sofarot Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hei! Jeg leser at du kan lage en "googlevennlig" side for å få søkene hos google til å vise til den side. Hvordan får jeg sida mi til å vise når folk søker på "jelsa" f.eks? Kilde. http://www.google.com/support/webmasters/b...wer=34434&hl=no http://www.google.com/technology/index.html Endret 1. januar 2007 av ketchez Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 God oppmarkering og kode er jo et sted å begynne, slik at siden din blir lettere å indeksere. Du har jo tabellkode nå og noen gamle tagger, så det ville jeg ha sett på i første omgang. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) <meta name="description" content="Kort beskrivelse av siden din" /> <meta name="keywords" content="masse, keywords, her" /> Disse må du ha med Endret 31. desember 2006 av Runar Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) <meta name="description" content="Kort beskrivelse av siden din" /> <meta name="keywords" content="masse, keywords, her" /> Disse må du ha med 7612026[/snapback] Nei, å angi stikkord ved hjelp av meta er iallfall unødvendig. Dagens søkemotorer tar ikke hensyn til dette innholdet lenger, på grunn av massiv misbruk. Endret 31. desember 2006 av haugsand Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Kanskje ikke sikkord, men beskrivelsen brukes. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Beskrivelsen brukes ja. Søker på min egen side så kommer det jeg har i meta description opp under tittelen. Men du må også legge til URL adressa hos dem. Det kan du gjøre her Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Nei, å angi stikkord ved hjelp av meta er iallfall unødvendig. Dagens søkemotorer tar ikke hensyn til dette innholdet lenger, på grunn av massiv misbruk. 7612404[/snapback] Noen gjør. Men Google gjør det ikke. Men beskrivelse er viktig. Det er den som syns på søkeresultatene på Google vis treffene i innholdet ikke er veldig relevante f.eks. vis brukeren søker etter forsiden til Apple. Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Ut i fra tittelen på innlegget går jeg ut fra at trådstarter tenker på hvordan man skal trikse til flere treff på sider som ikke nødvendigvis inneholder informasjonen man leter etter. Det finnes mange måter å gjøre dette på, og enkelt halvlugubre firmaer tar også godt betalt for å gjøre dette for bedrifter. Disse metoden er, om ikke ulovlige, ihvertfall passe umoralske og bidrar til å forsøple søkemotorer. Tipper også at forumreglene ikke tillater å spre slik informasjon, så jeg lar være. Sats heller på å lage en god side, så vil du oppleve flere treff etter hvert. Akkurat som det tar tid å bygge merkevarer, tar det tid å få ranking på google. *Edit: Når det er sagt, er en av parametrene som google bruker antall sider som linker til din side. Dersom du får andre sider til å linke til deg, får du høyere ranking. Den kjipe måten skal jeg ikke nevne, men den gode måten er å ha innhold som folk ønsker å linke til. Endret 2. januar 2007 av hpfarstad Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Som hpfarstad sier; sørg for at mange webområder linker til siden din. Vis du prøver å jukse kan det hende du blir ekskludert fra Google, så IKKE juks. Pageranken til Google bestemmes av hvor mange webområder som linker til deg. Jo bedre pagerank webområdene som linker til deg har, jo bedre pagerank får du. Og vis de webområdene som linker til deg har veldig dårlig pagerank bidrar det til at du får dårlig pagerank. En annen ting som er om du har mye relevant informasjon og om hvor ofte søkeordene brukeren søker på forekommer på siden (ord inni title, heading, strong og em elementene blir prioritert). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå