Argyros Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Hallois Har ikke satt sammen en stasjonær pc på mange herrens år og trenger litt assistanse.. Jeg har for øyeblikket en 1557-ALS laptop som jeg har hatt i nesten 2 år, men vil nå dedikere denne til skolePC og anskaffe en stasjonær PC til å ha på hybelen.. Kommer i hovedsak til å bruke pc'n til dagligdagse ting som epost, surfing og en del film/tv-serie titting, og tenker derfor at en 20-22" widescreen kan være kjekt.. Ellers blir det vel kanskje noe spilling, men har ikke spilt noe særlig heller de siste årene utenom litt fotball osv på konsoll.. Av PC spill likte jeg civilization, transport tycoon, diablo 2, starcraft, heroes, warcraft osv, og tenker den muligens vil bli brukt til titan quest, X3 reunion og noe turbasert (evt litt realtime) strategi alla civ4.. Lette frem systemkravene til disse spillene, men ikke helt sikker på om det f.eks er lignende spill og kommende spill som jeg også bør tenke på i disse sjangrene? Satte opp dette utgangspunktet for å ha noe å gå ut i fra, men håper å få en del konstruktive innspill på endringer.. Jeg har allerede mus og tastatur, så det trenger jeg ikke i denne omgang.. (muligens nytt om noen har et supert forslag som ikke koster skjorta og er bedre enn mitt gamle trofaste ms natural keyboard.. - kanskje et med litt mer hotkeys da jeg har blitt litt avhengig av mine 5 hotkeys på laptopen..) PC'n må være veldig stille, i det minste når den står idle om nettene (med evt noe webserver og torrent e.l. på i bakgrunnen), for den kommer til å stå på soverommet mitt.. og støy når vi skal sove er jo ikke digg Forslag til mindre kraftig men likevel stille PSU? ..leste bare at denne skulle være veldig stille, men synes i grunn den er i både kraftigste og dyreste laget.. kabinettet er absolutt ikke fastsatt, det er i grunn ikke noe av det jeg har valgt... vurderte også f.eks. dette raidmax kabinettet. Andre forslag? Tenker i første omgang å kjøpe med vanlige vifter, men hadde kanskje ikke vært så dumt å kjøpt et kabinett som i det minste holdt mulighetene åpne for vannkjøling på sikt.. forslag? Hvor stille blir vannkjøling når pumpen går og luftflytterviftene sviver? ..og hvor mye ekstra ca bør jeg forvente å måtte legge ut for å fikse på plass vannkjøling? ..da mest for å få det stille, ikke nødvendigvis for å klokke noe særlig. Hmm, ble litt lang post dette. stopper her til jeg forhåpentligvis har fått noe glimrende respons fra dere geniale sjeler der ute På forhånd takk for all hjelp! Endret 1. januar 2007 av GKSaue Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Så jo veldig greit ut.. har den hardisken selv.. funker helt fint.. Stille er den og.. untatt litt lyd da jeg foretar store forflyttinger osv.. resten så greit ut også.. kanskje invistere i 1 rambrikke med 1g isted for de 2? Denne kanskje litt dyrere da og når det gjelder kabinettet.. mange sier raidmax er dårlig kvalitet.. Det er ikke sant jeg har raidmax Kabinett og det funker helt fint er mye på lan og pcen blir drasset mye på.. og vis du var ute etter et bra tastatur.. Logitech media elite er bra valg.. mange hotkeys på det ikke for dyrt heller.. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Da har jeg byttet om til én 1 GB brikke. Noen som har forslag til mindre kraftig og billigere strømforsyning som er stille? Har etter en del lesing på forumet og rundtom kommet frem til at jeg kanskje like gjerne kan gå for så passiv kjøling som mulig og ikke bry meg med vannkjøling. Har lagt til en kjøleribbe for cpu, men trenger ellers hjelp til gode forslag for kabinett som gir god luftflyt og med lite støy.. Lurer på å bestille 2 stk hdd for raid - slik at jeg er bedre sikret om en av diskene skulle kræsje - vil det virke raskere også da, eller blir sikkerhet eneste fordelen ved slikt raid? Tastaturet så veldig greit ut, så blir kanskje å slenge med et slikt også, evt finne meg et sett med trådløst.. men det tar jeg på sikt tror jeg, må få på plass en ny PC først skjermkort: Der valgte jeg ganske tilfeldig, noen spes forslag der? ..kanskje jeg også kunne klart meg med et enda billigere til dx10 kortene blir tilgjengelig til en rimelig pris.. La også til et eksternt nettverkskort for trådløst, for da kan jeg oppgradere det til 11n på sikt, så da trenger jeg ikke det hovedkortet jeg har valgt.. forlag til annet hk som vil passe mitt foreløbige oppsett? ..kan foreløbig være både mATX og vanlig ATX, men helst med intern lyd perhaps.. Jeg bruker et standard høyttalersett med 3 enheter, høyre, venstre og sub, logitech greier. Og har ikke planer om noe mer det første året og halvannet.. Endret 1. januar 2007 av GKSaue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå