Gå til innhold

Får ikke 5.1 lyd med ZS2 og Z-5500 LØST!

Anbefalte innlegg

Har koblet til via 3 analoge rca kabler til kontrollpanelet for høgtalerene, og satt speakersetings i kontrollpanel til lydkortet til 5.1

Så trykker jeg på input knappen på kontrollpanelet til høgtalerne til det står 6ch direct. Under kalibreringen av lydkortet får får jeg riktig lyd i alle kanaler. Men ved avspillign av dvd film eller musikk får jeg kun vanlig 2.1 lyd? :blush:

Kan noen med samme lydkort og høytalere gi en kort beskrivelse over innstillinger for lydkort og kontrollpanelet til høyttaler ene?

Maskinvare er:

Windows MCE 05

Creative Audegy 2ZS [instalert med nyeste driver for MCE 05]

Logitech Z-5500 [Tilkoblet med 3 analoge rca kabler som fulgte med]

Avspiller som er brukt er MCE sin orginale

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musikk er i stereo, så med mindre du gjev beskjed til PC eller anlegg om å spele i 5.1 får du ikkje musikk i alle høgtalarane.

Har du aktivert surround på filmen?

7609411[/snapback]

Ja jeg har vært inni i instillinger for Medaplayer i MCE 05 og huket av for 5.1 avspilling. og huket av for flerkanals i meny for valgte film.

Lenke til kommentar
avs dvd player gir meg 5.1 lyd :)

7610372[/snapback]

Kunne sikkert ha prøvd en annen player, men litt av greia er at jeg liker mediaplyeren i MCE. Om jeg ikke får lydkortet til å funke med høtalerene får jeg bruke digital utg på lydkortet og bruke den innebygde dekoderen. Men fint om det hadde vært noen med MCE og samme høytalere kunne gi en kort beskrivelse for hvilke instillinger de kjører med :hmm:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...