Leifen18 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hallo! Jeg har lurt lenge nå! Jeg har hatt så lyst på en type casemod i PCen min etter at jeg fikk vindu til den! Det blir kanskje litt klumsete forklaring, but here we go: Jeg lurer på om det finnes en slik casemod i det hele tatt: De aller fleste har vel sett en slik lampe som er kuleformet (som en spåkule), som har en klump i midten, og ut fra den går det blå lysende streker ut til periferiet til kula, så når du tar på den, så samles alle disse i en kraftigere stråle der du tar på den. Eller hvis noen har sett "Triple X" og lagt merke til den samme type "strøm" mellom en del stenger inne i et disco. Først og fremst lurer jeg på hva dette er og heter, og jeg lurer da også på om dette finnes som en casemod, eller om jeg er nødt til å prøve å få til dette selv? :-P Hvis det ikke eksisterer, synes jeg at det er en super idè til et eller annet selskap å lage Hehe Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 En slik en du mener? Vet dog ikke hvor man får kjøpt disse Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jepp, det så veldig riktig ut! :-) Hva er navnet på en slik, da? Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Plasma lampe... Microplex har slike små, men de er vist utsolgt for øyeblikket. L I N K Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 veit ikke om de har det enda, men Digital Impuls har hatt en del plasmaprodukter Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 De strålene leter jo etter korteste vei til jord, og det er derfor de samler seg rundt hånda di når du tar på kula. En mod med dette mener jeg å ha sett noe til, men husker ikke nå. Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Fant to forskjellige mods: http://www.casemodgod.com/lumin_disk_window.htm Ikke akkuratt det samme, men lignende. http://case-mods.linear1.org/plasma-globe-mod/1/ Noe sånn du var ute etter? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har også sett på denne, men jeg vet liksom ikke hva det er :-P Ettersom jeg har forstått er det den første linken i siste posten før denne. Noen som vet sikkert om det er en slik? Det jeg egentlig leiter etter, er at den skal være uten noe kule rundt, sånn at den går rundt i hele PCen... Men det er vel kanskje litt optimistisk, da? Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har også sett på denne, men jeg vet liksom ikke hva det er :-P Ettersom jeg har forstått er det den første linken i siste posten før denne. Noen som vet sikkert om det er en slik? Det jeg egentlig leiter etter, er at den skal være uten noe kule rundt, sånn at den går rundt i hele PCen... Men det er vel kanskje litt optimistisk, da? 7610211[/snapback] Da vil pcn din kortslutte, ikke morro Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 nja, om ikke akkurat en kortsluttelse, så holder vel de strålene mellomn 1k og 2kv eller mer, og det er noe du nødig vil slippe inne i pcen din, som helst ikke skal ha mere enn 12v på det meste Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 nja, om ikke akkurat en kortsluttelse, så holder vel de strålene mellomn 1k og 2kv eller mer, og det er noe du nødig vil slippe inne i pcen din, som helst ikke skal ha mere enn 12v på det meste 7611140[/snapback] Ehm... Dette kan jo ikke stemme. Alle har vel lært U=R*I... Og hvis U=230V i stikkontaktene hjemme, så må resistansen, eller strømmen, være 1000 ganger større i lampa. Det er jo en smule usannsynelig, siden at hvis resistansen er så stor, ville ikke strømmen kommet noen vei, og hvis strømmen er så stor, så... det ville ikke vært noe å ta på :-P Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ok.. godt poeng vel, da har jeg kanskje misforstått spenningen litt, men allikevel er det mer enn nok til å ødelegge samtlige komponenter i en pc... Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Det kan jeg gå med på :-) Tenkte ikke så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå