klilleng Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Apple iBook. Liten (12" skjerm), god batteritid, innebygget DVD/CD-RW, nydelig design. Kr 13990,-. Finnes det noen overhodet noen tilsvarende (intel/windows) PC som kan matche dette? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Kan en pc kjøre OSX? Ikke? End of discussion. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Eh.. var det det jeg spurte om? Trives godt med WinXP jeg, men har lyst på en maskin i iBook-størrelse. Ser ut til at PC'er med samme specs koster 20.000 og mer, og det er helt uaktuelt.. Lenke til kommentar
Max 1 Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Ibook er tingen Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Sony har vel noen små VAIO maskiner.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Selges Sony i Norge? Nei.. Har Sony noen maskiner med tilsvarende specs og pris? Ikke så vidt jeg vet, dessverre. Lenke til kommentar
dr_spook Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Hvis du skal ha ultraportabel pc, så får du høyst sannsynligvis ikke med innebygd cdrw/dvd. Trolig er iBook det eneste alternativet til en såpass lav pris. Kan jo vurdere denne: Compaq evo n400c - en kompis av meg kjøpte denne for rundt 10 000,- på en elektroforretning på Stjørdal (husker ikke hvilken). Spørs egentlig hvor grensen for perfekt vekt går i ditt tilfelle. Er du villig til å strekke deg til rundt 2,5kg så finnes det en god del alternativer til rundt 15 000,- Ellers får du jo en del brukt til en OK pris på divere auksjoner. Kanskje det er tingen for det hvis du absolutt skal ha en pc. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 neivel...daså..prisen hadde vel blitt MYE høyere i tilfelle.. men gå for iBook du! vil tro det er en likandes maskin! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 21:52, skrev dr_spook:Hvis du skal ha ultraportabel pc, så får du høyst sannsynligvis ikke med innebygd cdrw/dvd.Trolig er iBook det eneste alternativet til en såpass lav pris. Kan jo vurdere denne:Compaq evo n400c - en kompis av meg kjøpte denne for rundt 10 000,- på en elektroforretning på Stjørdal (husker ikke hvilken). Spørs egentlig hvor grensen for perfekt vekt går i ditt tilfelle. Er du villig til å strekke deg til rundt 2,5kg så finnes det en god del alternativer til rundt 15 000,- Ellers får du jo en del brukt til en OK pris på divere auksjoner. Kanskje det er tingen for det hvis du absolutt skal ha en pc. Nei, skal ikke _absolutt_ ha PC. :smile:. Vil helst kjøpe nytt. Akkurat vekten er ikke så viktig, det er den fysiske størrelsen som bør være passelig liten. Intern DVD/CD-RW er et must. Samt god TV-out. iBook virker som et godt alternativ i PC-jungelen. Spesielt nå som prisene er spiselige. Kunne de bare kutte en tusenlapp eller to på iPod'en også så... :-> Lenke til kommentar
dr_spook Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Ok. Jeg er ingen Mac-fantast, selv altså. Men som sagt tror jeg ikke at du finner noe bedre tilbud sett fra et ultraportabelt synspunkt. Hvis du er villig til å strekke deg litt ang vekta, så har du jo Inspiron 4150, som selges til en meget bra pris i dag. Kanskje litt klumpete (i overkant av 2,5 tror jeg). Acer har også noen OK tilbud. Var en kar på hardware-bruktmarked som selger de (vet ikke om han importerer dem ellernoe) nye. Evo n600c er en helt grei pc, men har inntrykk av at man betaler mye for compaq-merket der. Ellers har du Asus M2400 (under 2,5) som har fått mye ros. Den blir kanskje litt dyr (rundt 18 000)..? Har inntrykk av at Dell-pc'ene er et stykke kvalitet, selv om kundeservicen suger. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Hvis du er villig til å strekke deg litt ang vekta, så har du jo Inspiron 4150, som selges til en meget bra pris i dag. Kanskje litt klumpete (i overkant av 2,5 tror jeg). Acer har også noen OK tilbud. Var en kar på hardware-bruktmarked som selger de (vet ikke om han importerer dem ellernoe) nye. Evo n600c er en helt grei pc, men har inntrykk av at man betaler mye for compaq-merket der. Ellers har du Asus M2400 (under 2,5) som har fått mye ros. Den blir kanskje litt dyr (rundt 18 000)..? I og med at jeg sitter på en Compaq EVO 800c idag, tror jeg en overgang til en Dell blir litt nedtur.. hehe. Inspiron 4150 er jo nesten like stor som denne, så da er jeg like langt. iBook-størrelse sier jeg! :smile: Og max 14.000 (el. 15k m/wireless lan). Lenke til kommentar
dr_spook Skrevet 23. november 2002 Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Okey. Da tror jeg du bør bestille iBook. Hvor mye veier den med 12,1" da? Apple er jo i hvert fall drevne når det gjelder kvalitet og design. Kan virkelig ikke se for meg et liknende tilbud på pc, med tilsvarende konfigurasjon rett og slett. Er enig med deg når det gjelder Dell'n. Evo 800c er litt av et stykke hardware. :smile: Eller kanskje du burde vente og spare penger til Evo n610c? Er jo vesentlig lettere enn 800'n. Dersom du er utålmodig -- gå for iBook'en. Tror ikke du vil angre på det. :smile: Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 22:18, skrev dr_spook:Okey. Da tror jeg du bør bestille iBook. Hvor mye veier den med 12,1" da? Apple er jo i hvert fall drevne når det gjelder kvalitet og design. Kan virkelig ikke se for meg et liknende tilbud på pc, med tilsvarende konfigurasjon rett og slett. Er enig med deg når det gjelder Dell'n. Evo 800c er litt av et stykke hardware. :smile: Eller kanskje du burde vente og spare penger til Evo n610c? Er jo vesentlig lettere enn 800'n. Dersom du er utålmodig -- gå for iBook'en. Tror ikke du vil angre på det. :smile: 610c'en er vel ikke så liten som iBooken? Som sagt - vekten driter jeg i, det er størrelsen som teller. :wink: Må få solgt Compaq'en først, uansett. Noen som byr 20.000? :smile:. Har den ute på QXL, hvis det er noen som er interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå