Gå til innhold

Hva er norges dummeste lov?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Ja, som emnet sier, vil jeg ha eksempler på dumme lover i norge.

Jeg starter med tønsbergs nye pølselov, hvor det er forbudt å kjøpe pølse eller annen junkfood etter klokken 0300.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg starter med tønsbergs nye pølselov, hvor det er forbudt å kjøpe pølse eller annen junkfood etter klokken 0300.

7608664[/snapback]

Hvorfor?

Tipper det står noe om at kebabmager forurenser kloakksystemet for mye. :p

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
Da må du forklare hvorfor den er så dum. Jeg synes den loven faktisk er helt OK (jf. pølselovtråden i dette forumet).

7608716[/snapback]

Fordi foretninger bør ha rett til å selge lovlige varer når de vil, og forbrukere bør ha rett til å kjøpe lovlige varer når de vil.

Lenke til kommentar
Da må du forklare hvorfor den er så dum. Jeg synes den loven faktisk er helt OK (jf. pølselovtråden i dette forumet).

7608716[/snapback]

Du kan si det sånn... omtrent alle utesteder stenger på likt og det er jo ganske ofte noen krangler på byen. Når man i tillegg stenger pølsesjappene går alle til drosjekøen med en gang istedenfor at man luker ut 30% som kjøper seg en pølse og blir litt mer edru. På den måten kanskje man unngår et slagsmål...

Lenke til kommentar

7608664[/snapback]

En kommune kan vel ikke innføre egne lover??

Du mener vel at det er en ny forskrift de har innført...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg mener at pølseloven er teit, fordi:

-Jeg ser ikke problemet i at man kjøper en pølse fem over tre (som er ulovlig) isteden for fem på tre (som er lovlig)

-Jeg synes det er bedre måter å bruke ressurser på

-Jeg synes det er dumt å samle masse fulle folk på ett eneste sted (i praksis en texaco stasjon i tønsberg) hvor mange er fyllekranglete og det blir købråk

-Jeg synes det er dumt å fremprovosere bråk ved å lage teite lover som alle skjønner virker mot sin hensikt.

Media har omtalt den som en lov, men det er kanskje en forskrift de mener?

Mulig.

Lenke til kommentar

7608716[/snapback]

Fordi foretninger bør ha rett til å selge lovlige varer når de vil, og forbrukere bør ha rett til å kjøpe lovlige varer når de vil.

7609434[/snapback]

Mao ja til døgnåpent alkoholutsalg? Bra.

Forøvrig er det en haug med lover som man kan synes er dumme. Men noen syntes tydeligvis de var smarte, siden de er vedtatt.

Spørs også hva man mener med "dumme". Dumme som i stupide/teite, eller dumme som i obskure/merkelige. Av sistnevnte er det ihvertfall en god del, f.eks.:

Lov om tilskott til livssynssamfunn.

Lov om kristendomsundervisning ved vidaregåande skole, høgskole og universitet.

Lov om avgift til statskassen på inngangspenger til forestillinger og framvisninger m.v.

Lov om kornforvaltning m.v.

Lov om enkelte bestemmelser angående meieriselskaper.

Lenke til kommentar
Mao ja til døgnåpent alkoholutsalg? Bra.

Jeg er for at kommune selv setter opp lokale åpningstider og salgstider for alkoholsalg. Det er mye som må bli tatt i betraktning for hvor forsvarlig det er å selge alkohol, og det vet hver enkelt kommune bedre enn regjeringen.

Lenke til kommentar
At forbrytere bare trenger å sone 2/3 av straffen de får.

7612590[/snapback]

Det er vel kun ved tegn til rehabilitering og at de ansvarlige mener det er forsvarlig å sende vedkommende ut i samfunnet igjen. Du mener at vist en forbryter etter 10 år viser helt klart at han ikke er en fare for samfunnet lenger og han har lyst å yte og gi noe for samfunnet, så skal det ikke engang bli vurdert om han kan slippe ut? Sevfølgelig med psykologer og eksperter som vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Jeg er for at kommune selv setter opp lokale åpningstider og salgstider for alkoholsalg. Det er mye som må bli tatt i betraktning for hvor forsvarlig det er å selge alkohol, og det vet hver enkelt kommune bedre enn regjeringen.

7612541[/snapback]

Menneh..

Så akkurat alkohol havner utenfor "hva de vil, når de vil" altså?

Men ikke pølser. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...