Flakkmeister Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Hei! Jeg har en AMD Athlon T.Bird 900MHz med en GlobalWin WBK38 kjøler + kjølepasta. Prosessoren ligger på 35 grader idle men når jeg f.eks. spiller kan den komme opp i 65 grader!!! Jeg bruker VIA Hardware Monitor til å sjekke gradene. Hva er galt? Lenke til kommentar
impulzE Skrevet 4. august 2001 Del Skrevet 4. august 2001 Hei, problemet ditt er nokk at ikke kjøleren/vifta di ikke er i skikkelig kontakt med cpu en, en ide till hviss du ikke bruker noen form for kjøle pasta så gjør det, feks arctic silver... :wink: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 4. august 2001 Forfatter Del Skrevet 4. august 2001 Jeg bruker kjølepasta og er sikker på at jeg har skikkelig kontakt med cpu en........ Lenke til kommentar
Silence Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Har du prøvd noe annet sw, f.eks. Motherboard Monitor 5? Sammenlignet idle verdien som blir oppgitt i BIOSn med verdien du får av VIA monitor'n forresten? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. august 2001 Forfatter Del Skrevet 6. august 2001 Har prøvd Motherboard Monitor men fikk det aldri til å virke skikkelig! Det er faktisk høyere temp. i bios men det kan være pga at windows "sparer" strøm når det starter Lenke til kommentar
Silence Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Merkelig..har samme kortet som deg (bare RAID ver.) og en 1,2 gigger..men BIOS idle er bare en grad under Win2K idle. Min går ikke over 45 på load, og er på 40 ved idle (høy Idle skyldes 3C bios). Til og med med den crappy standard vifta komplett selger gikk det bedre en din maks temp. Har du høy temperatur i kassa generelt? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. august 2001 Forfatter Del Skrevet 6. august 2001 system tempen er på ca. 27 grader Lenke til kommentar
zun Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 :smile: :smile: :smile:Kjøp deg Taisol CGK760:) :smile: :smile: Lenke til kommentar
zun Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 :smile: :smile: :smile:Kjøp deg Taisol CGK760 :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå