raakken Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei Har et ralinkkort(pci) som jeg prøver å få til å funke i debian. Følger denne how-to'en : http://www.cyberciti.biz/tips/linux-instal...n-pci-card.html kommer så langt som til steg 5, men når jeg skriver make, får jeg bare denne feilmeldingen: raakken:/home/fredrik/nedlastinger/RT61_Linux_STA_Drv1.1.0.0/Module# make all make -C /lib/modules/2.6.18-3-486/build SUBDIRS=/home/fredrik/nedlastinger/RT61_ Linux_STA_Drv1.1.0.0/Module modules make[1]: Entering directory `/lib/modules/2.6.18-3-486/build' make[1]: *** No rule to make target `modules'. Stop. make[1]: Leaving directory `/lib/modules/2.6.18-3-486/build' make: *** [all] Error 2 Noen som kan hjelpe meg med dette? takk Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ser ut som at du mangler kernel-headers. Disse får du tak i gjennom pakkesystemet ditt. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Hei Takk for svar. Installerte linux-headers(som det heter i debian) men fikk desverre den samme feilmeldingen igjen... Noen som vet om noe annet det kan være? takk Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Av en eller annen grunn så prøver den å kjøre "make modules", i how-toen sto det at du bare skulle kjøre make. Make klager på at den ikke finner noen target som heter "modules", jeg ville tatt en titt i make-fila. edit: leif Endret 1. januar 2007 av Zenit Lenke til kommentar
raakken Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Takker for svar, men vet ikke hva jeg skal lete etter i makefila... kan ikke kode eller slikt desverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå