne spilleren 1200 amerikanske dollar. Hvilket gjør selve spilleren total uinteressant da man kan få 100% fullt ut funksjonale HD DVD spiller og Blu-ray spillere sammen for under den prisen. Og i tillegg støtter jo ikke LG spilleren iHD DVD standarden tilstrekkelig. Så hvem i all verden som skal kjøpe den aner jeg ikke... Man kan vel si at det er en dyr Blu-ray spiller som kan spille av HD DVD filmer uten all funksjonaliteten fra HD DVD standarden. Så kanksje de som vil primært ha en Blu-ray spiller faller for den - da kan de jo plukke opp de Universal titlene som de har lyst på og få sett filmen. I så fall blir det interessant å lese flere tester som går løs på hvordan Blu-ray avspillingen er i forhold til andre stand alone blu-ray spillere fra Samsung, Panasonic, Sony og de andre. Gjør den det svært godt som blu-ray spiller, så er det jo litt mere interessant. Men... så langt jubler jeg ikke så veldig.. Men utviklingen kan jo sies å være interessant - kanskje noen snart lager en spiller som støtter begge format 100% og som ikke kostar skjorta. Endret 25. januar 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det lover hvertfall godt at vi allerede på et så tidlig tidspunkt har en hybridspiller (selv om den bare er delvis funksjonell i forhold til hd-dvd). Jeg tror vi vil se flere interessante løsninger i løpet av 2007, og hvis ikke vi ser en klar vinner i "formatkrigen" i løpet av et års tid eller halvannet, tror jeg markedet vil kreve at fullverdige hybridspillere blir vanlig praksis. Mange sammenlikner dette med vhs/betamax, men fordelen denne gangen er at det fint går an å lage hybridspillere slik at forbrukerne ikke sitter igjen med totalt verdiløse filmer når vinneren er kåret. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 The first official retail tracking data from Nielsen VideoScan seems to show Blu-ray Disc outselling HD-DVD in unit software sales by a more than 2 to 1 margin, and the gap is widening. According to data reported in Home Media Retailing (you'll find it on page one of the digital edition available on their website) for the week ending 1/7/07, Year-to-Date tracking indicated that for every 47.14 HD-DVDs sold there were 100 Blu-ray Disc titles sold. Just a week later, ending 1/14/07, the same YTD tracking indicated just 38.36 HD-DVDs sold for every 100 Blu-ray Discs sold. What's more, tracking by Nielsen VideoScan since the inception of both formats appears to indicate that Blu-ray Disc is quickly erasing the sales lead HD-DVD enjoyed as a result of launching months earlier in 2006. On 1/7, HD-DVD's lead was 100 discs for every 85.05 Blu-ray Discs sold, while just a week later on 1/14, that lead had been reduced to 100 HD-DVDs for every 92.40 Blu-ray Discs sold. Kilde Lenke til kommentar
freke Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Og DVD er like stort som kino kunne jeg lese i VG i dag. DVD ftw!! (Større enn både Blu Ray og HD DVD) Endret 1. februar 2007 av freke Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Og DVD er like stort som kino kunne jeg lese i VG i dag. DVD ftw!! (Større enn både Blu Ray og HD DVD) 7850809[/snapback] nah, hell no. Jeg skal legge ut hele dvd samlinga mi for salg nå, hvertfall store deler. Lenke til kommentar
freke Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Enda mer salg for DVD det da hehe Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Blu Ray er definitivt i ferd med å vinna ja, det er tydeleg. Når Ps3 kjem ut i Europa vil det sannsynlegvis avgjere mesteparten "formatkrigen" - skal ein dømma etter kor mange som sannsynlegvis vil skaffa seg konsollen. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Blu Ray er definitivt i ferd med å vinna ja, det er tydeleg.Når Ps3 kjem ut i Europa vil det sannsynlegvis avgjere mesteparten "formatkrigen" - skal ein dømma etter kor mange som sannsynlegvis vil skaffa seg konsollen. 7858554[/snapback] Jepp, PS3 effekten har slått inn nå... Om vi ser på statistikken fra Amazon (Link)ser det dystert ut for HD DVD ja. Der HD DVD lå i tet i fjor er det nå BD som regjerer. Det er faktisk kun på titler tilgjengelig på lager HD DVD ligger best an på .. Og så pris da, men det kan da ha sin forklaring i at BD har flere nye titler gitt ut etter nyttår mens HD DVD har flere "budget" filmer ute. Det var faktisk motsatt før nyttår. Om ikke HD DVD får ut flere spillere på markedet går det skeis med hele greia.. Det påståes at BD spillere (og PS3) selger 3,5 støkker hvor HD DVD selger 1. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Og DVD er like stort som kino kunne jeg lese i VG i dag. DVD ftw!! (Større enn både Blu Ray og HD DVD) 7850809[/snapback] Jeg husker når DVD kom og alle sammen gikk ut og kjøpte den første DVD spilleren på dagen: Alle VHS filmene og spillerne ble jo brent på offentlige bål og det var stor samling i alle byene. AAAAh så vi minnes DVD dagen. Ting tar kanskje litt tid. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Blu-ray FTW? Research firm Understanding & Solutions has been keeping tabs on the HD-DVD vs. Blu-ray format war, and though the end isn't yet in sight, they're willing to place their long-term bets on Blu-ray. Not content to just predict a winner and loser, U&S goes into some nitty-gritty details on their reasoning in an interview with Home Media Magazine. For instance, they clearly consider early market penetration to be a big deal: "We reckon something like a million players were shipped through into consumers' homes in 2006, including gaming formats. Of that 1 million, about 750,000 were PS3... [The PS3] is poised to be in virtually 25 million to 35 million homes in the next two to three years." There are plenty more numbers bandied about to support this, like the fact that 80% of all next-generation HD format titles sold were in Blu-ray format, that more than 70% PS3 owners have expressed a strong interest in purchasing Blu-ray movies, or the firm's belief that Blu-ray players will venture under the $400 mark by the end of 2007. So how long will this consumer-punishing format war drag on? Jim Bottoms, co-founder of U&S, predicts that "by the end of the year, we will see one format start to dominate... In reality, the only companies holding on to HD-DVD are Toshiba and Universal." Link: http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=4029 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg tror DVD blir vinneren, fulgt av distribusjon over nettet når teknologien er god nok. HD er dessverre kun for spesielt interesserte. Folk flest er fornøyd med "god nok" kvalitet, og setter brukervennlighet i høysetet. Hvis det stemmer at f.eks. BR-spillere kan deaktiveres over nettet hvis noe går galt så sier det seg selv at folk ikke vil godta det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Men det stemmer ikke Pricks Hvordan skulle det fungere når 99 % av blu-ray spillere ikke vil være koblet til nettet, utenom ps3 da. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg tror DVD blir vinneren, fulgt av distribusjon over nettet når teknologien er god nok. HD er dessverre kun for spesielt interesserte. Folk flest er fornøyd med "god nok" kvalitet, og setter brukervennlighet i høysetet. Hvis det stemmer at f.eks. BR-spillere kan deaktiveres over nettet hvis noe går galt så sier det seg selv at folk ikke vil godta det. 7862226[/snapback] Har vært hos flere og sett på DVD og Blu Ray filmer i det siste. Synes faktisk ikke forskjellen er så stor som jeg tippet det skulle bli. Greit nok, det er bedre bilde og lyd, men DVD ser fortsatt drit bra ut. Vært hos Peedee en del ganger og sett på vanlig DVD filmer på et 94" lerret og det ser forbaska bra ut. HD ser enda bedre ut, men DVD er ikke dårlig i det heletatt Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Jeg tror DVD blir vinneren, fulgt av distribusjon over nettet når teknologien er god nok. HD er dessverre kun for spesielt interesserte. Folk flest er fornøyd med "god nok" kvalitet, og setter brukervennlighet i høysetet. Hvis det stemmer at f.eks. BR-spillere kan deaktiveres over nettet hvis noe går galt så sier det seg selv at folk ikke vil godta det. 7862226[/snapback] Har vært hos flere og sett på DVD og Blu Ray filmer i det siste. Synes faktisk ikke forskjellen er så stor som jeg tippet det skulle bli. Greit nok, det er bedre bilde og lyd, men DVD ser fortsatt drit bra ut. Vært hos Peedee en del ganger og sett på vanlig DVD filmer på et 94" lerret og det ser forbaska bra ut. HD ser enda bedre ut, men DVD er ikke dårlig i det heletatt 7862348[/snapback] DVD kan se riktig bra ut det, ingen tvil! Gode produksjoner som Star Wars og Ringenes Herre så veldig bra ut blåst opp av projektoren min. Men du husker kanskje også da du var her hvor ille Da Vinci koden og den andre filmen med den derre snutten med Samuel Jackson så ut? Ikke bra. Dårlige produksjoner blir lettere avslørt på en projektor enn på en vanlig (liten) TV. Men selv Star Wars og Ringenes Herre lå langt bak HD DVD'ene i dybdeskarphet og 3d følelse - min mening i hvert fall. Nå skal det kanskje sies at jeg får maks ut av både HD DVD og Blu-ray fordi jeg har en nativ 1080p projektor og derved får utnyttet hele oppløsningen i formatet inkl. 1:1 pikselmapping på disse filmene. Mens folk med HD Ready (720p) TV'er og projektorer for noe degradert inntrykk - som dog kan rettes på ved økt sitteavstand. Men da forsvinner jo litt av kinofølelsen for meg personlig da En annen ting, Avanore, når vi så vanlig DVD hos meg, er at billedbehandlingsbrikken i projektoren er kjent for å gjøre maks ut av vanlig DVD - både oppskalering og mekking av progresivt signal + støyreduksjon. Men veit at dine sammenligninger også er gjort på annet utstyr. Så vi får være litt uenig bare da Jeg synes nok fortsatt at forskjellene er større enn det du gjør. Men du er fortsatt invitert på ny filmkveld her! Det har ramlet inn en del flere Blu-ray og HD DVD titler siden sist. Og jeg har fortsatt både gitar og øl i tillegg. (Tuborg sixpack'n din som ble stående igjen har jeg drukket opp tre ganger og kjøpt ny enda en gang). Men alt i alt... er man glad i film - og det er BRA film man ser på så er det det viktigste - uansett om det er HD DVD eller vanlig DVD. Og til Pricks... heldigvis er min panasonic Blu-ray spiller ikke utstyrt med nettverkskort - den kan derfor ikke deaktiviseres eller gjøre annet snusk enn å spille av de filmene jeg vil HD DVD derimot har som standard at ALLE avspillere skal ha nettverkskort og mulighet for internett-tilgang... Endret 4. februar 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kilde Omsider er salgsstatistikkene ute! Blu-ray tar inn 8% på HD DVD sitt forsprang på bare en uke. En uke til med samme salget, og HD DVD er i bakleksa. Det går så det plystrer Så man kan kanskje spørre seg om følgende utsagn har noe i seg: Blu-ray - Messiah of the PS3 Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kilde Omsider er salgsstatistikkene ute! Blu-ray tar inn 8% på HD DVD sitt forsprang på bare en uke. En uke til med samme salget, og HD DVD er i bakleksa. Det går så det plystrer Så man kan kanskje spørre seg om følgende utsagn har noe i seg: Blu-ray - Messiah of the PS3 7867569[/snapback] Vel, det kan jo hjelpe salgstallet til PS3 en liten stund (inntil den ganske snart blir tatt igjen av standalone spillere). Men da er det jo ikke akkurat for spillene folk kjøper denne konsollen. Greit nok de kan selge ett og annet spill til en filmfanatiker, men er Sony virkelig klar for å ofre en spillkonsoll bare for å prøve å sette en ny standard innen filmavspilling? For så langt er salgstallene sammenlignet med de andre spillkonsollene skrale for å si det jævla mildt. Så Messiah for PS3? Ja hvis de vil trekke den mer vekk fra spill enn den allerede er så er salgstallene på riktig kurs. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Bra at PS3 duger til noe da Nedskalert spill til PS3 er det nok av Endret 4. februar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Problemet er som sagt at HD ikke er noe massene egentlig ønsker eller trenger. DVD var et stort sprang i kvalitet og ikke minst brukervennlighet. DVD er bra nok for folk flest. HD-DVD og BR er kun forbedringer i kvalitet, og til en mye dyrere penge. Det er ikke noe der å hente for vanlige folk som anser DVD for å ha bra nok kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå