ahpadt Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Heisann Har nylig kjøpt en htpc som jeg har satt sammen selv. Delene (de mest relevante) er som følger: ABIT IL-90MV Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 64bit, PCI Sony KV-32FQ70E (TV) I starten så bare kjørte vi s-video som bildeutgang. Dette ga dog et veldig uklart og dårlig bilde. Etter litt googling så fant jeg ut at grunnen til dette er fordi tv-en skalerer ned oppløsningen automatisk, og gjør detaljene veldig uklare. Vi har prøvd litt forskjellig annet også. Hjemmelagd vga - rbg/scart og s-video - composite. Ingen av disse har fungert, og vi leter nå etter en løsning som gir et klarere bilde. Har prøvd å lete selv men finner ingenting som hjelper.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Vil du ha klarere bilde, må du på TV shopping. Så vidt eg ser av modellnavn og google etc så er det ein CRT tv du har. Tekst kan du bare gji opp å få klart på den. Det er oppløysinga på skjermen for liten til. Den vil nok funke fint til filmer og bilder. Eventuelt må du skaffe deg htpc software som har store fonter. Lenke til kommentar
mrPactoddy Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Heisann Har nylig kjøpt en htpc som jeg har satt sammen selv. Delene (de mest relevante) er som følger: ABIT IL-90MV Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 64bit, PCI Sony KV-32FQ70E (TV) I starten så bare kjørte vi s-video som bildeutgang. Dette ga dog et veldig uklart og dårlig bilde. Etter litt googling så fant jeg ut at grunnen til dette er fordi tv-en skalerer ned oppløsningen automatisk, og gjør detaljene veldig uklare. Vi har prøvd litt forskjellig annet også. Hjemmelagd vga - rbg/scart og s-video - composite. Ingen av disse har fungert, og vi leter nå etter en løsning som gir et klarere bilde. Har prøvd å lete selv men finner ingenting som hjelper.. 7610577[/snapback] Du må helst ha en LCD TV hvis det skal være noe vits med "stue pc".. Har en 32 wide 100hz CRT tv selv som jeg kobler mot pcen.. Klin umulig å få klart bilde der. Film og spilling går fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå