l_man Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Satt her og vurderte kjøpe meg Win Vista men så kom jeg i tvil på hva er forskjellene på disse to: Microsoft Windows Vista Home Basic OEM Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Så kan noen fortelle meg noen merkbare\stor forskjeller her ? Takker for svar Endret 31. desember 2006 av l_man Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Forskjellen på Home Basic og Home premium er flere. I Premium får du Aero-grensesnittet (glass-effekten), MediaCenter, dokumentdeling med Windows Meeting Space, bedre integrering med Xbox ang spill og slikt. Dessuten har Premium TabletPC-support. Ingen av disse tingene jeg nevnte her får du i Basic-versjonen. OEM betyr at du får Windows litt billigere når du kjøper den sammen med noe hardware. Det var egenlig tenkt å bare skulle selges sammen med hele datamaskiner. men mange forhandlere selger OEM-versjoner sammen med hovedkort ol. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Angående OEM, så trenger du som regel bare kjøpe noe billig for å få kjøpt det. Jeg kjøpte en halv meter med nettverkskabel forrigegang jeg kjøpte en OEM av XP. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Ok Takker for svar blei litt klokere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå