lazt Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått mitt P180 kabinett, men har et lite "problem". I harddisk "rommet" får jeg akkuratt ikke plass til en 120x120x25mm vifte i front som blåser på hardiskene. Så slik som det er nå er det bare en vifte som blåser den varme luften fra hardiskene ut av "rommet", men ingen vifte som blåser PÅ hardiskene. Det fungerer jo forsåvidt greit, men vil gjerne ha en vifte i front. Som sagt en 120x120x25mm vifte passer akkuratt ikke inn og derfor lurer jeg på om det finnes 120x120 vifter som er "tynnere" (dybde) enn 25mm som selges i norske nettbutikker? Jeg har desverre ikke funnet noen enda Takker for alle svar Endret 30. desember 2006 av loozet Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 hvis det er snakk om veldig like kunne du sikkert file bort noe av din nåværende vifte? Lenke til kommentar
lazt Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg tror nok desverre det er litt mer som må bort, men kan sjekke en gang til. Men skulle gjerne hatt en vifte som passet perfekt Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du kan prøve å lage en egen festebrakett? Kan du ta bilde av det? Lenke til kommentar
lazt Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Ah, søren! Det er litt vanskelig å forklare, men har desverre ikke bilde før mandag. Så jeg får legge ut bilde da. Det som er problemet er at viften må plasseres inn en form for "ramme" som er ganske tynn. Hvis ikke viften kommer inn i denne rammen, så vil ikke hardiskholderen (som kan tas inn og ut) få plass. Andre steder i kabinettet kan jeg skru fast viftene, men av en eller annen merkelig grunn har de laget en helt på trynet patent foran hardiskene. Takk til alle dere som prøver å hjelpe EDIT: Bilde av hardiskholderen er lagt til som vedlegg (selv om det hjelper lite) Endret 30. desember 2006 av loozet Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 hva med å prøve og fjerne denne rammen? Lenke til kommentar
lazt Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 hva med å prøve og fjerne denne rammen? 7609642[/snapback] Det er en mulighet, men da vil ikke hardiskholderen sitte fast. Siden holderen skrus fast i denne rammen med en thumbscrew. Rammen er også nagla fast i kabinettet og ikke med skruer. Slik at det kan bli litt vanskelig å få den fjernet. Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 jeg fant denne den er 120mm * 120mm *20mm altså den er 5 milimeter smalere en vanlig vifter. LINK Lenke til kommentar
lazt Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) jeg fant denne den er 120mm * 120mm *20mm altså den er 5 milimeter smalere en vanlig vifter. LINK 7609679[/snapback] Takk Noe slikt jeg er på jakt etter ja. Så er det bare å finne denne i en mer kurrant butikk EDIT: Noe som ser vanskelig ut Endret 30. desember 2006 av loozet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Var på jakt etter noe slikt for ei stund sia, sjekk denne tråden. Fant aldri noe brukanes, de viftene som var smalere hadde ganske mye dårligere effekt... Lenke til kommentar
lazt Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Var på jakt etter noe slikt for ei stund sia, sjekk denne tråden. Fant aldri noe brukanes, de viftene som var smalere hadde ganske mye dårligere effekt... 7609862[/snapback] Jojo, men det er bedre med en dårlig vifte enn ingen vifte uansett? Må da flytte litt luft Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jojo, men det er bedre med en dårlig vifte enn ingen vifte uansett? Må da flytte litt luft Jo, jo sant nok... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 nå er ikke dette kabinettet designa for å ha en vifte forran den hd ramma du refererer til. det er derfor det er monternt en 120mm vifte midt inni der. den skal dra frisk luft inn i kassa fra framsida, forbi diskene og videre ut igjennom psu. derfor er det ikke plass til vifte der men jeg hadde gjordt det samme som deg om jeg hadde den kassa der uansett, synes det er greit med god kjøling på diskene, og det blir ikke like bra slik som det er ment at det skal være Lenke til kommentar
lazt Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) nå er ikke dette kabinettet designa for å ha en vifte forran den hd ramma du refererer til. det er derfor det er monternt en 120mm vifte midt inni der. den skal dra frisk luft inn i kassa fra framsida, forbi diskene og videre ut igjennom psu. derfor er det ikke plass til vifte der men jeg hadde gjordt det samme som deg om jeg hadde den kassa der uansett, synes det er greit med god kjøling på diskene, og det blir ikke like bra slik som det er ment at det skal være 7615447[/snapback] Ja, vet at det ikke er sånn det er ment, men vil gjerne ha en vifte der Er WD disker varme i utgangspunktet? WD disken kommer fort opp i 42 grader med god kjøling. Hmm..... Endret 31. desember 2006 av loozet Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 neida de er ikke varme, men jeg tror at temp måleren er bugga på en del disker. jeg har 4 wd 250 disker i en stacker ramme med en 120mm vifte forran. har kjent fysisk på alle disken og de holder samme temp, men den ene avviker med ca 10 grader i forhold til de andre. og dette er det mange som sier også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå