Gå til innhold

Billige slot1 prosessorer

Admin'c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... og ganske umulige å få tak i.

Kjøp heller en slotkonverter (Slot1-Socket370) og en Celeron 1,2GHz (har 256kB L2 cache som gamle PIII, men er mye mer overklokkbar). Du trenger bare å gjøre "tualatin-modden" for å få den til å virke på det gamle HK'et. Hvis HK og systemet ellers tåler 133MHz FSB så klarer du nesten garantert å overklokke prosessoren til 1,6GHz. Hvis systemet ikke klarer 133MHz FSB eller du ikke vil overklokke, så kan du også vurdere Celeron 1,3 og 1,4GHz.

Et annet alternativ er å kjøpe nytt HK da.

Lenke til kommentar

Bare tull å kjøpe en slot1-tualatin konverter. Mye billigere å kjøpe en vanlig Slot1 til Socket 370 konverter til ca 200kr og så gjøre tualatin-modden selv.

Eller kanskje enda bedre: Kjøpe nytt HK + en billig Athlon XP? Det trenger ikke å koste mer enn ca 2000kr inkl kjøler og ram om du velger med omhu.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 21:03, skrev Admin'c:

Hvor får jeg i så fall tak i en sånn konverter? Lette litt rundt og fant det ikke

De fleste webshoper har det, men ofte ikke oppført i sortimentet. ( ihvertfall hadde ikke PCutstyr det, og bestilte pr. tlf )

Lenke til kommentar

Prøvde for morroskyld en VIA C3-prosessor jeg fikk låne her om dagen. Satt den inn med en slotkonverter i et gammelt Jetway-hovedkort som støttet max 5,5x!

Det virket helt fint det, null problem. BTW, VIA-CPUn kan låses opp med en blyant :wink: Uansett hva jeg stilte hovedkortet på så hadde det ingen betydning, CPUn styrte tydeligvis klokkedobblingen selv og den gikk fint helt opp til 9.5x!

Slotkonverteren kjøpte jeg i en lokal datasjappe for 100Kr. Måtte spørre litt rundt før jeg fant en butikk som hadde en slik liggende, men fikk jo tak i en til slutt.

Men siden jeg bare lånte CPUn så måtte jeg også få tak i en billig slot1 CPU og den fant jeg på bruktmarkedet her på hardware.no 230Kr (inkl frakt) for en PII 450MHz.

330Kr for å kunne bruke noe av det gamle utstyret jeg hadde fra før av var vel ikke så gæernt? Maskinen står nå i rommet ved siden av og laster ned div snacks på Kazaa :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...