Artistic.Hipster Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei, Trenger litt hjelp her. Jeg skal få koblet opp prosjektoren min til PC'en. En VGA-Komponent kabel er på vei så nå må jeg bare gjøre PC'en klar. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få koblet opp prosjektoren via VGA og samtidig ha den vanlige skjermen koblet til når jeg kun har en VGA utgang på PC'en. Er det mulig? Finnes det noen adapter eller noe jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
PoW Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg går ut i fra at du mener D-Sub og ikke VGA? I så fall må du kjøpe en slik en: http://www.chaintech.co.kr/Data/WebImage/r...X5600/pack5.jpg Hvis du ikke har en liggende, har du sikkert noen kompiser som har en. Man får vanligvis med en slik når man kjøper ny PC eller skjermkort. Lenke til kommentar
Vetahutt.2 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 tror pow misforstår litt når han anbefaler en DVI-vga adapter. Gandalf sier han har bare én skjermutgang. Da ville jeg definitivt skaffet et skjermkort til, for å kunne sette riktige innstillinger både på skjerm og på PJ. Jeg leter selv etter det perfekte skjermkortet for min PJ, så jeg kan ikke anbefale et. Ennå. Men det finnes garantert noen her på forumet med erfaring med liknende oppsett, har du lest htpc-guidene, Gandalf the Grey? Vh Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) tror pow misforstår litt når han anbefaler en DVI-vga adapter.Gandalf sier han har bare én skjermutgang. Da ville jeg definitivt skaffet et skjermkort til, for å kunne sette riktige innstillinger både på skjerm og på PJ. Jeg leter selv etter det perfekte skjermkortet for min PJ, så jeg kan ikke anbefale et. Ennå. Men det finnes garantert noen her på forumet med erfaring med liknende oppsett, har du lest htpc-guidene, Gandalf the Grey? Vh 7611753[/snapback] Det er det jeg mener ja, men det er vel faktisk ikke umulig at den dingsen pow linker til vil virke. Jeg tror kanskje jeg har en DVI utgang på skjermkortet, og med en slik adapter så vil jeg jo kunne koble opp to skjermer? Eller var det en VGA-DVI pow linket til nå? Ang. kjøpe nytt skjermkort så kunne det vert en løsning, men jeg sitter nå med en helt fullstappet shuttle PC så jeg tror ikke jeg får plass til et ekstra skjermkort. Har lest en del guider og funnet det perfekte oppsett til mitt skjermkort, kan sjekkes ut under spoiler taggen: I have been running 1368 * 768 mapping on my HS10 with a Nvidia 7800 GT card WITHOUT powerstrip for quite some time, and you can achive it like this: Start by being in "Computer mode" on the HS 10 with a resolution of 1024 * 768. You cannot get this mode in "Video GBR"!! Goto display Properties (settings tab) Click on advanced (new box opens up) Clink on the Geforce tab (New menu window appears on left. Click on the Geforce XXXX tap the+ will open and you will have 8 sub-options. The last one is "Screen Resolutions & Refresh rates. (Click on it). On this screen UNCHECK "Hide Modes that this monitor cannot support." (Click apply) On the bottom UNCHECK Only show custom modes. CHECK Show standard HDTV formats Now click the ADVANCED TIMING box. A new screen will appear here. Follow this EXACTLY: Mode and timing: Custom Values Timing Standard: Custom Values Flat Pannel Scaling: Display Adapter scaling Horizontal Pixels:: Front Porch: 24 Back Porch: 160 Sync Polarity: - Front End Axctive: 1368 Sync With: 136 Back End Rate: 1368 Vertical Lines:: Front Porch:3 Back Porch: 29 Sync Polarity: - Front End Active: 768 Sync Width: 6 Refresh Rate: 56.000 Back End Active: 768 UNCHECKED Interlace Mode. Click Apply: You are now in pixel perfect mode. This works also for the HS-20. *Edit, der fant jeg en slik DVI-VGA adapter. Skal prøve det ut når jeg får den kabelen jeg trenger(VGA-component) i neste uke en gang Endret 31. desember 2006 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Har du en DVI utgang på skjermkortet ditt er det jo ikke noe problem å ha en skjerm koblet til med VGA. EN VGA til komponentovergang høres litt merkelig ut spør du meg. Du mener vel VGA til RGB? Det er RGB signaler i en vanlig VGA kabel ihvertfall. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Har du en DVI utgang på skjermkortet ditt er det jo ikke noe problem å ha en skjerm koblet til med VGA. EN VGA til komponentovergang høres litt merkelig ut spør du meg. Du mener vel VGA til RGB? Det er RGB signaler i en vanlig VGA kabel ihvertfall. 7617406[/snapback] Flotters da ordner vel det seg ja. Mener det er en VGA til component, her er informasjon, greide ikke å linke: SU4326 Supra VGA - 5RCA AV-6 , 8m NOK 1 575.00 (dette er da fra "http://www.mamut.com/dynabel") Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det er nok en RGB, kabel, Component signaler er så forskjellige at da måtte det vært en del elektronikk til konvertering, dessuten står det RGB. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Det er nok en RGB, kabel, Component signaler er så forskjellige at da måtte det vært en del elektronikk til konvertering, dessuten står det RGB. 7618898[/snapback] Mulig, men er det mulig og få HD signaler med RGB? For jeg er nemlig sikker på at jeg oppnår HD signaler med denne løsningen. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Da var kabelen motatt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få projektoren til å få signaler fra PC'en. Det funket iallefall ikke og bare plugge den inn Noen tips? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tror nok du skal få litt problemer med dette her, da RGB signalene i en VGA kabel ikke nødvendigvis vil stemme med de du får i slike coax kabler. Denne kan være verdt å lese: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&s=hardware.no Skulle kanskje nevnt noe av dette litt før.. :dumme meg: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå