Big_JT Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Siden Clarkconnect har sluttet å støtte reiserfs som standar har jeg tenkt å skifte filsystem til ext3 for å gjøre livet mitt lit enklere. (Slipper jeg å rekompilere kjerne for vær oppgradering av distro...) Tingen er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal får skiftet på root ( / ) og på /var Skiftet på alle andre ved å kopiere filene et midlertidigt sted for å reformatere den egentlige partisjonen. Men dette trikset funker nok dårlig på root og var, da disse er i bruk. (Eller tar jeg feil?) Så det jeg lurer på er hvordan skal jeg få til dette på en enkel måte. Evt. om noen vet om noen fine HOWTO's på emnet. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Gjør det på samme måte som med dei andre partisjonene, men bruk ein livecd til å gjøre jobben. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Ahh, genialt. Mener å ha lest en howto for lenge siden. Var mye flytting og rebooting som måtte til. Live cd er jo så mye enklere. Tar alt i en operasjon. Da var det bare å finne frem skjermen og tastaturet til serveren igjen da. Fare for at det blir til neste år. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det er ikke verre enn å ta backup av filene på partisjonen og deretter formatere dem og kopiere innholdet inn på nytt og evt. konfigurere oppstarts lasteren hvis du har restrukturert noe... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Kan jo sjølvsagt ta ein cp og så chroot, formatere og kopiere / chroot tilbake men da får man litt trøbbel med udev Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Tror jeg satser på å ta det med en livecd. Mindre som kan gå galt da. Skal uansett koble til skjerm snart for å oppgradere til 4.0 også, så ikke så nødvendig å ta det via ssh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå