Gå til innhold

Er dette et bra nok oppsett til grei pris? Spillpc

Anbefalte innlegg

Holder på å sette sammen en spille-pc til mitt onkelbarn som har veldig lyst til å bruke omtrent 20.000 konfirmasjonskroner på dette oppsettet men er litt usikker på om det finnes bedre alternativer enn hva jeg allerede har valgt ut.

Derfor hadde det vært fint om dere hadde tatt tiden til å gå gjennom oppsettet og eventuelt komme med alternativer.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=3582

Asus GeForce 8800 GTX 4956,-

Creative XtremeGamer Fatal1ty Pro Series 1053

EVGA nForce 680i SLI 2268

Intel Core 2 Duo E6600 2535

LG Flatron L204WT 2499

MIST 500W 895

OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2 Dual Channel 2 GB 2250

Seagate Barracuda 7200.10 400 GB SATA 1009

Thermaltake Kandalf Sort 1454

Zalman CNPS7700-Cu 275

Rimeligste totalsum 19194

Som dere ser så er det ikke akkurat 1 webshop som har alle delene inne, og vi har ikke valgt ut headset, tastatur, mus og eventuelt høytalere pga han ordner disse delene selv.

Om det er mulig å presse ned prisen på dette oppsettet samtidlig som man har en liten mulighet til å overklokke så hadde det vært greit, hadde personlig sett helst at prisen var mellom 15-20k men han synnes det er greit å bruke 20 til sammen.

Hannes kriterier var :

*God gaming pc, spiller hovedsakelig CS source og Wow, ønsker det beste.

*God lagringskapasitet, her vektla vi god mulighet til å sette inn flere hd.

*Bra med minne med tanke på spill og fremtidlige Vista.

*Tøft kabinett (dette var han med og valgte ut selv).

*Kraftig og stillegående psu (kan godt være det finnes bedre og billigere en mist).

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut mist strømforsyningen med en ocz gamexstream 700 w. Da vil alle nødvendige kabler være på plass. men hvis du absolutt vil bruke mist kjøp en 600w og pluss en pci ekspress kabel ekstra ,for det følger kun en kabel til strøm for cpu og pci ekspress i den orginale pakka,det er en multi kabel for både cpu og pci ekspress,geforce 8800 gtx krever 2 strøminntak.

selv bruker jeg ocz gamexstream 700 w og jeg er fornøyd med den. For jeg er en kommende geforce 8800 gtx eier om en måneds tid eller mer og da trenger man strøm.

Men saken er opp til deg, ligger man ryddighet er mist det beste valget, liker man å være godt utstyrt er ocz gamexsteam 700 w det rette valget.

ps ocz strømforsyningen kan kun kjøre et geforce 8800 gtx kort det samme gjelder for mist, men da må du skaffe den ekstra kabelen.

Bare husk geforce 8800 gtx bruker mye strøm. mist 600w skal være nok å drive dette systemet da er man klar for det meste.

Den ekstra kabelen finner du her microplex

Lykke til med pc byggingen

velger du mist 600 w pluss den ekstra kabelen har du 500 kr eller mer til overs, overklokking krever strøm det også,men da har du det lille ekstra med mist 600 w.

Endret av frode20
Lenke til kommentar
Hmm, tror 700W blir overkill, men bør nok ordne opp med den ekstra kabelen ja, så litt på hyper 580 men har hørt at mange plages med ulyd på denne strømforsyningen.

7612431[/snapback]

Har den Hiperen selv, ikke noe problem med støy her. Den er faktisk veldig stillegående, akkurat som karen i butikken sa.

Tok en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry7604320

Det kan se ut som om den høyfrekvente pipelyden bare kommer hvis du kjører psu'en ganske hardt, altså at du har et strømkrevende oppsett, og det er vel akkurat det du har tenkt å bygge her. Så, er kanskje ikke noe å ta sjansen på likevel :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...