Gå til innhold

Få Panda Firewall til å funke som vanlig brannmur?

Anbefalte innlegg

Hei igjen :D

Ja det jeg lurer på da er å hvordan kan jeg få Panda Firewall til å operere som vanlig Windows Brannmur?

Jeg bruker utorrent og der er det brannmuren som blokker og siden jeg ikke kommer meg inn på den vanlige brannmuren lenger, så bruker jeg Panda. Og der skjønner jeg ikke hvordan jeg skal tillate programmer og sånt, når jeg prøver så står det fremdeles at det er en Brannmur som blokker enda.

Så hva kan jeg gjøre?

-Jaymz92

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panda Firewall er en brannmur på lik linje med alle andre brannmurer.

Hvilken versjon har du?

Det eg tipper du er på jakt etter Connection Settings. Den finner du under meny -> Protection Settings -> Firewall protection -> Connection permission settings. Der finner du programmet du er på jakt etter og setter rettighetene der(tilkoblinger inn, tilkoblinger ut, ingen eller begge). Deretter må du forsikre deg om at du ikke har andre brannmurer på maskinen, samt sette opp port-videresending i routeren din.

Lenke til kommentar

Stemmer. Da har programmet lov til å koble seg til andre maskiner, og programmet har lov til å motta tilkoblinger fra andre maskiner.

Hvordan du setter opp portvideresending i routeren din kan eg ikke hjelpe med før eg vet hvilken router det er, da det varierer fra router til router.

Men grunneleggende for de fleste er at du logger inn på et grafisk grensesnitt for routeren(som regel en webside). Deretter finner du i menyen frem portforwaring, firewall roules eller nat. Her setter du opp regler som sier at tilkoblinger på port x og y skal videresende til maskin a og b. Da vil alle tilkoblinger på en viss port bli videresendt til maskinen din, hvor et program venter på det. Og Panda tillater så denne trafikken.

Lenke til kommentar

Når jeg skal logge meg inn på portforward. Hva skal jeg skrive der? Og hvilket passord skal jeg bruke når det er 3 brukere på datamaskinen? Den jeg bruker nå er den eneste jeg bruker, den andre har jeg ikke lov å slette, og den tredje er en reserve bruker.

Så hva skal jeg skrive der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...