Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

prob. med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Casen er:

Har to laptoper jeg ønsker å få trådløst nettverk til. På den ene har trådløst nettverk virket i et annet område uten problemer. Men når jeg prøvde den her finner den nettet, kobler seg opp, får utmerket på signaler.. men kommer ikke inn på Internett.

Denne pc'en klarer heller ikke å koble seg opp til nett gjennom bare modemet og en kabel her.

Pc nr 2 har til tider klart å koble seg til trådløst nett, men da er northon security deaktivert, og dataen fryser etter noen minutter. Nettet er også ekstra tregt da.

Her kobler den seg til nett når vi bare bruker kabel mellom modem og data.

Internettleverandør: GET

Modem: motorola surfboard cablemodem SB5101E

Router: Phillips wireless basestation 11g true turbo SNB6500

Begge pc'ene er nye.

Noen som kan hjelpe? Har hatt dataspesialist her til den ene pc'en, men ikke engang han fikk det til.

Ps: eier ikke pc kunnskaper:p

hadde vært greit å fått koblet begge pcnene opp mot nett, og helst uten å måtte dra ut og inn en kabel hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Årsaken til at du får problemer med bare modem og kabel til PC er trolig at du er låst til en macadresse.  (dette er macadressen til et nettverkskort eller routeren din).

Har du internett via routeren på en eller annen PC nå, eller må routeren settes opp til å fungere først?

7609993[/snapback]

hvordan ordner jeg det med mac adressen?

nå er det nett bare gjennom modemet, routeren er koblet fra (får ikke nett med kabel når denne går via routeren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...