hean Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvis dere tar en kikk på min avatar ser dere at det blir litt mye hvitt der. Derofr vil jeg endre bakgrunnsfargen til samme farge som forumet slik at glir rett inn. Noen som har fargekoden? Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 For de som lurer har jeg prøvd å finne det i kildekoden men antar det ligger i en ekstern CSS-fil... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Det er vel to farger som er bakgrunnsfargen for innleggene: #EEF2F7 og #F5F9FD. Men det enkleste er å lagre bildet som PNG med transparent bakgrunn. Men dette virker vel ikke i IE6 og ned. Redigert: Da lagrer man bare som GIF da Endret 30. desember 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Det er vel to farger som er bakgrunnsfargen for innleggene: #EEF2F7 og #F5F9FD. Men det enkleste er å lagre bildet som PNG med transparent bakgrunn. Men dette virker vel ikke i IE6 og ned. 7609252[/snapback] Kjempefint... takker for svar, fant en annen løsning som jeg også tror kan fungere (ta ett skjermbilde og klippe ut en del av bakgrunnen å bruke som bakgrunn på bildet) men skal absolutt sjekke fargekodene først. Ellers får du ha en fortsatt god jul og godt nyttår da Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Men du ser at det er annenhver farge på inleggene, så en .gif eller .png fil med transparent bakgrunn (som min) er nok det beste valget Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Transperente bilder fungerer som mye annet dårlig i IE Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 nå orker jeg ikke å teste alle de ulike skinnene, men jeg antar det finnes ett eller flere hvor bakgrunnsfargen er annerledes - og da er du like langt.. så den eneste holdbare løsningen er transparent bilde, det være seg .gif eller .png. På et såpass hw-fokusert forum som dette, er det ikke alt for mage som bruker IE6... (og velger man .gif fungerer det vel flott i IE også?) Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Transparent .gif fungerer ypperlig i IE6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå