Gå til innhold

No more snø i Norge?

Misoxeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det snør i Bergen faktisk! Helt utrolig, men dette fortjener dere etter så mange regnværsdager :p

Østlandet er tragisk, asfaltstøv og triste saker...

Vi har vel hatt noen få dager med litt hvitt, men så forsvinner det like fort igjen.

Hvordan er fjellene da, noen som har testa ut høydene?

Jeg drar ivertfall gjerne til fjells for å få stått litt på ski eller annet...

Jeg tipper sommeren 2007 kommer til å bli skikkelig glohett!

Lenke til kommentar
Har ikke sett snøen på lenge. Sykliske klimasvinginger eller resultat av global oppvarming? Uansett så liker jeg det ikke.

7623548[/snapback]

Enig.

Den dagsdato 10 Januar går jeg i T-skjorte.

igår blåste det noe inni helvette, så bordet, et glass bort under taket, med en vegg ved siden av ble løftet opp og kastet 1m.

Bordet veier ikke 1kg liksom..

vanlig ?Nei.

Ja, selvsagt skjønner jeg at enkelte, veldig mange, meg selv inkl. Ikke vil ofre nåtidens verdier framfor naturen, sannheten er at vi destruerer oss selv ved å ikke slippe taket på det matrielle verdiene vi alle har.

Lenke til kommentar
Kall meg hva dere vil. noen er ignorante ,andre er arrogante.

Men husk naturen reparerer seg ikke,hvis det er for mye foruresning husk på det.

Og det jeg skrev var tatt ut fra et synspunkt om hva som kunne skje i framtiden, om vi ikke er forsiktige med hva vi driver med.

Og husk vi har bare denne kloden nå og da har vi bare en sjanse til å ta vare på den.

7623543[/snapback]

For 251 millioner år siden ble rundt 70% av alle landlevende arter utryddet, sammen med omtrent 96% av de i vannet.

For 65 millioner år siden ble jorden rammet av en asteroide, som (muligens) sammen med andre årsaker utryddet blant annet dinosaurene.

Disse, og andre, større utryddinger kom i sammenheng med store katastrofer som forårsaket store omveltninger på jorda.

I dag ødelegger vi også jorda, og utrydder mange arter, men jeg har stor tro på at livet kommer til å leve lenger på jorde enn mennesket. Det finnes (nesten) alltid en eller annen art som vil klare seg. Være seg små mikrober som lever ved svovelkilder på havbunnen, eller andre dyr som har tilpasset seg ekstreme forhold.

og til topic:

Jeg tror det blir flere snøfrie vintere enn før, men de årlige svingningene vil være store. Vi har ikke sett de siste skikkelige vintrene i Norge ennå.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Det som er kaldt er 2-3 grader og pøsregn..... + en aldri så liten orkan...

Da snakker vi om å fryse pungen av seg.

Så lenge det ikke blåser så er det ikke særlig kaldt på vinteren. (0 til -10)

7694260[/snapback]

helt enig, det desidert værste er når det regner og blåser. Mye bedre at det snør istedet da. Snøen gir oså mer lys i omgivelsene som bidrar på å løfte den allerede triste høst stemningen over landskapet. Regn er mye værre enn snø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...