kverna Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei. Var på roadtrip for en stund siden og tok da dette bildet, har i ettertid justert litt farger og resiza det til internettvennlig størrelse. Kommentarer da jeg ikke kan noe særlig om landskapsfotografering /Kverna Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg leter etter høyre halvdel av bildet, veldig ubehaglig beskjæring synes jeg Ellers er det et fint motiv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Tøft dette her, mektige fjell. Desverre ble noen av skyene veldig utbrennt noe som trekker litt ned, ville nok prøvd å gjøre noe med dette i PS. Men ellers et veldig flott bilde, pent motiv du har funnet her.. Freebird!.. Endret 13. september 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
m3 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Alternativet hadde vært å undereksponere men da hadde det ikke vært skygge detajer igjen. Det du må huske på er at det her en ganske høykontrast bilde for et kamera (som jeg synes kameraet/fotografen har taklet veldig godt). Jeg synes fjellet var litt for blå så jeg korrigerte litt... Jeg er ikke sikker men det hadde kanskje vært spennende å peke kameraet mer ned sånn at du fikk mer av den strake veien... Ellers ganske bra bilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 m3 skrev: Alternativet hadde vært å undereksponere men da hadde det ikke vært skygge detajer igjen. Det du må huske på er at det her en ganske høykontrast bilde for et kamera (som jeg synes kameraet/fotografen har taklet veldig godt). Jeg synes fjellet var litt for blå så jeg korrigerte litt... Jeg er ikke sikker men det hadde kanskje vært spennende å peke kameraet mer ned sånn at du fikk mer av den strake veien... Ellers ganske bra bilde. <{POST_SNAPBACK}> Jo'a enig med deg der, men det hadde gått an å ta to eksponeringer og mekke sammen etterpå vet du.. Freebird!.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Fjellet blir for stort i forhold til resten av motivet slik at en mister følelsen av hvor mektig det egentlig er, mangler perspektiv. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Zethyr skrev: Jeg leter etter høyre halvdel av bildet, veldig ubehaglig beskjæring synes jeg Ellers er det et fint motiv. 7608849[/snapback] Hmm ikke enig med deg der, kanskje fordi jeg vet hvordan det så ut Bildet er ikke beskjært noe, så er komposisjonen det i tilfelle er noe galt med. Fikk bare ett forsøk på dette bildet da vi kjørte 60-70km/t oppover, så da valgte jeg raskt "toppen av fjellet, veien, knips". Motivet er veldig fint ja, norsk natur har fått en ny tilhenger i meg. Du sier noe der. Er ikke så mye så skal prøve å fikse det i photoshop. m3 skrev: Alternativet hadde vært å undereksponere men da hadde det ikke vært skygge detajer igjen. Det du må huske på er at det her en ganske høykontrast bilde for et kamera (som jeg synes kameraet/fotografen har taklet veldig godt). Jeg synes fjellet var litt for blå så jeg korrigerte litt... Jeg er ikke sikker men det hadde kanskje vært spennende å peke kameraet mer ned sånn at du fikk mer av den strake veien... Ellers ganske bra bilde. 7609220[/snapback] Takk for fine ord, ser i ettertid(etter du bemerket det) at fjellet var litt blåaktig. Men din korreksjon blir litt for rød for meg, en mellomting tror jeg hadde blitt bra. Hvis jeg noen gang skal oppover igjen skal jeg få med mer av veien, likte lokasjonen godt. Var ikke nok tid, men det går i mappen "ting å gjøre før jeg dør" Autoxave skrev: Fjellet blir for stort i forhold til resten av motivet slik at en mister følelsen av hvor mektig det egentlig er, mangler perspektiv. 7609338[/snapback] Joda, sånn kan man også se det. I mine øyne viser nettopp fjellets størrelse seg best når det er så stort som det er. Med forholdet til den lille veien under. Men takk for kritikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå