Admin'c Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hvor kan jeg finne billige p3 slot1 prosessorer trenger en til oppgradering av maskin, de må jo være gamle og billige nå... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 ... og ganske umulige å få tak i. Kjøp heller en slotkonverter (Slot1-Socket370) og en Celeron 1,2GHz (har 256kB L2 cache som gamle PIII, men er mye mer overklokkbar). Du trenger bare å gjøre "tualatin-modden" for å få den til å virke på det gamle HK'et. Hvis HK og systemet ellers tåler 133MHz FSB så klarer du nesten garantert å overklokke prosessoren til 1,6GHz. Hvis systemet ikke klarer 133MHz FSB eller du ikke vil overklokke, så kan du også vurdere Celeron 1,3 og 1,4GHz. Et annet alternativ er å kjøpe nytt HK da. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg vil heller tro de er hinsides dyre, mhp tilbud/etterspørsel. Brukte er de sikkert billige. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 På første linje i Bruktmarkedet under CPU fant jeg denne inkl. hovedkort. Hvis du blar litt, så finner du sikkert flere... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 ja du må nok kjøpe en brukt eller kjøpe en slot1 til tualatin konverter som er dyr!men celeron 1.2 er billig. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Har en P3 "Coppermine" som jeg kjører på en Slot1 - FC-PGA (socket 370?), og lurer på om jeg skal bytte den ut med en 1,2 Celeron. Kan jeg det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Bare tull å kjøpe en slot1-tualatin konverter. Mye billigere å kjøpe en vanlig Slot1 til Socket 370 konverter til ca 200kr og så gjøre tualatin-modden selv. Eller kanskje enda bedre: Kjøpe nytt HK + en billig Athlon XP? Det trenger ikke å koste mer enn ca 2000kr inkl kjøler og ram om du velger med omhu. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Hvor får jeg i så fall tak i en sånn konverter? Lette litt rundt og fant det ikke Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 nå må dere ikke glemme at gamle hk ikke takler så høye multipliers. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 21:03, skrev Admin'c:Hvor får jeg i så fall tak i en sånn konverter? Lette litt rundt og fant det ikke De fleste webshoper har det, men ofte ikke oppført i sortimentet. ( ihvertfall hadde ikke PCutstyr det, og bestilte pr. tlf ) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 21:04, skrev CrZy_T:nå må dere ikke glemme at gamle hk ikke takler så høye multipliers. Gamle Abit BE6 har x12, så det burde holde - men det varierer nok ja. Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Prøvde for morroskyld en VIA C3-prosessor jeg fikk låne her om dagen. Satt den inn med en slotkonverter i et gammelt Jetway-hovedkort som støttet max 5,5x! Det virket helt fint det, null problem. BTW, VIA-CPUn kan låses opp med en blyant :wink: Uansett hva jeg stilte hovedkortet på så hadde det ingen betydning, CPUn styrte tydeligvis klokkedobblingen selv og den gikk fint helt opp til 9.5x! Slotkonverteren kjøpte jeg i en lokal datasjappe for 100Kr. Måtte spørre litt rundt før jeg fant en butikk som hadde en slik liggende, men fikk jo tak i en til slutt. Men siden jeg bare lånte CPUn så måtte jeg også få tak i en billig slot1 CPU og den fant jeg på bruktmarkedet her på hardware.no 230Kr (inkl frakt) for en PII 450MHz. 330Kr for å kunne bruke noe av det gamle utstyret jeg hadde fra før av var vel ikke så gæernt? Maskinen står nå i rommet ved siden av og laster ned div snacks på Kazaa :wink: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Siden alle P3'er er mulitplikator låst er man ikke avhengig av at hovedkortet "støtter" det - alle BX/i815 kort kjører fint t.o.m 12X. Selv om BIOS valg ikke går lenger enn til 5.5. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har en P3 Slot 1 prosessor... tror jeg... D er de innstikker kortane? Kan sikkert selges billig, men kan ikke garantere at den funker... Mista HD`en på an for ei stund siden... TROR bare jeg traff kjøleribba... men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå