MadMike Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har et Netgear PCI kort i min stasjonære Barebone maskin. Trodde det skulle fungere supert med routern i naborommet, men det gjør det ikke. Får kun inn så svake signaler at den som regel ikke klarer å være tilkoblet i mer enn en liten stund før den detter ut igjen. Ofte finner den ikke nettet en gang. Fungerte fint den første måneden, men etter det har det kun vært svake signaler. Min dell inspiron 6400 derimot har 100% dekning på samme stedet. Noen som har en anelse om hva som kan være galt?? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Før vi analyserer problemet i detalj, kan du få svare meg på følgende: 1. Er det gipsvegger? 2. Hvordan er dekningen om du flyter PC-en ut til et annet rom? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 som du ser så har han 100% dekning med sin dell inspirion i samme rom -komm dette problemet nylig eller har det vart en stund? -hvilken kanal kjører du nettet på? -hvilken kryptering kjører du? -er det noen trådløse nett i nærheten som kan forstyrre? -trådløs telefon? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Joda, men det er alltid greit å sjekke fra flere plasser uansett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Joda, men det er alltid greit å sjekke fra flere plasser uansett. 7611477[/snapback] Ja, man skal ikke si 100% sikkert at det er feil på noe før man har prøvd med fri sikt. Mikrobølge stoppes enkelt og man kan dessuten ha reflekser som kansellerer signalet helt om man er uheldig. Lenke til kommentar
MadMike Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 som du ser så har han 100% dekning med sin dell inspirion i samme rom -komm dette problemet nylig eller har det vart en stund? -hvilken kanal kjører du nettet på? -hvilken kryptering kjører du? -er det noen trådløse nett i nærheten som kan forstyrre? -trådløs telefon? 7610909[/snapback] Problemet har vart en stund, men virker som det bare har blitt svakere og svakere. Dell PC'en får inn 4-5 forskjellige nettverk, mens den andre PC'en bare finner det nærmeste (som er det jeg skal inn på), men med ekstremt dårlig dektning. Prøver jeg å ta reparer så kommer det opp at den ikke kan koble til og at jeg bør kontakte nettverks ansvarlig (meg...). Hvordan finner jeg ut kanal og kryptering? Sikkert et par nettverk i nærheten som forstyrrer, men uten om Dell'en så får jeg ikke opp noen andre signaler. Kun telefoner i nærheten, men har da alltid virket med de i nærheten før. Synes det bare er så rart at Dell'en ahr så god dekning i forhold. Skulle jo tro at PCI kort med antenne skulle duge litt bedre. Har heller ikke rørt driverne. Samme drivere var instaler da det virket. Lenke til kommentar
MadMike Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Dette er kortet jeg har; http://www.netgear.com/Products/Adapters/G...ters/WG311.aspx Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Vært bort i problemer med trådløse PCI kort som kommer av at antennen blir for nært kabinettet. Prøv å få tak i en antenne som har en forlengelseskabel slik at du får antennen bort fra kabinettet. Dette har bedret signalene i alle tillefellene jeg har vært borte i. Lenke til kommentar
MadMike Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Vært bort i problemer med trådløse PCI kort som kommer av at antennen blir for nært kabinettet. Prøv å få tak i en antenne som har en forlengelseskabel slik at du får antennen bort fra kabinettet. Dette har bedret signalene i alle tillefellene jeg har vært borte i. 7613015[/snapback] ok, noen spess antennetype, eller passer alle til alt? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Bare et lite spørsmål. Du har sjekket at anennen er sikkelig skrudd fast? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 ok, noen spess antennetype, eller passer alle til alt? 7614388[/snapback] Så lenge det er samme type plugg skal det ikke være noe problem. Trenger ikke en antenne med masse dBi, holder å få antennen lit bort i fra kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå