Bluum Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Har prøvd å spille både med og uten X-Fi Extreme Music kortet i PCen. Når jeg spiller med onboard lydkort er alt som det skal, men når jeg setter i Creative-kortet, installerer driverene og restarter maskinen, som jeg får beskjed om, da blir det dårlig. Lyder i Windows hakker også, men musikk og film spilles av helt uten forstyrrelser. Forstyrrelsene er en slags spraking, eller kanskje skarp susing som ikke varer, men som kommer med få sekunders mellomrom i spill. I windows virker det mer tilfeldig. Merker det godt i oppstarten. I spill så hakker bildet samtidig som den frostyrrende lyden kommer, så dere skjønner sikkert at dette er plagsomt. At bildet "lægger" et kvart sekund med få sekunders mellomrom. Har som sagt eliminert resten av systemet ved å ta ut lydkortet og kjøre onboard lyd. Jeg prøvde å spille HL2 etter driveren var installert på "ren" maskin, før jeg restarta, og da var alt helt normalt. Altså skjer det noe når maskinen starter opp igjen. Det må være en form for driver som ligger og ødelegger noe, eller ikke er kompatibel med windows. Har 32-bits XP Pro SP2 Norsk versjon, velger Windows XP hos Creative. Ingen av de andre passer til min windows i teorien. For de som lurer, så ja; jeg har skrudd av onboard lydkortet i BIOS. Har prøvd å reinstallere drivere etter å ha slettet de gamle og restarta maskinen. Har prøvd å sette driverene til å kjøre på èn kjerne, samtidig som spillet kjører på den andre. Har prøvd driveren fra CDen som fulgte med to ganger og nyeste driver fra internet to ganger. Har bare prøvd i HL2 og CSS siden det er de eneste spillene jeg har installert foreløpig, men det virker ikke som at problemet er eksklusivt siden det også skjer i windows. Er det noen som har en løsning på dette. Tror det er mange flere enn meg som har liknende problemer med X-Fi-kort, men jeg ville ikke "ødelegge" den store X-Fi tråden med mitt lille problem. Takk for svar! Endret 1. januar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Saumfart driverinstillingene/lydkortinstillingene etter "enable hardware acceleration" e.l. og prøv å skru av/på dette. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Vet ikke hvordan jeg klarte det, men nå funker alt Husker ikke hva jeg gjorde før jeg gikk og la meg, men når jeg stod opp så funka alt helt fint. Tror jeg lasta ned de nyeste driverene, er ikke sikker. Poenget er i hvertfall at nå staerter ikke X-Fi konsollen i system tray lengre, kanskje det var problemet..? Har installert utilitien i dag, og det funker fortsatt. Kjører spill helt uten lagg og hakking på full grafikk, så nå er jeg fornøyd Har egentlig ingen løsnign til dere som har samme problemet, men prøv å avinstallere ALLE drivere og utility for deretter å laste ned den nyeste driveren og installer den. Funka sannsynligvis for meg. EDIT: selv etter jeg installerte utilitien starter ingenting opp i system tray. Endret 1. januar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå