kimern9 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Kjøpte meg Creative I-Trigue 3220 2.1 på Elkjøp idag, kjønte fort etter at jeg hadde montert det at 2.1 ikke ga surround lyd. Det viste jeg ikke før en venn av meg sa at det var 5.1 og oppover som gjorde det... så tenker jeg skal levere disse tilbake selv om de hadde drit deilig lyd til å være 2.1.. Har sett på Z-5500. Men er det ett surround system å foretrekke mer enn det Og samtidig må jeg spørre ett annet spørsmål. Jeg har det integrerte lydkortet til Asus Premium a8n SLI som heter Realtek Audio Trenger jeg et X-Fi lydkort for å spille surround, har tenkt å kjøpe meg ny pc til sommern, kan jeg bruke lydkort i hvilket som helst hovedkort. Vet ikke helt hvordan det fungerer. Har socket 939 nå. Isåfall... hva er et bra x-fi lydkort. (Er til rommet mitt på sånn 10 kvm) Lurer også på hvordan ett 5.1 system vil bråke i forhold til ett 2.1 når det gjelder nabo rommet. Har 2 søsken som skal sove der, funker bra med 2.1 på lavt volumnivå men akseptabelt. Var mange spørsmål det. takker for all hjelp og god jul og godt nyttår! Endret 31. desember 2006 av kimern9 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Du trenger ikke nytt lydkort, da onboard chippen støtter 7.1 surround. Men du får bedre lyd ved å kjøpe det billigste X-Fi kortet, X-Fi XtremeMusic. Mange synes Logitech Z-5500 er et veldig bra surround sett. Men en del synes det blir for mye bass, og ullen og grøtete bass (bl.a meg). Det mangler òg en del diskant. Vil anbefale at du ser på Klipsch ProMedia GMX D-5.1, og Creative GigaWorks ProGamer G550W i tillegg. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Du trenger ikke nytt lydkort, da onboard chippen støtter 7.1 surround.Men du får bedre lyd ved å kjøpe det billigste X-Fi kortet, X-Fi XtremeMusic. Mange synes Logitech Z-5500 er et veldig bra surround sett. Men en del synes det blir for mye bass, og ullen og grøtete bass (bl.a meg). Det mangler òg en del diskant. Vil anbefale at du ser på Klipsch ProMedia GMX D-5.1, og Creative GigaWorks ProGamer G550W i tillegg. 7611058[/snapback] Det kortet ser jo forøvrig like bra ut som det dyreste, Pro utgaven. eneste forskejellen på detaljer er at pro har Digital I/O Inngang også, hva enn dette betyr. Når det gjelder de surround settene fant jeg ingen kommentarer på dem, har du noe personlig erfaring med de? hva er bra med de og hva er dårlig? Har også enda ett spørsmål. Er på ventrilo mye og har skjønt at microfonen på headsetet mitt ikke vil fungere lenge, er det enn ekstern mikrofon med en støyfjerne feature eller noe sånt så man ikke hører så mye musikk i bakgrunnen eller at noen snakker mens jeg snakker og det gjør at de hører seg selv etc. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Surround er overvurdert på små rom. BTW, heimbrent er morro! Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Surround er overvurdert på små rom. BTW, heimbrent er morro! 7611207[/snapback] Hvordan det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå