fakey Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei, jeg har prestert å søle brus, nærmere sagt fanta over laptop tastaturet. Noen som har erfaring med dette her, åssen fikse osv.? Ville vært evig takknemlig! Lenke til kommentar
hiper Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 overlevde selve maskinvaren på pcen da? du må nokk levere maskinen din til en forhandler og be de hjelpe deg nesten like kløne som en venn av me du....venn a sin laptop stod på en stol atmed bordet så komm venn b gående traff bordet med hoften. oppe på bordet stod det et digert ølglass ala 1liter fullt av cola detta landa rett på laptopen...15000 off heldigvis hadde venn a forsikra maskina.. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Nå får jeg ikke engang logget på pcen .. god damn, mulig å rive av tastene og vaske under dem? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Slå maskinen av! Fjern hele tastaturet, se om det er fanta under. (Note: tastaturet, ikke tastene) Vask tastaturet i lunket vann, la det tørke LENGE. Kryss fingrene Lenke til kommentar
Shamron Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ikke bare slå av maskina, men også ta ut batteriet og strømforsyningen! Så lenge det er en strømkilde tilkoblet, er det stor fare for at flere ting går i stykker. Se på nettet om du finner en guide for å ta av tastaturet, eller kost på deg å sende maskinen inn til rens / service. Forhåpentligvis kjøpte du med forsikring når du kjøpte den? ;-) (Nei, stemmer det... forbrukerrådet og TV2 hjelper deg sier jo at slikt er tull... glemte det. ;-)) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ja. gud forby om de også skulle finne på å intervjue en av de mange som har hatt behov for en slik forsikring.. OnTopic: Hva slags maskin er det? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Ja. gud forby om de også skulle finne på å intervjue en av de mange som har hatt behov for en slik forsikring.. OnTopic: Hva slags maskin er det? 7613301[/snapback] Dell Inspiron 9400 til 16k Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Høytrykk spyler og zalo hehe.. nei, som de andre sier, skru av tastaturet. og vask det.. så lenge vannet tørker bort er det egentli ikke så nøye.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 skru ut tastaturet, ta ut batteri (burde du ha gjort med en gang) se om det er fuktig eller klissete under tastaturet. er det det har du sikkert driti på leggen... Men du kan prøve å få det tørket av, men husk at du ikke må ha noe strøm på laptoppen. la laptoppen stå et døgn, og prøv så... Siden det er dell kan det være vanskelig å få den fikset. En der jeg jobber (vgs, elever måtte kjøpe laptop), og en greier å søle julebrus i tastaturet, og den funket ikke. Han fikk beskjed av dell, om at han like greit kunne kaste maskinen. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Altså.. dette gjelder kun , ja la oss si maks 10 taster, dvs alle tastene lengst til venstre... skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal skru av tastaturet? EDIT: Så ille at jeg må kaste pcen er det vel ikke, det verste utfallet her må vel bli at jeg må kjøpe usb tastatur.. Endret 31. desember 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
T homas Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Du kunne prøve og lese litt her: http://www.laptoprepairguy.com/index.php?s...rchbutton=Go%21 Edit: Her er instruksjoner på hvordan du løsner tastaturet: http://support.dell.com/support/edocs/syst...d.htm#wp1111863 Endret 31. desember 2006 av T homas Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Måten jeg gjorde det på var følgende. Demonter hele pc'n, ta ut/av tastaturet. Det kan hende dette må byttes. Hvis det fungerer, så kan du jo bare vaske det for så å tørke det etterpå. Er du heldig, så fungerer tastaturet etterpå, er du uheldig, så må du bestille nytt tastatur Lenke til kommentar
fakey Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Tok ut tastaturet i natt, vasket det, dermed tørke med håndkler, riste en fra alle sider en god stund, trykke på alle knapper så vann sprutet ut for å så sette til tørk ca. 10 timer, dermed har den nå stått foran varmeovn i 15 min... er den klar for å returnere? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ville ha tørket det litt lenger for og være sikker.....meste av hw tåler vann så lenge strøm ikke er tilkoblet. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Ok venter et par timer til og kjører litt varmluftsovn intervaller innimellom. Operasjonen ble utført i fylla though.. ^^ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ok venter et par timer til og kjører litt varmluftsovn intervaller innimellom. Operasjonen ble utført i fylla though.. ^^ 7618493[/snapback] Altså sitte i fylla med masse drekke og en dyr laptop er aldri noe lurt og håper du har lært noe Lenke til kommentar
fakey Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Ok venter et par timer til og kjører litt varmluftsovn intervaller innimellom. Operasjonen ble utført i fylla though.. ^^ 7618493[/snapback] Altså sitte i fylla med masse drekke og en dyr laptop er aldri noe lurt og håper du har lært noe 7618529[/snapback] Nei, sølte i forigårs edru med brus over, mens i natt utførte jeg operasjonen :!: Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ok venter et par timer til og kjører litt varmluftsovn intervaller innimellom. Operasjonen ble utført i fylla though.. ^^ 7618493[/snapback] Altså sitte i fylla med masse drekke og en dyr laptop er aldri noe lurt og håper du har lært noe 7618529[/snapback] Nei, sølte i forigårs edru med brus over, mens i natt utførte jeg operasjonen :!: 7618542[/snapback] ok, men håper du lærer fordi Godt nyttår foresten Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hold oss oppdatert på om tastaturet fungerer eller ikke Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 kjøp deg en boks med crc og bruk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå