pure_leno Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei! Jeg har ganske liten peiling på overklokking, men jeg lurer på hvor langt jeg kan klokke prosessoren i mitt snart innkjøpte system. Hovedkort: Asus P5B "vanilla" Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 Minne/RAM: Corsair Twin2X 2GB DDR2-5400 Jeg vet at jeg vil kunne klokke lengre med 6400 RAM-brikker, men vil det være -veldig- stor forskjell? Jeg vil bruke stock-kjøler, så hastigheter over 3 Ghz vil være uaktuelt. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei! Jeg har ganske liten peiling på overklokking, men jeg lurer på hvor langt jeg kan klokke prosessoren i mitt snart innkjøpte system. Hovedkort: Asus P5B "vanilla" Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 Minne/RAM: Corsair Twin2X 2GB DDR2-5400 Jeg vet at jeg vil kunne klokke lengre med 6400 RAM-brikker, men vil det være -veldig- stor forskjell? Jeg vil bruke stock-kjøler, så hastigheter over 3 Ghz vil være uaktuelt. Håper noen kan hjelpe meg! 7609327[/snapback] Rammen din vil nokk ikke være den begrensende faktoren så lenge du kjører på stock kjøling vil jeg tro, og du kan nok klare vertfall 3 Ghz. Det er bare til å prøve seg frem, og passe på temperaturene under load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå